Mattamaalit

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Phav
Pyörä: R1200GS -09

Mattamaalit

Viesti Kirjoittaja Phav »

Tuossa olen AT:n väripäivitystä suunitellut, ja tullut siihen tulokseen että mattaa sen pitää olla. Mitäs täällä ollaan mieltä kannattaako tuohon mattamaalin päälle laittaa matta lakka? Sillon sais lakan alle tarratkin, ja kestäisi pikkasen paremmin kulutusta, kuin mitä perinteinen mattamaali.
Loud pipes save lives
-Pasi-
an13
Pyörä: 690

Re: Mattamaalit

Viesti Kirjoittaja an13 »

Mattamusta maston pensselillä, ilman tarroja ilman lakkaa, näyttää mad maxiltä ja helppo paikata vetämällä pensselillä uusi kerros. Helppo ja halpaa on, kaunista ei.
kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Mattamaalit

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Phav kirjoitti:Tuossa olen AT:n väripäivitystä suunitellut, ja tullut siihen tulokseen että mattaa sen pitää olla. Mitäs täällä ollaan mieltä kannattaako tuohon mattamaalin päälle laittaa matta lakka? Sillon sais lakan alle tarratkin, ja kestäisi pikkasen paremmin kulutusta, kuin mitä perinteinen mattamaali.
Vie siihen Vilpolantielle osat niin saat värit automaalilla maalattuna ja tuskin hinta päätä huimaa .... Jos et tunne kaveria niin kerro multa terveisiä =)
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
arska73
Pyörä: Varadero 1000

Viesti Kirjoittaja arska73 »

Liekö kukaan testannu sitä kumimaalia?
Pallokala
Pyörä: NX650, 450MT

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

arska73 kirjoitti:Liekö kukaan testannu sitä kumimaalia?
Plastidippiä tarkoitat? On käynyt mielessä kokeilla, mutta mulla on Acerbisin tankki, jossa tunnetusti ei meinaa pysyä mikään pintakäsittely...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
arska73
Pyörä: Varadero 1000

Viesti Kirjoittaja arska73 »

Just sitä 8) vois testata...
Aspe
Pyörä: Canyon XC

Viesti Kirjoittaja Aspe »

Yhden polkupyörän rungon maalauskokemuksella Plastidippiä kannattaa varata reilusti. Maalia kuluu yllättävän paljon. Pinta on sitten kumimaisen tahmea,voi olla aika hankala pestävä. Kulutuskestävyydestä ei vielä ole tietoa, mutta nettitarinoiden mukaan kestää vanteissakin kohtuudella. Ja ainahan voi paikkamaalata uuden kerroksen. Oikea mattamaali olisi varmaan parempi, mutta plastidipillä säästää pohjatöissä. Jos vaihteluksi haluaa muuttaa mopon väriä, niin plastidippi on kätevä, kynsii sitten pois kun kyllästyy.
Phav
Pyörä: R1200GS -09

Viesti Kirjoittaja Phav »

Kyllä minä taidan maalailla ihan perinteisellä tinneriohenteisella, joko tarroja sapluunana käyttäen, tai sit matta lakka tarrojen päälle. Pyörä jo pesty liuottimella, että voinee aloittaa projektin piakkoin.
Loud pipes save lives
-Pasi-
Pavel Pude
Pyörä: XT660X

Mattamaalit

Viesti Kirjoittaja Pavel Pude »

Pallokala kirjoitti:
arska73 kirjoitti:Liekö kukaan testannu sitä kumimaalia?
Plastidippiä tarkoitat? On käynyt mielessä kokeilla, mutta mulla on Acerbisin tankki, jossa tunnetusti ei meinaa pysyä mikään pintakäsittely...
Mulla on nyt autossa pyörimässä vanteet alla mitkä on dipattu, hyvin on pysynyt kiinni tämän kesän ajot (~20tkm) yhtä nirhaumaa lukuunottamatta eikä sekään ole hirveesti lähteny repeilemään karkuun.
Kromin kanssa on ollu tartunta ongelmia, varmaan tietty auttais jos vetäs sen pohjusteen alle.
Omassakin suunnitelmassa ois talvella vetästä dipit muoveihin tai sitten kalvottaa, riippuu väristä mutta mattavalkosen varmaan vetäisin teipillä.
Vastaa Viestiin