FMF Powercore lisävaimennus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

FMF Powercore lisävaimennus

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Omassa vm 2016 Beta RR 480:ssä on FMF Powerecore 4 ja vieläpä tällaisella db killerillä varustettuna:

https://www.ebay.com/itm/FMF-TI-PC-PC4- ... 3741365904

Vaihdoin tuohon villat mutta pauke on edelleen melkoinen (ei tuolla kehtaa aikuinen ihminen kylällä ajella kuin tyhjäkäynnillä). Oikein ei viitsisi sinivuokkoja ärsyttää kun kilpikulma on mitä on, vilkut on pahvilaatikossa ja crossirenkaat alla.

Tässä FMF:n pöntössä oli keskiputken ympärillä semmoinen teräsvillakerros, vaikutti vielä puhtaalta, pyörässä alle 100h mittarissa.

Teräsvillakerros näkyy tuossa hyvin:

https://www.youtube.com/watch?v=RXDl7OJH_F4

Mitenkähän tätä saisi hiljaisemmaksi? Onko joku purkanut tuon teräsvillämöntin keskiputken päältä ja korvannut rosteriverkolla? Lisännyt jonkun Aliexpress:in dB killer hökötyksen?
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: FMF Powercore lisävaimennus

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Joskus kersana mopon tehoputkesta jaettiin tuo villaosasto peltiväliseinillä pienempiin osastoihin. Siis vähän niinkuin aseidenkin äänenvaimentimet on jaettu, mutta vielä villaa täynnä ne osastot. Autto ainakin Tunturissa :)
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: FMF Powercore lisävaimennus

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Tommonen oli tehty liki puolet pienempään koneeseen:

https://www.kawasakiforums.com/forum/kl ... ock-35239/

Saman kokoluokan koneeseen rxv 450 tehty putki:

https://grabcad.com/library/fsae-rxv-450-silencer-1

Täytyy nyt alkuunsa ihmetellä että paljonko painavampi tuo tehtaan alkuperäinen pönttö on, josko koittaisi aluksi sillä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: FMF Powercore lisävaimennus

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Tokihan ääni vaimenee kun tukkii putkea, ei vaan tee hyvää huipputeholle kun virtausvastus kasvaa. Minusta tässä on hyvä paperi äänenvaimennuksesta:
https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi ... 092208.pdf
NASA:n edeltäjällä siis joku aikoinaan mittaillu kymmeniä ja taas kymmeniä erilaisia äänenvaimenninrakenteita.
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: FMF Powercore lisävaimennus

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tuota killeriä modaamalla nuo on yleensä saanut siedettäviksi. Erilaisia putken pituuksia ja halkaisijoita kun jaksaa kokeilla aikansa. Yksimukinen on viheliäinen vaiennettava kun sitä ääntä tulee isoina paloina sieltä putkesta.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: FMF Powercore lisävaimennus

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

skuikka kirjoitti:Yksimukinen on viheliäinen vaiennettava kun sitä ääntä tulee isoina paloina sieltä putkesta.
Eikä vaimene kunnolla edes kaikilla jälkeen asennettavilla jonkun toisen pyörän kammiovaimentimella.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin