Geelipehmuste satulaan

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Arto Alppikuski
Pyörä: Transalp 600 -89

Geelipehmuste satulaan

Viesti Kirjoittaja Arto Alppikuski »

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000031358/

Pienellä googletuksella Biltemasta löytyi halvimmalla pehmuste satulaan. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä tuotteesta, että miten mahtaa toimia?

Yli kaksi kertaa kalliimpi pehmuste löytyy motonetistä, Airhawk-merkkinen. Muilla foorumeilla kehuttu. Onko kenelläkään täällä kokemusta tästä pehmusteesta?

Tai onko joku päässyt testailemaan molempia? :)

http://www.motonet.fi/fi/tuote/3822815/ ... stuintyyny
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Viesti:

Re: Geelipehmuste satulaan

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Tuo Airhawk on ilmalla täytettävä pehmuste, ei geelipehmuste. Olen vain pienen matkan sitä kokeillut, ja vaikutti toimivalta kamppeelta, mutta ajotuntumaan joutuu totuttelemaan, kun ei ole niin tiukasti pyörässä kiinni.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
laahari
Pyörä: AT

Viesti Kirjoittaja laahari »

Airhawk oli hyvä mutta se ei kestänyt. Toisen puhkeamisen jälkeen laitoin loppusijoitukseen.

- Juke.
pkilpo
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

laahari kirjoitti:Airhawk oli hyvä mutta se ei kestänyt. Toisen puhkeamisen jälkeen laitoin loppusijoitukseen.

- Juke.
Mulla on kaksi Airhawkkia, toinen ollut tuossa Husabergissä. Poistaa tärinät kyllä hyvin, mutta vähän tosiaan irtonaisen oloinen ja siirtyilee paikoiltaan helposti. Ilman sitä ei tuolla pyörällä vois ajaa siirtymiä montaa kilometriä :lol:
Kuraköröttelijä
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Mulla oli Airhawk, en tykänny...
Jos laittoi enemmän ilmaa niin ei saanut perstuntumaa tiehen. Jos laittoi vähemmän niin tyyny tursui jalkovälistä ja samalla puristi vehkeet kasaan..
Eihän siinä kyllä takapuolen puutumista huomannut kun puristi palleja niin kivuliaasti! :lol:
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
TLi
Pyörä: DL1000

Viesti Kirjoittaja TLi »

Minulla oli samankaltainen geelipehmuste, muistaakseni Louis'lta ostettu. Käytin sitä ensimmäisen kerran kun lähdin Kiirunasta kohti Riihimäkeä. Nakkasin sen roskikseen muistaakseni jossain Tornion tienoilla. Penkki ei muuttunut juurikaan mukavammaksi istua ja pehmuste tuntui olevan koko ajan vähän liikkeellä penkin päällä. Airhawkista ei ole kokemusta lainkaan. Oikea geelipenkki samassa pyörässä oli sitten jo ihan eri tarina.
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

TLi kirjoitti:Minulla oli samankaltainen geelipehmuste, muistaakseni Louis'lta ostettu. Käytin sitä ensimmäisen kerran kun lähdin Kiirunasta kohti Riihimäkeä. Nakkasin sen roskikseen muistaakseni jossain Tornion tienoilla. Penkki ei muuttunut juurikaan mukavammaksi istua ja pehmuste tuntui olevan koko ajan vähän liikkeellä penkin päällä.
Kiitos kommentista. Vähän jo mietin tuota Bilteman geelijutskaa hankittavaksi, kun perse puutuu mopokoulussa oppilaita ajeluttaessani. Vanha satulani on väsynyt ja litistynyt.
Ei siis tarvitse hankkia tuota.
Pitää miettiä muita ratkaisuja.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
ÖÖ.
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Saisko tommosta geeliä irtonaisena jostain kun tarttis yks satula uudelleenpäälystää?
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Ari
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Ari »

Minulla on Airhawk ollut käytössä jo yli 10 vuotta. Kilometrejäkin pitkälti yli satatuhatta on ollut käytössä. Ensimmäinen tyyny alkoi vuotamaan jo viikon käytön jälkeen huonosti onnistuneen saumauksen kohdalta, tilalle lähetty onkin sitten kestänyt. Itse olen ollut tyytyväinen, pitemmillä siirtymätaipaleilla kun lisää ilmaa, ei pyörän tärinät siirry takapuoleen ja pieni liikkuminen vähentää puutumista. Mutkapätkillä vähentää ilmaa, jolloin tuntuma satulaan on parempi.
Noita geelipehmusteita ihmettelin viimeksi Tokmannin hevostarvike osastolla. Geeli oli pakattu muovipussiin, ilman mitään päällystettä, voisi toimia myös MP:n satulan sisustassa.
Arto Alppikuski
Pyörä: Transalp 600 -89

Viesti Kirjoittaja Arto Alppikuski »

Kiitokset vastauksista!

Saatampa ostaakin joskus airhawkin, jos alkaa aivan liikaa puutua. Voisin tietysti eka testata laittaa kerroksen-pari retkipatja-tyyppistä istuinalustaa satulan ja arseen väliin, niin saisin jotain tuntumaa ainakin tuohon lievään satulan korotukseen ja jos on hyvän tuntuinen, niin voisi siinä tapauksessa ajatella säädettävän ilmaläpyskän olevan vielä parempi. Sen verran pihi olen, etten suinpäin ryntää sijoittamaan yli satasta :)
juilhy
Pyörä: Transalp 700

Viesti Kirjoittaja juilhy »

ÖÖ. kirjoitti:Saisko tommosta geeliä irtonaisena jostain kun tarttis yks satula uudelleenpäälystää?
Itse ostin hööks ratsastustarvikeliikkeestä hevosen satulan alusen. Siitä tein itse tuommoisen bilteman tyylisen version, kun en raskinut kuitenkaan alkuperäistäpenkkiä alkaa repimään.

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
ÖÖ.
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Kiitti vinkeistä, pitääkin käydä vilkasemassa tuolla karvanelivetojen osastolta.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Onko parempaa olemassa?
Liitteet
camel-toe1.jpg
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

.. siis piti sanomani, että käytän pelkästään ihan tavallisia pyöräilyhousuja ja kovaa lankkupenkkiä.
Toimii sitä paremmin mitä pidempi matka.
Liitteet
w8H2A.jpg
Pete K2
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Voiko tuo Timo toimia. Näkeehän sen, että vakoon menee tytöilläkin. :o
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Vastaa Viestiin