Eli pyörä on yamahan xtz 660 tenere vm: -93.
Kaasariin laitettu dynojetin suuttimet, lazerin vaimennin ja ilmanputsarin snorkkeli poistettu.
Ongelma on seuraava: pyörä sammuu tyhjäkäynnillä, ikään kuin kipinä häviäisi. Kuitenkin kipinä tulee normaalisti ja ajossa ei pätki eikä nyi ja muutenkin vetää niinkuin kuuluu. Mutta kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille niin saattaa hetken käydä tyhjäkäyntiä ja sitten sammuu.
Tulppa vaihdettu uuteen, tarkistettu että kipinä tulee, edellinen omistaja tarkistanut kansirempan yhteydessä venttiilinvälykset n. 1000km sitten. Seokset tulpasta päätellen pikkusen rikkaalla, mutta se ei varmaan vaikuta tuohon sammumiseen...
Löytyisikö täältä apuja tuohon tyhjäkäyntiongelmaan?
Pikkutenere sammuu tyhjäkäynnillä
Valvoja: Moderaattorit
Re: Pikkutenere sammuu tyhjäkäynnillä
Oisko tyhjäkäyntisuutin tukkeessa
Kannattaa ainakin varmistaa.
Kannattaa ainakin varmistaa.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: Pikkutenere sammuu tyhjäkäynnillä
Tyhjäkäyntisuutin tukossa (12), tyhjäkäynnin ilmasuutin (6) asetettu väärin (asetus 2 1/2—kierrosta auki), ilmavuoto imukaulalla tai sekundäärikaasuttimen läpänakselilta. Väärin säädetty polttoaineenpinta kohokammiossa.
Nuo tulee äkkiä mieleen.
Käykö pyörä ryyppy päällä tyhjäkäyntiä?
Ja olethan tarkistanut, että primäärikaasutimen luisti on täysin kiinni? Moni säätää tästä tyhjäkäyntiä, vaikka sillä säädetään vain luistin liikkeen alaraja.
Teikei.n kaasutin ei ole helpompia säädettäviä jollei ymmärrä sen toimintaa.
Kaasutin itsessään koostuu primääri- ja sekundäärikaasuttimesta. Erikoiseksi tämän tekee vielä se, että primäärikaasutttimessa on nk. kolme kaasutinta itsessään (rikastin, tyhjäkäynti ja luisti). Tyhjäkäyntiä ei hirveästi pysty säätämään kuin ilmanmäärällä ja suutinkokoja vaihtelemalla (omassa #50 tyhjäkäyntisuutin).
Nuo tulee äkkiä mieleen.
Käykö pyörä ryyppy päällä tyhjäkäyntiä?
Ja olethan tarkistanut, että primäärikaasutimen luisti on täysin kiinni? Moni säätää tästä tyhjäkäyntiä, vaikka sillä säädetään vain luistin liikkeen alaraja.
Teikei.n kaasutin ei ole helpompia säädettäviä jollei ymmärrä sen toimintaa.
Kaasutin itsessään koostuu primääri- ja sekundäärikaasuttimesta. Erikoiseksi tämän tekee vielä se, että primäärikaasutttimessa on nk. kolme kaasutinta itsessään (rikastin, tyhjäkäynti ja luisti). Tyhjäkäyntiä ei hirveästi pysty säätämään kuin ilmanmäärällä ja suutinkokoja vaihtelemalla (omassa #50 tyhjäkäyntisuutin).
Kyllä se siitä...
Re: Pikkutenere sammuu tyhjäkäynnillä
Ei käy ryyppy päällä tyhjäkäyntiä. Ja pitää huomenna tarkastaa tuo luistin liike ja tyhjäkäynnin ilmasuutin. Jos ei sieltä vikaa löydy niin sit pitää purkaa kaasari irti ja tutkia sen sielunelämää tarkemmin.Dassault kirjoitti:Tyhjäkäyntisuutin tukossa (12), tyhjäkäynnin ilmasuutin (6) asetettu väärin (asetus 2 1/2—kierrosta auki), ilmavuoto imukaulalla tai sekundäärikaasuttimen läpänakselilta. Väärin säädetty polttoaineenpinta kohokammiossa.
Nuo tulee äkkiä mieleen.
Käykö pyörä ryyppy päällä tyhjäkäyntiä?
Ja olethan tarkistanut, että primäärikaasutimen luisti on täysin kiinni? Moni säätää tästä tyhjäkäyntiä, vaikka sillä säädetään vain luistin liikkeen alaraja.
Teikei.n kaasutin ei ole helpompia säädettäviä jollei ymmärrä sen toimintaa.
Kaasutin itsessään koostuu primääri- ja sekundäärikaasuttimesta. Erikoiseksi tämän tekee vielä se, että primäärikaasutttimessa on nk. kolme kaasutinta itsessään (rikastin, tyhjäkäynti ja luisti). Tyhjäkäyntiä ei hirveästi pysty säätämään kuin ilmanmäärällä ja suutinkokoja vaihtelemalla (omassa #50 tyhjäkäyntisuutin).
Ja kiitos jo nyt avusta
Re: Pikkutenere sammuu tyhjäkäynnillä
Ensiapuna kokeilisin vielä seuraavaa:
Kiristä luistin alasäätöä niin, että saat moottorin käymään tyhjäkäyntiä pikkuisen alle 2000rpm ja sen jälkeen on helppo etsiä ilmavuoto esim. jarrujenputsispray.lla.
Suihkuttele varovasti kaasarin imikaulojen luo ja samoin sekundäärikaasuttimen läpän luo.
Jos kierrokset nousee tuolloin - > ilmavuoto.
Kiristä luistin alasäätöä niin, että saat moottorin käymään tyhjäkäyntiä pikkuisen alle 2000rpm ja sen jälkeen on helppo etsiä ilmavuoto esim. jarrujenputsispray.lla.
Suihkuttele varovasti kaasarin imikaulojen luo ja samoin sekundäärikaasuttimen läpän luo.
Jos kierrokset nousee tuolloin - > ilmavuoto.
Kyllä se siitä...