Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Elo 18, 2019 10:06 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Huhti 30, 2019 10:58 pm 

Liittynyt: La Touko 28, 2016 11:20 pm
Viestit: 12
Pyörä: RD04
Rd 04 pytty ei saa tarpeeks polttoainetta tai ainakin tuntuu siltä.
Kierrokset jäävät ilmaan leiumaan 3000 ja laskevat siitä hiljalleen ja ailahtelevat tyhjäkäynillä. Pienniä tyssähtelyjä on kuultavissa kaasarin puolelta välillä kuin jättäis lyönteja väliin. peräpäässä on taas paukkumista joka taas viittais liian vähäiseen ilmaan ..??.. etumaisen puolan irottamalla koneen käynnissä ei tapahu muutoksia, sama tekemällä takimaiselle niin käynti huonone. puolat ja tulppat on toimivia kaikki 4. Pyttyjen paineet hyviä noin 10bar molemmissa ja sytytys puolikin on käyty läpi. cdi boksin vaihtoa oon kokeilut myös.
Vaiva on jatkunut ja pahentunut ajan mittaan, viime kesänä ei ollut nuin paha.

Käynti ongelma häviä kun fuel/air mix ruuvia vääntää auki 6 kierrosta etumaisesta ja noin 3 takimaisesta
.AT sen pitäis tarkottaa että mitä enemän auki sen enemän polttoainetta?

Kaasari on putsattu moneen kertaan ja vaihettu kaikki osat mitkää lähtee irti paitsi luistin ja neula(silmämääräisesti on suora) ja ryyppy ei oo jumissa.
Polttoaine pumpun oon kiertänyt. moottorin ja kaasarin väliset kumit melkein uusia. kuten myös ilmaputsari.

Olen suihkutanut käynnistys sumutetta ilma vuotoja etsiessäni joka puolelle ja kaikki hyvin mutta kun poistin ryypystä vaijerin ja sen kumi-mutka suojan jättäen vain venttiilin ja jousen siihen muovi mutterin alle niin siihen käynnistyssumutetta tai wd40 suihkuttamalla molempaan etumaisen ja takimaisen niin koneen kierrokset lähti nousemaan eli molemat vuotaan....
Siihen ryypyn mutterin reikiin pistin sopivan pultin tiivisti jättäen venttiilit sisälle mutta moottori käynti ei parannut siitä kuitenkaan ja vitutus jatkuu...

Pitääkö noiden ryyppy venttiilien olla niin väljiä että ulko- kuten myös sisäilma pääse läpi nuista venttiileistä???
Tai oisko jollain joku muu ratkaisu tohon vaivaan??


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2019 10:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2693
Paikkakunta: Pori
Pyörä: TR 650, 350EXC-F
Tommosta tussahtelua ja takaisin ilmanputsariin yskähtelyä tapahtui joskus, kun kaasareiden synkroni oli pahasti pielessä.

Happi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 03, 2019 4:17 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 27, 2012 7:22 pm
Viestit: 188
Pyörä: XRV750 -93,XL600R-83
itse lähtisin tarkastamaan tankista kohti kaasareita (tankin sihti-bensahana-bensa suodin-pumppu-kaasarit).
onko kaasareiden huohotusletkua muutettu?
entäs alipainelähdöt kurkuissa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 7:56 am 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Viestit: 876
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Xchallenge/K100rs/GSF1200
Mulla oli wanhassa bokseri-bemarissa just samanmoisia oireita.

Syynä oli löystyneet ruuvit, joilla kaasuläppä on kiinni akselissa jolloin kaasuläppä pääsi heilumaan imukurkussa.

Bemussa siis Bing-kaasarit, enkä tiedä miten Twinin kaasareissa tuo homma on tehty.

-Ile-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 9:46 am 

Liittynyt: La Touko 28, 2016 11:20 pm
Viestit: 12
Pyörä: RD04
Synkronointi on tehty ja molemmat ovat siinä tyhjäkäynillä -0.2bar hujakoilla ja vähän päälle muistaakseni.
Huohotin letku on kiinni kaasarissa. Letkussa on Y-haara ennen istuimen alkua josta toinen päättyy istuimen alle ja toinen jatkuu takaiskarin alapäähään eikä ne ole liitettyy mihinkään, vai pitäiskö ne olla??
Tankin,pumpun ja ulkoisen bensa filterin oon jättänyt välistä. 1.5l limu pullosta suoraan kaasutimelle ja se limu pullo on peilin korkeudella.
En noita läppiä irrottanut mutta käsissä hiplaamalla ei ylimääräistä liikkumista ollut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 10:35 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 27, 2012 7:22 pm
Viestit: 188
Pyörä: XRV750 -93,XL600R-83
kyllä tuo huohotus kuullostaa alkuperäiseltä. letkun pitää olla avoin sekä ylös että alas.
eikös rd04 kaasarit ole samat kuin TA xl600v? niissähän on nuo air cut-off kalvot. voisiko ne olla rikki?
onko pyörässä alipaineella toimivia varusteita(ketjun voitelija)?
venttiilien säätö millon tehty?

sähköpuolen arvailua:
murtunut tulpanjohto
johtosarjan maadoitus runkoon
pääsulakkeen kontaktipinnat
akun napojen puhdistus
lohkoon menevä maadoitus

vaikkakin kierrosten "leijuminen viittaa ilma vuotoon


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 9:38 am 

Liittynyt: La Touko 28, 2016 11:20 pm
Viestit: 12
Pyörä: RD04
En osa vertailla tuohon TA:n mutta nuo air cut vaihoin viime kesäna ja olihan nuo huonnossa kunnossa kun aurinko paistoi kalvosta läpi..
Venttiliit on sääjetty.
Ja ei oo mitään ylimääräistä asennettu.
Sytytys puolelta kaikkien vastukset on mittailtu ohjekirjan mukaan..

Onks kellaâän kokemusta tuosta ultraääni pesurista? Sais melkein halvemmalla kun ryypyn osat yhteensä.. kun ei noita ryypyn venttiilejä on eriksen saatavilla...jos siinä on kuitenkin joku paska joka ei lähe perus jutuilla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 8:30 pm 

Liittynyt: Su Joulu 25, 2016 5:29 pm
Viestit: 97
Pyörä: AT -93, XX -97
Gsx-r kaasareita pestiin ultralla ja pinelinella

Kyllä vesi likaiseksi muuttui, vaikka näyttivät ihan puhtaille


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 8:47 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Viestit: 1445
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: R1200GSA -16,Husky FE450 -16,K100RS -87
Onko tässä cv kaasari? Eli alipaineluisti. Jos on niin onko sen kalvo ehjä ja liikkuu vapaasti? Luistin neulakin voi olla irti. Ihan vaan arvailen


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Kuraköröttelijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 21, 2019 8:50 pm 

Liittynyt: La Touko 28, 2016 11:20 pm
Viestit: 12
Pyörä: RD04
Joo on alipaine luisti ja tuo kalvokin on ehjä.

Tuli kokeiltua tuota ultra ääni pesuria ja Pineline ja lopuksi kaikki reijät paine ilmalla putsattua. Lopputulos on että nyt toinenkin puoli kaasarista ei toimi ....!! toistin pesun 2 kertaan ja varmaan 10 kerta kokeilin kaiken maailman muita sumutteita ja lopuksi paine ilmalla niin että meinas ilma loppua tallista.
vaihoin suuttimia ja luistimia päikseen eikä mitään eroa.

Kokeilin toisen Hondan kaasaria niin sillä hyrräs kone hyviin eli vika on omassa kaasarin tyhjäkäynissä.
voisko olla että tyhjäkäynti kanava on sen verran tukossa tai hapettunut ettei se lähe enää ikinä sieltä tai jos lähtee niin millä??
on tullut ajettua tuolla 95 E10.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com