Mattamaalit
Valvoja: Moderaattorit
- Phav
- Pyörä: R1200GS -09
Mattamaalit
Tuossa olen AT:n väripäivitystä suunitellut, ja tullut siihen tulokseen että mattaa sen pitää olla. Mitäs täällä ollaan mieltä kannattaako tuohon mattamaalin päälle laittaa matta lakka? Sillon sais lakan alle tarratkin, ja kestäisi pikkasen paremmin kulutusta, kuin mitä perinteinen mattamaali.
Loud pipes save lives
-Pasi-
-Pasi-
Re: Mattamaalit
Mattamusta maston pensselillä, ilman tarroja ilman lakkaa, näyttää mad maxiltä ja helppo paikata vetämällä pensselillä uusi kerros. Helppo ja halpaa on, kaunista ei.
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
Mattamaalit
Vie siihen Vilpolantielle osat niin saat värit automaalilla maalattuna ja tuskin hinta päätä huimaa .... Jos et tunne kaveria niin kerro multa terveisiä =)Phav kirjoitti:Tuossa olen AT:n väripäivitystä suunitellut, ja tullut siihen tulokseen että mattaa sen pitää olla. Mitäs täällä ollaan mieltä kannattaako tuohon mattamaalin päälle laittaa matta lakka? Sillon sais lakan alle tarratkin, ja kestäisi pikkasen paremmin kulutusta, kuin mitä perinteinen mattamaali.
-
arska73
- Pyörä: Varadero 1000
Liekö kukaan testannu sitä kumimaalia?
- Pallokala
- Pyörä: NX650, 450MT
Plastidippiä tarkoitat? On käynyt mielessä kokeilla, mutta mulla on Acerbisin tankki, jossa tunnetusti ei meinaa pysyä mikään pintakäsittely...arska73 kirjoitti:Liekö kukaan testannu sitä kumimaalia?
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
-
arska73
- Pyörä: Varadero 1000
Just sitä
vois testata...
Yhden polkupyörän rungon maalauskokemuksella Plastidippiä kannattaa varata reilusti. Maalia kuluu yllättävän paljon. Pinta on sitten kumimaisen tahmea,voi olla aika hankala pestävä. Kulutuskestävyydestä ei vielä ole tietoa, mutta nettitarinoiden mukaan kestää vanteissakin kohtuudella. Ja ainahan voi paikkamaalata uuden kerroksen. Oikea mattamaali olisi varmaan parempi, mutta plastidipillä säästää pohjatöissä. Jos vaihteluksi haluaa muuttaa mopon väriä, niin plastidippi on kätevä, kynsii sitten pois kun kyllästyy.
- Phav
- Pyörä: R1200GS -09
Kyllä minä taidan maalailla ihan perinteisellä tinneriohenteisella, joko tarroja sapluunana käyttäen, tai sit matta lakka tarrojen päälle. Pyörä jo pesty liuottimella, että voinee aloittaa projektin piakkoin.
Loud pipes save lives
-Pasi-
-Pasi-
-
Pavel Pude
- Pyörä: XT660X
Mattamaalit
Mulla on nyt autossa pyörimässä vanteet alla mitkä on dipattu, hyvin on pysynyt kiinni tämän kesän ajot (~20tkm) yhtä nirhaumaa lukuunottamatta eikä sekään ole hirveesti lähteny repeilemään karkuun.Pallokala kirjoitti:Plastidippiä tarkoitat? On käynyt mielessä kokeilla, mutta mulla on Acerbisin tankki, jossa tunnetusti ei meinaa pysyä mikään pintakäsittely...arska73 kirjoitti:Liekö kukaan testannu sitä kumimaalia?
Kromin kanssa on ollu tartunta ongelmia, varmaan tietty auttais jos vetäs sen pohjusteen alle.
Omassakin suunnitelmassa ois talvella vetästä dipit muoveihin tai sitten kalvottaa, riippuu väristä mutta mattavalkosen varmaan vetäisin teipillä.