Transalpin 1988 ja 1989 CDI-boksien erot?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Arto Alppikuski
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 28, 2013 2:58 am
Pyörä: Transalp 600 -89

Transalpin 1988 ja 1989 CDI-boksien erot?

Viesti Kirjoittaja Arto Alppikuski »

Saksanmaalta aloin tilailla bokseja ja tilasin tietysti 1989 vuosimalli peliin, koska rekisteripapereihin on merkitty tämä vuosiluku. Stereotyyppisen tarkka saksalaismies kehoitti varmistamaan asian, koska olin aiemmin tilannut rattaita ja silloin hämmennystä aiheutti se, että eturatas olikin 1987-1988 mallia. Hän meinasi, että jos eturatas on -88, niin luulisi lopunkin koneen olevan. Saksan varaosakauppias ei edes löytänyt pyöräni valmistusnumeroa listastaan. Soitin Hondalle ja he kertoivat pyöräni olevan -88.

Olen aina ostanut kaikki osat 1989 pyörään ja ovat sopineet ja toimineet, eturatas ainoana poikkeuksena.

Olen katellut netistä kuvia bokseista ja ovat aivan saman näköisiä. Kauppias kertoi, että -88 ja -89 boksit ovat erilaisia ja näyttää sivuilla olevan eri hinnatkin. Ebayssa taas myytiin jotain boksia 1987-1995 malleihin sopivana.

Mitä eroa on vanhalla ja uudella boksilla? Mistä voin varmistaa kumpi minulla on? Ostin käytettynä tältä foorumilta -89 boksin ja se ainakin sopi pyörääni, mutta aloin epäillä että jos se boksi onkin -88, mutta otettu saman moisesta viimevuotisesta pyörästä kuin omanikin.