Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

tinippa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marras 23, 2012 8:37 pm
Pyörä: KTM/DR750

Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto

Viesti Kirjoittaja tinippa »

Terve! Onko kellään tietoa tai mitannut kyseisen pyörän cdi puolan virran tuottoa pyörän käydessä? Eli paljonko yleismittari näyttää voltteja. Ja tarvis saada nimenomaan yhdellä puolalla varustetun mallin lukemat. Kiitos!
Avatar
Ilmari
Viestit: 1057
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Moe.

Jos haluat mitata jännitteen, joka lähtee puolalta tulpalle niin tuskin voit tehdä sitä yleismittarilla. Puolan "tuotto" on kumminki joitakin kymeniä kilovoltteja.

Vai ymmärsinkö kysymyksen väärin, saati sitte ollenkaan?

Terv. Ile
Matti-Pekka
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 18, 2015 5:40 pm
Pyörä: Dnepr,Ural 1600(vw)

Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto

Viesti Kirjoittaja Matti-Pekka »

Veikkaan että kysymys liittyy virtapään sytytysvirran tuottaman käämin tuottoon...
tinippa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marras 23, 2012 8:37 pm
Pyörä: KTM/DR750

Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto

Viesti Kirjoittaja tinippa »

Nimenomaan tarkotan sitä staattorissa lymyilevää cdi:in latauspuolaa! Jos jollain olis keväthuollon yhteydessä tankki irti niin se olis aika helppo sillon mitata. Mopokäyntiin ja mittari liittimeen kiinni.. Johdot tais olla punainen ja musta punainen. Oranssi ja vihree on pick upin johdot..
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Anteeksi utelu mutta mitä haluat saada selville? Itse käämin kunto selviää mittaamalla vastus, arvot pitäisi löytyä korjaamokässäristä. Jännitte muuttuu kierrosluvun mukaan. Mittaustarkkuus ainakin digidigimittarilla on mitä sattuu.
tinippa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marras 23, 2012 8:37 pm
Pyörä: KTM/DR750

Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto

Viesti Kirjoittaja tinippa »

Problem solved! Ei tarvii kenenkään vaivata päätään enää!
Avatar
aapo
Viestit: 824
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto

Viesti Kirjoittaja aapo »

Vastaan kuitenkin :D , jokaisesta vaiheesta (3kpl keltaista johtoa, eli mittaus niiden välillä) pitää tulla ilman kuormaa yli 75v (AC) 5000rpm.
Latausjännite puolestaan 14.0-15.5v (DC) 5000rpm.


-aapo
-too Big to fail-
Urpo
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV, LC4-MIL M-M Kanguro
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto

Viesti Kirjoittaja Urpo »

Näiden vehkeiden sytytystä ja latausta mittaillessa pitää unohtaa kaikki normaali sähköopin teoria. Oikosulku kun ei ole vika vaan toiminnan edellytys. Syttypuolan ac-jännitettä jos yrittää koneen käydessä mitata niin se mittaako true-rms-mittarilla vai kympinhonkkari-mittarilla antaa ihan eri lukemat. Cdi kun oikosulkee joissain toista puolijaksoa pätkittäin ja toisen kokonaan. Käyrä on kaukana sinikäyrästä. Avoimessa piirissä, kun pyörittää startilla tai akkuporalla saa kummallakin mittarilla keskenään samat lukemat, joista voi päätellä onko käämi ja johdot kunnossa.

Ite pähkäilin tällaisen vanhemman poiven cdi-systeemin (Ducatin valmiste) kanssa kun kipinä oli talven aikana kadonnut. Lisäksi siinä manuaali antoi kelalle ihan eri ohmilukemat, että sen takia lähdin jännitteitä tutkimaan. Vikahan lopulta oli hapettuneissa cdi-boksien liittimissä, että perse edellä puuhun menin.

Sama juttu latauksen kanssa, avoin ac-piiri on helppo mitata, mutta säädin kiinni tulee taas mitä sattuu jännitteitä ja isoja virtoja, kun säädin oikosulkee.

Tämän ketjun aloittaja kielsi kyllä meitä päitämme vaivaamasta, mutta jätti epätietoisuuden valtaan...
Vastaa Viestiin