Ois kiva tietää paljo olit ajanut tunteja ennen täyttä koneremonttia ja paljo tuli maksamaan osat ?
Päästään täs ajatusleikissä taas vähä eteen päin .
Valvoja: Moderaattorit
Tuo 800€ uppoaa monessa nelarissa jo pelkästään kanteen koneistuksien kanssa, alakertaan sitten toinen mokoma osiin lisää, jos vaihdetaan mäntää, petilaakeria, kiertokankea ym. kuluvaa osaa.jylppy kirjoitti:Mulla sellainen kokemus, että 4t vehkeissä täysiremppa 200 - 300 h välillä, osat noin 800 € liike velotta työstä noin 500 €.2t ssä osat 500 € työt 300 € noin 150 - 250 h välillä (mäntä ehkä vaihdettava kerran välillä)
Mistä sie nuin edukkaasti sait?Originellia vai tarviketta?AnttiL kirjoitti:300 2t kotka, 110h, männän (+yläkerran laakerit + muut kilkkeet) vaihto, oli vielä "ihan hyvä". 150€
Noihin tunteihin olen itsekin päätynyt. Tuossa törmäsin 250 4-t Hussen omistajaan, joka on ajanut omalla pyörällä 230h ilman remonttia..meikä kirjoitti:Jos itse tekee ei kustannukset ole kovin suuret, mutta ongelmana on ettei tiedä mitä vaihtaa. Jos tietää, näiden ylläpito on loppujen lopuksi aika halpaa. Karkeasti nelareista voisi heittää 250h mäntä ja siten isompi remontti ja 500h välein kone auki ja kiertokangen alapään laakeri vaihtoon. Kantta voi joutua remontaamaan jomman kumman kohdalla, mutta ei se isoissa koneissa hajoa katastrofalisesti joten voi ajaa kunnes venttiilit ovat liian kuluneet eikä säätäminen enää onnistu.
????????TTA kirjoitti:Osia huoltoliikkeet myy kaiken lisäksi nollakatteella = osat on tasan tarkkaa sen mitä hinnastoon on kirjoitettu.