Edellinen omistaja oli ajellut vääntyneellä vaihdepolkimella kunnon uran magneeton koppaan ja nyt se on sitten puhki siistimisyrityksen jälkeen, parempi näin koska materiaalia oli jäljellä ehkäpä 0.05 mm, ikävämpi jos öljyt olisivat vaihtuneet hiekkaan ja veteen ns. lennosta.
Autotallissa kilokaupalla AlMg5 lankaa, vaihtovirta TIG sekä pullossa puhdasta Argonia. Alumiinin hitsaus ei ole ongelma, pitäisi sujua.
Mutta kuinkas tuo AlMG5 lanka ottaa kiinni tuohon ilmeisesti johonkin AlSi** seokseen? Kannattaako edes yrittää ja ajella suosista (autolla) huomenna tunti parin 4043 tai 4047 langan pätkän takia...
EDIT: EI onnistu, eli täytyy vaivautua hakemaan oikeaa lankaa.
Valualumiinin hitsaus TIGillä ja AlMg5 langalla, onnistuuko?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Valualumiinin hitsaus TIGillä ja AlMg5 langalla, onnistuuko?
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Re: Valualumiinin hitsaus TIGillä ja AlMg5 langalla, onnistu
Veikkaan että hyvin vmäinen hitsata. Jos se on huokoista niin toisella puolella vaikuttava öljy on imeytynyt huokosiin. Lisäksi on vaarana kopan vetäminen kieroksi. Itsellä oli vastaava ongelma ja koppa jopa ihan vähän puhki. Laitoin alumiiniset kopansuojalätkät kiinni silikonilla ja sinne se reikä jäi alle. Kai näitä muillekin merkeille tehdään? http://www.wheelingcyclesupply.com/shop ... -saver/519