Diesel-enduro :)

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Bluestone
Viestit: 425
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

http://www.dieselmotorcycles.com/technology.html

USA armeijalla käytössä olevia dieselkäyttöisiä Kawa KLR650 pohjaisia moottoripyöriä.
Tehoa ei ole kovin paljoa ( litrateho 50hp / 5800 rpm) , mutta mitenhän vääntö..???....kuutioita lienee mallinimestä päätellen 670 cc joten tehoa on jotain 33 hp.
Ei taida tulla siviilimarkkinoille kovin helposti; jos ei hinta ole liian korkea niin miten lie päästöt....Euro 5 ja ureasyötöt....vai mitä niitä oli dieselivehkeissä..
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja jaa »

Tuon kun vielä muuttaisi biodiiseliksi, niin ajelisi aina vaan mäkkäreitten ja hesejen kautta kotio. :lol: Saattaisi tosin suomen verottajalla olla mieletön kutina kämmenissä kirjoitella hirmuiset veroseuraamukset tommosesta. :roll:
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

jaa kirjoitti:Tuon kun vielä muuttaisi biodiiseliksi, niin ajelisi aina vaan mäkkäreitten ja hesejen kautta kotio. :lol: Saattaisi tosin suomen verottajalla olla mieletön kutina kämmenissä kirjoitella hirmuiset veroseuraamukset tommosesta. :roll:
Tuoksu olisi kuin puolustusvoimien automaatti Husqvarnoissa aikoinaan :mrgreen: Vuotuinen dieselvero eli käyttövoimavero tietääkseni koskee vielä nykyäänkin vain autoja. Toki jokaisesta litrasta pitää polttoainevero maksaa aina tai vaihtoentoisesti taannehtivasti raastupakäynnin määräyksen mukaisesti.
Enemmän minua ainakin himottaisi sähköllä kulkeva laite niin kauan, kun ei ole lisätty liikennesähköveroluokkaa, jota saisi ihan omanmuotoisesta töpselistään ja blommatut ajoneuvojen pistokkeet mahtuisivat vain niihin.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
nmmake
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 10:37 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Rauma

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja nmmake »

Track 800 CDI

:twisted:

Nettisivukin oli, jopa käytettynä mobilessa myynnissä, mutten nyt saa toimimaan.

Ajovideota!
Honda AfricaTwin CRF1000L DCT

_____________________________________
Entiset:Husqvarna TR650 Terra vm.2014, Suzuki DL 650 V-Strom vm.2004, Kiinanskootteri, kiviperä-Manki
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Tärkeä ominaisuus vielä näin syksyisin tuossa on se ettei tuo syty palamaan kun hirviukot laskee valojuovilla läpi.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1435
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Jep jep
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja jaa »

Timo Tasakaasu kirjoitti:Toki jokaisesta litrasta pitää polttoainevero maksaa aina tai vaihtoentoisesti taannehtivasti raastupakäynnin määräyksen mukaisesti.
Enemmän minua ainakin himottaisi sähköllä kulkeva laite niin kauan, kun ei ole lisätty liikennesähköveroluokkaa, jota saisi ihan omanmuotoisesta töpselistään ja blommatut ajoneuvojen pistokkeet mahtuisivat vain niihin.
Tuo taannehtiva itellekkin juolahti mieleeni. Suomen verottajan tuntien, niin taannehtivuus voisi olla pitkä ja lasku / kk iso.

Kyllä tuo sähkövehe itseäkin kiinnostaisi, mutta jotenkin melko hinnakkaita nykyisin. Noo, sehän on katsontakanta johon vaikuttaa lompakon paksuus...
jaket
Viestit: 1049
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja jaket »

Ei dieselissä muuta etua ole kuin erikoisuus ja armeijakäytössä sama polttoaine kuin muussa fleetissä.

Dieseli on painava ja tehoton. Se voi olla taloudellinen, mutta jos haluaa luopua tehosta niin ostaa tommosen 250cc:n. Tehot on kuin dieselissä ja kulutus pientä. Ja on kevyt.

Youtubessa on hienoja videoita speed triple pyörästä jossa on lombardini dieseli.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

jaket kirjoitti:Ei dieselissä muuta etua ole kuin erikoisuus ja armeijakäytössä sama polttoaine kuin muussa fleetissä.

Dieseli on painava ja tehoton. Se voi olla taloudellinen, mutta jos haluaa luopua tehosta niin ostaa tommosen 250cc:n. Tehot on kuin dieselissä ja kulutus pientä. Ja on kevyt.

Youtubessa on hienoja videoita speed triple pyörästä jossa on lombardini dieseli.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Diesel on myös voiteleva eikä niin leimahdus herkkä, tärkeitä ominaisuuksia nämäkin....
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
Bluestone
Viestit: 425
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

:D :D :lol: :lol: ...mutta entäs tuo mainostettu "enormous low end torque"....löytyis vääntöä hitaaseen möyrimiseen... :lol: :lol:
Niin tuo yhtenäinen polttoaine taistelukentällä taitaa olla se ainoa pointti.

Mutta eikös joku valmistaja suunnitellut uusia trial pyöriä sivuventtiilitekniikalle; kone olisi matala ja saadaan kuitenkin ihan riittävät tehot mutta hyvät väännöt... :)
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja Tase »

nmmake kirjoitti:Track 800 CDI

:twisted:

Nettisivukin oli, jopa käytettynä mobilessa myynnissä, mutten nyt saa toimimaan.

Ajovideota!
Tuosta oli juttua kotimaisessa alan julkaisussa muutama vuosi sitten.
Runko on LC8 Adventuresta ja kone MB:n pikkudiesel. Kardaanista en muista että oliko se mahdollisesti jopa BMW:stä.
jaket
Viestit: 1049
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja jaket »

http://www.youtube.com/watch?v=RELltnWVtJg

tässä oli se speed triple diesel. Ei vaikuta kovin nopealta.

no kyllä se nopeuttaa kerää. Aika vähän kierroksia.!

http://www.youtube.com/watch?v=_XYW9qbq0TY
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
s_elviö
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
Pyörä: Tiger EXPLORER
Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja s_elviö »

Bluestone
Viestit: 425
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

jaket kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=RELltnWVtJg

tässä oli se speed triple diesel. Ei vaikuta kovin nopealta.

no kyllä se nopeuttaa kerää. Aika vähän kierroksia.!

http://www.youtube.com/watch?v=_XYW9qbq0TY
Eiks tuossa ole se ctv (cvt..??) vaihteisto?? Sehän toimii kuin variaattori; kierrokset pysyy vakiona mutta nopeus vaan kasvaa...
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Diesel-enduro :)

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Mobilessa oli myynnissä diesel Triple tai Tiikeri, kun pari päivää sitten kävin katselemassa.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Vastaa Viestiin