Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

jyrki
Viestit: 474
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Onko kellään kokemuksia vaihtoehtoisista kaasareista LC4 vuosimalliin 2003?

Keihinin FCR41 lienee hyvä, mutta hinta uutena (~750 €) ei ilahduta lompakkoa.

Schneider myy kiihdytyspumpullista Mikunia hintaan 299€. Onko kenelläkään omakohtaisita kokemuksia tuosta?
Mainosteksti Schneiderin sivuilta:
"MIKUNI TM 40 Flatslide Carb with Accelerator Pump. Fit all KTM LC4, replaces the OEM CV Mikuni Carb. Gives more response and power ( aprx. 4-5 HP more ) Please give Type and Year and what type of airbox ( small or big ) when order the kit. Comes with Base setting and additional jets for fine tuning.
On LC4 with Mikuni CV40 Carb, Cables and choke will fit without mods. Cheapest solution for more power and response."
Huono tie, parempi mieli.
Avatar
prospec
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 3:47 pm
Pyörä: SXC, K-650
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja prospec »

Esim. täällä: viewtopic.php?t=3805

DR650:ssa lienee sama CV kuin LC4:ssä jotenka kokemukset lienevät aikalailla vertailukelpoisia.
Edullisempi vaihtoehto olisi Dell'orto mutta saattaa joutua sovittelemaan.
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Sen verran on, että rinnakkaisessa SXC:hän se on ensiasennuskaasarina. SXC:ssä on lisäksi erilainen putkisto ja "High Flow"-kansi. Näin peffatuntumalta (ennen kuin joku löytää ulkomaalaisen New Scientology-tyyppisen lehden, jossa kerrotaan SXC:n dynottavan 35 heppaa takaskurralta) on aika paljon terävämpi kuin puhdas katupeli-LC4. Melkein yhtä terävä kuin EXC.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

niffestone kirjoitti:(ennen kuin joku löytää ulkomaalaisen New Scientology-tyyppisen lehden, jossa kerrotaan SXC:n dynottavan 35 heppaa takaskurralta) .
Muistaakseni SXCstä lähtee vakiona 33hv. Kampiakselilta :lol:
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Muistaakseni SXCstä lähtee vakiona 33hv. Kampiakselilta Laughing
Huijausta ja savunormien kiertoa... :lol: Onhan siinä ihan vahingossakin niillä evillä vähän toista luokkaa potkua...

Keihini lienee se laadukkain ja paras vaihtoehto korvauskaasariksi myöskin tosiaan kallein.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vanhemmissa LC4sissa on kiihytyspumpullinen Dell'Orto, sehän saattas olla kustannustehokas korvauskaasari. Sovitusosatkin saattas löytyä helposti.

Eipä taida tosiaan monikaan ajella täysin vakiolla SXCllä. Kuristamattomana se on varsin ärhäkän oloinen, erityisesti keskikierroksilla. Huipputeho jää kuitenkin yllättävän alhaiseksi koska huippu tulee jo 6500...7000 kierroksella.
Avatar
miki.
Viestit: 585
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 9:47 pm
Pyörä: KTM 525 exc
Paikkakunta: Rollo

Viesti Kirjoittaja miki. »

(No, riippuen vuosimallista 05 LC4 E-katumallissa on sama HF kansi kuin SXC:ssä. Eikä putkistossakaan muuta eroa kuin vaimennin, joka on edullinen päivittää mm. sxc:n vastaavaan.)

Itekin katselin noita vaihtoehtokaasareita ja löysin jenkeistä Motorcyclecarbs Keihinin 41FCR-MX kaasarin hintaan 372€ + (postikulut, tulli 3.7% ja alv 22%) hintaa jäis rapian alle 500 euroa.

Dollarin kurssi on edullinen, joten tulee aika monesti halvemmaksi tullien ja verojenkin jälkeen tilailla sieltä verrattuna eurooppaan :shock:
jyrki
Viestit: 474
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Pasi kirjoitti:Vanhemmissa LC4sissa on kiihytyspumpullinen Dell'Orto, sehän saattas olla kustannustehokas korvauskaasari. Sovitusosatkin saattas löytyä helposti.
Sommer tarjoaa noita vanhempien mallien Dellorttoja vaihtoehtoiseksi kaasariksi uudenpiin LC4:siin, jos haluaa 'luonnetta' (näin tulkitsin weppikäännösen Saksa-Englanti pupellusta) pyörään.

Täällä ei sitten taida kenelläkään olla kokemusta kiihdytyspumpullisesta Mikunista tai Dellortosta uudemmissa LC4:ssa?
Huono tie, parempi mieli.
Avatar
IceFire
Viestit: 533
Liittynyt: La Syys 24, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja IceFire »

Heppojen lisääntymistä en usko, mutta kyllä se mopo lähtee sitten helpommin keulimaan. Sen verran rivakasti reagoi kaasuun. No ehkä jos pikku-BST:stä vaihtaa niin saattaa pikkasen tehotkin parantua.
-Eero K
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Keihin fcr39 ja siihen adapteri keihin.de:stä. Tuota kaasaria löytyy mm. 426 yz jammusta, 450wr jammusta ja varmaan monesta muustakin pelistä. Omastani maksoin suizamanilla 200e ja mukaan tuli vaijerit sekä kaasukahva. Tohon ei tartte tehdä muuta kuin vaihtaa isompaa pääsuutinta ja hienosti rokkasi. Ei ollu paluuta siihe alipainehirvitykseen.

Edittiä: sen adapteri tulee imupuolelle koska yamahan kiihdytyssuppilo on halkaisijaltaan varmaan sentin liian pieni. Toimi se skyllä väliaikaisesti silläkin kun laittoi sopivan kumiputken pätkän tilkkeeks ja klemmarilla kii. Ei vaan oo varmaan virtauksien kannalta paras mahdollinen vaihtoehto.

Ja vielä sen verran että juttua tosta modista mun entiseen dukeen löytyy täältä foorumilta jostain.
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Pasi kirjoitti:
niffestone kirjoitti:(ennen kuin joku löytää ulkomaalaisen New Scientology-tyyppisen lehden, jossa kerrotaan SXC:n dynottavan 35 heppaa takaskurralta) .
Muistaakseni SXCstä lähtee vakiona 33hv. Kampiakselilta :lol:
Nyt kun Pasikin on siirtynyt "säätyyn", niin eikö se ole mukavaa, kun menee KTM-kauppaan ja ostaa nuo viritysosat, niin saa kylkiäisenä exc- tai sxc-moottoripyörän. Lättäluisti-Keihin on vakiovaruste, koska kotari on urheilukäyttöön tehty maastomoottoripyörä. Sitä ei osteta ja sitten mennä toiseen kauppaan ja osteta varaosina toista pyörää rinnalle. :D
Topponen
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
Pyörä: G650 XChallenge
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Topponen »

Onkos tuolla Schneider:illa webbiosoitetta? Itellä olis tarkoitus tommoinen Mikuni laittaa LC4:seen. Sitten nähdään miten toimii :shock: Sikakallis tuo Keihin, jotenkin en vaan jaksa uskoa että se olis niiin paljon parempi.

Tuota Mikunia näyttää saavan Suomestakin hintaan 315.9e (http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=3482) jotenka voip olla ettei kannata ees ulkomailta tilata...
jyrki
Viestit: 474
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Topponen kirjoitti:Onkos tuolla Schneider:illa webbiosoitetta? Itellä olis tarkoitus tommoinen Mikuni laittaa LC4:seen. Sitten nähdään miten toimii :shock: Sikakallis tuo Keihin, jotenkin en vaan jaksa uskoa että se olis niiin paljon parempi.
Schneiderin weppikauppa: http://www.ktmax.de/indexa.htm
Topponen kirjoitti: Tuota Mikunia näyttää saavan Suomestakin hintaan 315.9e (http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=3482) jotenka voip olla ettei kannata ees ulkomailta tilata...
Postikulut Sakaksasta yleensä 20€, joten halvemmaksi tulee täältä hankkia jos ei muuta tilaa. Schneiderillä lupaavat tosin laittaa mukaan oikeankokoiset suuttimet (+pari säätösuutinta) jos kerrot pyöräsi setupin.
Huono tie, parempi mieli.
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

niffestone kirjoitti:
Pasi kirjoitti:
niffestone kirjoitti:(ennen kuin joku löytää ulkomaalaisen New Scientology-tyyppisen lehden, jossa kerrotaan SXC:n dynottavan 35 heppaa takaskurralta) .
Muistaakseni SXCstä lähtee vakiona 33hv. Kampiakselilta :lol:
Nyt kun Pasikin on siirtynyt "säätyyn", niin eikö se ole mukavaa, kun menee KTM-kauppaan ja ostaa nuo viritysosat, niin saa kylkiäisenä exc- tai sxc-moottoripyörän. Lättäluisti-Keihin on vakiovaruste, koska kotari on urheilukäyttöön tehty maastomoottoripyörä. Sitä ei osteta ja sitten mennä toiseen kauppaan ja osteta varaosina toista pyörää rinnalle. :D
KTM verstaan 'kylätiemallista' sitä ei löydy kuten ei monen muunkaan merkin vastaavista malleista. Kisalaitteissa Keihin on sen sijaan varsin yleinen kaasari lähes kaikenmerkkisissä mopoissa.

Mun LC4:n oli edellinen omistaja vaihtanut vakiomikunin tilalle sen kiihdytyspumpullisen suoravetomikunin ja kyllä se ainakin kaasuunvastaavuutta oli parantanut huimasti. Mä en kyseistä mopoa kokeillut ikinä sillä vakiokaasarilla, joten tarkkaa arviota vaikutuksista on paha sanoa. Muutenkin arvioiden antaminen on perstuntumalta foorumille kirjoitettuna on melko mahdotonta. Toiseille kun vähän on paljon ja päinvastoin.

DRZ:llani olen sen sijaan ajellut sekä alipainemikunilla, että suoravetokeihinillä ja niin selkeä ero kaasuunvastuuksilla on ettei modausta kannata olla tekemättä.

Itse yrittäisin etsiä käytettyä järkevän hintaista keihiniä ja jos sellaista ei meinaa löytyä niin sitten ostaisin puolta halvemman mikunin. Mikunin ja Keihinin eroista en osaa sanoa, mutta jotkut asiaan paremmin perehtyneet ovat kirjoitelleet mikunin olevan ehkä hankalampi säädettävä. Jos ei muuta niin Mikuniin löytyy varmaankin vähemmän säätövinkkejä mitä keihiniin, joita kotareissa on vakiona ja joita kotareihin on paljon vaihdettu.
Topponen
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
Pyörä: G650 XChallenge
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Topponen »

Kyllä mulle käytetty Keihinkin kelpais :wink:

Eli saa tarjota jos nurkissa pyörii joutava Keihin FCR! Ei noita vaan pahemmin käytettynä liiku.
Vastaa Viestiin