Tiger explorer 1200 huoltamisesta

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

hannlai
Viestit: 16
Liittynyt: La Tammi 14, 2006 10:50 pm
Pyörä: Triumph tiger explorer 1200
Paikkakunta: HKI

Tiger explorer 1200 huoltamisesta

Viesti Kirjoittaja hannlai »

Tarkoitus olis talven aikana kyseistä laitetta huolella.
Siispä kaikki kullanarvoiset vinkit otetaan vastaan.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt,niin ainakin tankki pitää olla tyhjä kun se irroitetaan.
Onko jollain hyvä keino siihen.

Sitten pitäis vaihtaa tulpat,säätää venttiilit ja kaiketi uusia nokkaketjun kiristin.
Näihin liittyviä asioita kaipailen.

Pyörä on siis 1200 vm 2012
"näillä mennään..."
BadAss
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Pyörä: Husky 701
Paikkakunta: Waasa

Re: Tiger explorer 1200 huoltamisesta

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Ittellä vain kokemusta pienemmästä 800 tiikeristä vuodelta 2012.

Tankin olen ajanut lähes tyhjäksi, muutama litra pohjalla ei haittaa. Sitten vaan purkamista, service manual & internet avuksi.

Huolellinen putsaus varsinkin jos soralla tullut paljon ajettua, ennen venakopan aukaisua. Kopan tiivisteen olen kerran vaihtanut, tilannut osia suoraan worldoftriumphista tai Fowlerpartsilta. Gynekologin käsistä on apua varsinkin pakopuolella ainakin 800 tiikerissä. Samalla vaihtanut aina ilmanputsarin ja käynyt sähköliittimet läpi.

Kiristimeen ei ole tarvinnut vielä koskea, kilsoja vajaa 50tkm.
t. Jyki
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Tiger explorer 1200 huoltamisesta

Viesti Kirjoittaja Sukke »

800 itsekin huoltanut ja siinä on automaattisesti sulkeutuva venttiili tankissa, ei siis haittaa, vaikka olisi tankki täynnä. Tietty on kevyempi nostella, jos ei ihan täynnä ole.


Sent from my iPhone using Tapatalk
hannlai
Viestit: 16
Liittynyt: La Tammi 14, 2006 10:50 pm
Pyörä: Triumph tiger explorer 1200
Paikkakunta: HKI

Re: Tiger explorer 1200 huoltamisesta

Viesti Kirjoittaja hannlai »

Tankin irroitus onkin ollut se suurin päänvaiva.
Tankin alla on kolmihaarainen polttoaineletkusto joka tasaa polttoaineen tankissa.
Tämä letkusto täytyy irroittaa,ennen kuin tankin voi nostaa pois.
Sit on vielä varsinainen polttoaineletku ja huohotin/ylivuotoletku.
Luin manuaalia sekä nettiä ja katsoin youtubesta.
Kaikissa näissä homma alkaa tankin tyhjäyksellä.
Voisko sitten olla 800:ssa hieman eri systeemi?

Mun pyörässä on 56tkm mittarissa ja tänä kesänä alkoi satunnaisesti
nokkaketju rallattaa käynnistyksen jälkeen.
Aika paljon löytyi siitä aiheesta ulkomaan foorumeilta juttua.
Kiristin näyttäis olevan hyvässä paikassa.
"näillä mennään..."
Vastaa Viestiin