Bensa kanisteri enduroon

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

-Epe-
Viestit: 99
Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 9:49 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: Jyväskylä

Bensa kanisteri enduroon

Viesti Kirjoittaja -Epe- »

KKKK tapahtumaan pitäisi saada lisää bensaa mukaan pienen tankin lisäksi. Onko hyviä ideoita kuinka sen toteutan? Pyörässä ei ole tarakkaa, mutta sellaisen virittelyä olen miettinyt. Mutta mitä pitää ottaa huomioon jos laitan 5 l kanisterin lokarin päälle? Pakoputki tulee ainakin todella lähelle. Vai pitääkö laittaa kanisteri reppuun juomaveden ja eväsleipien väliin, toivottavasti ei.
Hyviä ehdotuksia otan mielelläni vastaan, mahdollisesti kuvan kera.
Avatar
tokor
Viestit: 739
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Bensa kanisteri enduroon

Viesti Kirjoittaja tokor »

Mikä sulla on tankin koko/toiminta matka, reitillähän käydään välillä syömässä/tankilla
-Epe-
Viestit: 99
Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 9:49 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Bensa kanisteri enduroon

Viesti Kirjoittaja -Epe- »

tokor kirjoitti:Mikä sulla on tankin koko/toiminta matka, reitillähän käydään välillä syömässä/tankilla
Tankki on ohjekirjan mukaan 9 litraa. Parhaimmillaan olen päässyt 130km ennenkuin on pitänyt kääntää varatankille. Haastavammassa maastossa kulutus voi olla mitä vaan..
Avatar
Dominator
Viestit: 1668
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Bensa kanisteri enduroon

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Löytyskö tästä vanhasta samaa asiaa käsittelevästä ketjusta vastaus.. http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 10&t=24453
Tai tästä..http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =kanisteri
jarno78
Viestit: 1594
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Bensa kanisteri enduroon

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Minä sidoin 5l varakanisterin takajalka tapin ja runkoon kiinni sidonta liinalla aikanaan ja hyvin pysyi, nyt myös jostain 5l jerryt jostain ja molemmin puolin samalla kikalla :P
Yksinäinen Susi
Avatar
f1zz
Viestit: 65
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 10:39 pm
Pyörä: Xf650
Paikkakunta: Veikkola

Re: Bensa kanisteri enduroon

Viesti Kirjoittaja f1zz »

http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa ... php?p=2336

Tämmöinen kannu ollu itsellä. Matala ja ei vuoda
jupet
Viestit: 294
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2014 11:15 am
Pyörä: tt600r

Re: Bensa kanisteri enduroon

Viesti Kirjoittaja jupet »

http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa ... php?p=3901 vaikuttais kiinnostavalta (jos korkki on kapealla syrjällä), mitat sopis kivasti omaan mopoon.

Pistin kyselyä josko kuvan lähettäisivät tuosta.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Bensa kanisteri enduroon

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

jupet kirjoitti:http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa ... php?p=3901 vaikuttais kiinnostavalta (jos korkki on kapealla syrjällä), mitat sopis kivasti omaan mopoon.

Pistin kyselyä josko kuvan lähettäisivät tuosta.
Taitaa olla tuommoinen.
Kuva

Tuolla lisää tietoa.
Linkki

Kuukkelilla löytyi toi alle minuutissa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
ATC
Viestit: 2290
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Bensa kanisteri enduroon

Viesti Kirjoittaja ATC »

Jos ulkonäkö ei ole pääasia niin tämä on toimiva. Vaatii tosin sen tarakan. Tuo Acebricin lisätankki siihen tarakalle ja hanasta letku oman tankin korkin huotinletkun tilalle. Alipaine imee sitten tuosta bensat omaan tankkiin ja tuon korkissa on uusi huohotinletku. Eikä maksa maltaita Nakkilasta jotain 80€
Kuva

Tietenkin jos tuo ulkonäkö häiritsee niin tankin voi piilottaa vaikka pikku laukunsisään :lol:

Kuva

Unohtui vielä mainita että tuohon menee 6 litraa.
Weteraani kurapyöräilijä
Vastaa Viestiin