Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto
Valvoja: Moderaattorit
Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto
Terve! Onko kellään tietoa tai mitannut kyseisen pyörän cdi puolan virran tuottoa pyörän käydessä? Eli paljonko yleismittari näyttää voltteja. Ja tarvis saada nimenomaan yhdellä puolalla varustetun mallin lukemat. Kiitos!
- Ilmari
- Viestit: 1057
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto
Moe.
Jos haluat mitata jännitteen, joka lähtee puolalta tulpalle niin tuskin voit tehdä sitä yleismittarilla. Puolan "tuotto" on kumminki joitakin kymeniä kilovoltteja.
Vai ymmärsinkö kysymyksen väärin, saati sitte ollenkaan?
Terv. Ile
Jos haluat mitata jännitteen, joka lähtee puolalta tulpalle niin tuskin voit tehdä sitä yleismittarilla. Puolan "tuotto" on kumminki joitakin kymeniä kilovoltteja.
Vai ymmärsinkö kysymyksen väärin, saati sitte ollenkaan?
Terv. Ile
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Loka 18, 2015 5:40 pm
- Pyörä: Dnepr,Ural 1600(vw)
Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto
Veikkaan että kysymys liittyy virtapään sytytysvirran tuottaman käämin tuottoon...
Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto
Nimenomaan tarkotan sitä staattorissa lymyilevää cdi:in latauspuolaa! Jos jollain olis keväthuollon yhteydessä tankki irti niin se olis aika helppo sillon mitata. Mopokäyntiin ja mittari liittimeen kiinni.. Johdot tais olla punainen ja musta punainen. Oranssi ja vihree on pick upin johdot..
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto
Anteeksi utelu mutta mitä haluat saada selville? Itse käämin kunto selviää mittaamalla vastus, arvot pitäisi löytyä korjaamokässäristä. Jännitte muuttuu kierrosluvun mukaan. Mittaustarkkuus ainakin digidigimittarilla on mitä sattuu.
Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto
Problem solved! Ei tarvii kenenkään vaivata päätään enää!
Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto
Vastaan kuitenkin , jokaisesta vaiheesta (3kpl keltaista johtoa, eli mittaus niiden välillä) pitää tulla ilman kuormaa yli 75v (AC) 5000rpm.
Latausjännite puolestaan 14.0-15.5v (DC) 5000rpm.
-aapo
Latausjännite puolestaan 14.0-15.5v (DC) 5000rpm.
-aapo
-too Big to fail-
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
- Pyörä: X-ADV, LC4-MIL M-M Kanguro
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Suzuki DR 750 cdi puolan tuotto
Näiden vehkeiden sytytystä ja latausta mittaillessa pitää unohtaa kaikki normaali sähköopin teoria. Oikosulku kun ei ole vika vaan toiminnan edellytys. Syttypuolan ac-jännitettä jos yrittää koneen käydessä mitata niin se mittaako true-rms-mittarilla vai kympinhonkkari-mittarilla antaa ihan eri lukemat. Cdi kun oikosulkee joissain toista puolijaksoa pätkittäin ja toisen kokonaan. Käyrä on kaukana sinikäyrästä. Avoimessa piirissä, kun pyörittää startilla tai akkuporalla saa kummallakin mittarilla keskenään samat lukemat, joista voi päätellä onko käämi ja johdot kunnossa.
Ite pähkäilin tällaisen vanhemman poiven cdi-systeemin (Ducatin valmiste) kanssa kun kipinä oli talven aikana kadonnut. Lisäksi siinä manuaali antoi kelalle ihan eri ohmilukemat, että sen takia lähdin jännitteitä tutkimaan. Vikahan lopulta oli hapettuneissa cdi-boksien liittimissä, että perse edellä puuhun menin.
Sama juttu latauksen kanssa, avoin ac-piiri on helppo mitata, mutta säädin kiinni tulee taas mitä sattuu jännitteitä ja isoja virtoja, kun säädin oikosulkee.
Tämän ketjun aloittaja kielsi kyllä meitä päitämme vaivaamasta, mutta jätti epätietoisuuden valtaan...
Ite pähkäilin tällaisen vanhemman poiven cdi-systeemin (Ducatin valmiste) kanssa kun kipinä oli talven aikana kadonnut. Lisäksi siinä manuaali antoi kelalle ihan eri ohmilukemat, että sen takia lähdin jännitteitä tutkimaan. Vikahan lopulta oli hapettuneissa cdi-boksien liittimissä, että perse edellä puuhun menin.
Sama juttu latauksen kanssa, avoin ac-piiri on helppo mitata, mutta säädin kiinni tulee taas mitä sattuu jännitteitä ja isoja virtoja, kun säädin oikosulkee.
Tämän ketjun aloittaja kielsi kyllä meitä päitämme vaivaamasta, mutta jätti epätietoisuuden valtaan...