RD07 mopossa on kaks kaasu vaijeria, ilmeisesti toisella kaasutetaan ja toinen taas pakko sulkee kaasun kun kahvasta vaantaa toiseen suuntaan.
Mutta jos kahvasta paastaa irti, niin missa on se jousi joka palauttaa kahvan tyhjakaynti asentoon ? Onko se kahvan sisalla vaiko kaasarissa kiinni ?
Eli itse ongelmaan: Mulla toi kaasukahvan palautuminen on hieman tahmeaa.
Varmaan ne kaks kaasuvaijeria vois tarvita huoltoa/sprayta, mutta vois myos tarkistaa onko se palautus jousi tarpeeksi vahva. ... kunhan loydan sen. Pitas varmaan tankki irroittaa etta nakee mita siella on piilossa kun tossa AT mopossa ei oikeen ulospain nae yhtaan mitaan, hienosti on romut piilossa.
Ei google loytanyt apua. Josko sielta koti Suomesta joku vanha AT ruuvaaja osais auttaa blondia pulassa.
AT RD07 kaasu vaijerit
Valvoja: Moderaattorit
- AlppiCruiseri
- Viestit: 11
- Liittynyt: To Elo 03, 2017 11:55 pm
- Pyörä: AT,XT350,Indian,Virago,Keeway,CBF600...
- Paikkakunta: Baijeri - Alpit
AT RD07 kaasu vaijerit
jos mopo on rikki niin ajetaan toisella niin kauan etta sekin menee rikki ja kun tallista loppuu mopot on pakko alkaa taas korjaamaan niita.
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: AT RD07 kaasu vaijerit
Moi
Palautusjouset on kaasareissa !
Yleisin vika lienee on että vaijerit on tulleet tiensä päähän ...
Toinen mahdollinen vika on turvonnut kahvakumi joka jarruttaa tangonpään painoa vasten
sent with OnePlus 5
Palautusjouset on kaasareissa !
Yleisin vika lienee on että vaijerit on tulleet tiensä päähän ...
Toinen mahdollinen vika on turvonnut kahvakumi joka jarruttaa tangonpään painoa vasten
sent with OnePlus 5
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: AT RD07 kaasu vaijerit
Vaijereiden tahmaamista ei kannata korjata jäykemmällä palautusjousella, tulee enemmän rasitusta läppäakselin laakroinnille joka ei ole hyvä juttu, myös kaasua saa kääntää voimalla. Vaijereiden vaihto/herkistys ja kaasukahvan tarkistus että pyörii herkästi, jotkut laittaa kaasukahvan ja tangon väliin vaseliinia joka alkaa ajan mittaan tahmaamaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
- AlppiCruiseri
- Viestit: 11
- Liittynyt: To Elo 03, 2017 11:55 pm
- Pyörä: AT,XT350,Indian,Virago,Keeway,CBF600...
- Paikkakunta: Baijeri - Alpit
Re: AT RD07 kaasu vaijerit
Hei hieno juttu, tama foorumihan on ihan toimiva.
Kiitos vinkeista, pitaa varmaan siis huoltaa vaijerit. Eikohan se siita sitten taas parane.
Kiitos vinkeista, pitaa varmaan siis huoltaa vaijerit. Eikohan se siita sitten taas parane.
jos mopo on rikki niin ajetaan toisella niin kauan etta sekin menee rikki ja kun tallista loppuu mopot on pakko alkaa taas korjaamaan niita.
- AlppiCruiseri
- Viestit: 11
- Liittynyt: To Elo 03, 2017 11:55 pm
- Pyörä: AT,XT350,Indian,Virago,Keeway,CBF600...
- Paikkakunta: Baijeri - Alpit
Re: AT RD07 kaasu vaijerit
Tankin alta loytyikin sitten vikaa.... kunhan ens vaan loytyi se piiiiiiiitka ruuvari jolla sai sen bensahanan irti. Kaasarien vivusto ja palautus jousi oli mustan tahnan peitossa. Kun sen putsasi, niin alkoi taas toimimaan todella hienosti.
Toi tankin irroitus on najokaan aika karsivallisyytta vaativa homma, vaihdoin sitten tulpatkin samantien kun on muutenkin just seuraava huoltu tulossa ajankohtaiseksi.
Kiitti vinkeista !
Toi tankin irroitus on najokaan aika karsivallisyytta vaativa homma, vaihdoin sitten tulpatkin samantien kun on muutenkin just seuraava huoltu tulossa ajankohtaiseksi.
Kiitti vinkeista !
jos mopo on rikki niin ajetaan toisella niin kauan etta sekin menee rikki ja kun tallista loppuu mopot on pakko alkaa taas korjaamaan niita.
- rainerb
- Viestit: 2633
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: AT RD07 kaasu vaijerit
Tuo tankin irroitus on itse asiassa ihan helpoimmasta päästä, kun sen tekee jonkuin kerran, ja jos on kokeillut muita, hankalampia.... Riittävän pitkä ristipääruuvari, niin polttoainehanan suljinvipstaaki irtoaa. Ilmaputsari tietty on jo irroitettu, kaikki neljä ruuvia. Sitten tankin takapää askeleen ylöspäin ja se maaginen, muistaakseni istumien alta löytyvä H-mallinen (?) osa sinne tankin takapään ja rungon väliin. Siitä raosta pääsee irroittamaan bensaletkun bansahanasta. Voihan tuota käsinkin pidellä tms. jos ei viitti läträtä tuon palikan kanssa.
Helppoa kuin heinänteko (onneksi ei ole tätä tarvinnut kokeilla, kaupunkilaisena...)
Helppoa kuin heinänteko (onneksi ei ole tätä tarvinnut kokeilla, kaupunkilaisena...)
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.