Omassa vm 2016 Beta RR 480:ssä on FMF Powerecore 4 ja vieläpä tällaisella db killerillä varustettuna:
https://www.ebay.com/itm/FMF-TI-PC-PC4- ... 3741365904
Vaihdoin tuohon villat mutta pauke on edelleen melkoinen (ei tuolla kehtaa aikuinen ihminen kylällä ajella kuin tyhjäkäynnillä). Oikein ei viitsisi sinivuokkoja ärsyttää kun kilpikulma on mitä on, vilkut on pahvilaatikossa ja crossirenkaat alla.
Tässä FMF:n pöntössä oli keskiputken ympärillä semmoinen teräsvillakerros, vaikutti vielä puhtaalta, pyörässä alle 100h mittarissa.
Teräsvillakerros näkyy tuossa hyvin:
https://www.youtube.com/watch?v=RXDl7OJH_F4
Mitenkähän tätä saisi hiljaisemmaksi? Onko joku purkanut tuon teräsvillämöntin keskiputken päältä ja korvannut rosteriverkolla? Lisännyt jonkun Aliexpress:in dB killer hökötyksen?
FMF Powercore lisävaimennus
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
FMF Powercore lisävaimennus
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Re: FMF Powercore lisävaimennus
Joskus kersana mopon tehoputkesta jaettiin tuo villaosasto peltiväliseinillä pienempiin osastoihin. Siis vähän niinkuin aseidenkin äänenvaimentimet on jaettu, mutta vielä villaa täynnä ne osastot. Autto ainakin Tunturissa
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Re: FMF Powercore lisävaimennus
Tommonen oli tehty liki puolet pienempään koneeseen:
https://www.kawasakiforums.com/forum/kl ... ock-35239/
Saman kokoluokan koneeseen rxv 450 tehty putki:
https://grabcad.com/library/fsae-rxv-450-silencer-1
Täytyy nyt alkuunsa ihmetellä että paljonko painavampi tuo tehtaan alkuperäinen pönttö on, josko koittaisi aluksi sillä.
https://www.kawasakiforums.com/forum/kl ... ock-35239/
Saman kokoluokan koneeseen rxv 450 tehty putki:
https://grabcad.com/library/fsae-rxv-450-silencer-1
Täytyy nyt alkuunsa ihmetellä että paljonko painavampi tuo tehtaan alkuperäinen pönttö on, josko koittaisi aluksi sillä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Re: FMF Powercore lisävaimennus
Tokihan ääni vaimenee kun tukkii putkea, ei vaan tee hyvää huipputeholle kun virtausvastus kasvaa. Minusta tässä on hyvä paperi äänenvaimennuksesta:
https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi ... 092208.pdf
NASA:n edeltäjällä siis joku aikoinaan mittaillu kymmeniä ja taas kymmeniä erilaisia äänenvaimenninrakenteita.
https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi ... 092208.pdf
NASA:n edeltäjällä siis joku aikoinaan mittaillu kymmeniä ja taas kymmeniä erilaisia äänenvaimenninrakenteita.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: FMF Powercore lisävaimennus
Tuota killeriä modaamalla nuo on yleensä saanut siedettäviksi. Erilaisia putken pituuksia ja halkaisijoita kun jaksaa kokeilla aikansa. Yksimukinen on viheliäinen vaiennettava kun sitä ääntä tulee isoina paloina sieltä putkesta.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: FMF Powercore lisävaimennus
Eikä vaimene kunnolla edes kaikilla jälkeen asennettavilla jonkun toisen pyörän kammiovaimentimella.skuikka kirjoitti:Yksimukinen on viheliäinen vaiennettava kun sitä ääntä tulee isoina paloina sieltä putkesta.
Kylätason kurapyöräilijä.