Ohjauslaakeri 2013

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

ScorpioDr
Pyörä: Suzuki Dr600S

Ohjauslaakeri 2013

Viesti Kirjoittaja ScorpioDr »

Aurinkoista kevättä!

Pyöräkausi lähenee ja oma kulkine on purettu kirjaimellisesti osiin. Runko ja moottori on yhdessä, kaikki muut osat erillään.

Ohjauslaakerit on irroitettuna jo ja uusia pitää lähteä Kuvalta varmaanki kyselemään kun en löytänyt skf:n koodia kun alempaan, että voisi hakea Etralta.
Ylempi laakerikooli lähti hyvinkin irti korilaattoja+kierretanko patentilla, alempaan pitää sitten hitsata vähä heppiä kun on yhtä suuri halkaisia kuin ohjausputkella.

Lähinnä mietin että miten porukka on laitellut uusia laakereita paikalleen? Lähinnä kiinnostaa tämän kyseisen laakerin paikalleenlaitto.
Liitteet
Ohjauslaakeri.jpg
ScorpioDr

Re: Ohjauslaakeri 2013

Onko tuo ohjausakseli laitettava alakolmioineen päivineen pakastimeen yöksi ja sitten jollain putkella hakattava se paikalleen?
ScorpioDr

Sitten toinen aihe vielä samaan syssyyn. Miten kummassa eturattaan akselille voi käydä näin?
Ja vaikutti siltä että jos ei koko ratas niin ainakin se "boori" alue rattaan keskellä olisi ollut kuparia :shock: Tai ainakin sen väristä metallia. Saako tuommoisessa akselissa enään uutta ratasta pysymään?
Ps. Valitsin radikaalin ratastuksen, 16 ja 47. Katsotaan miten rupee lähtemään.. :lol:
Liitteet
Ratasakseli.jpg
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Itse olen hyödyntänyt uunia ja pakastinta noissa,kunhan ei laakeria liikaa paista,yleensä menee aika siististi.Ei kestä kovaa hakkaamista tuo laakeri :oops:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
zulu
Pyörä: Honda Transalp -94

Viesti Kirjoittaja zulu »

ScorpioDr kirjoitti:Onko tuo ohjausakseli laitettava alakolmioineen päivineen pakastimeen yöksi ja sitten jollain putkella hakattava se paikalleen?
No näinpä minä sen tein, ja menikin ihan kohtuudella paikalleen. Riittää varmaan lyhyempikin aika jäähdyttämiseen.
Nomad
Pyörä: Ewan McGregor -03

Viesti Kirjoittaja Nomad »

ScorpioDr kirjoitti:Sitten toinen aihe vielä samaan syssyyn. Miten kummassa eturattaan akselille voi käydä näin?
Ja vaikutti siltä että jos ei koko ratas niin ainakin se "boori" alue rattaan keskellä olisi ollut kuparia :shock: Tai ainakin sen väristä metallia. Saako tuommoisessa akselissa enään uutta ratasta pysymään?
Ps. Valitsin radikaalin ratastuksen, 16 ja 47. Katsotaan miten rupee lähtemään.. :lol:
Oisko ruostetta tai kuparitahnaa?
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Ja onko tuo öljymöhnä ketjurasvaa vai tullut vetoakselin stefasta öljyä?
Braa-aab!
ScorpioDr

Kuparitahnaa se voi olla mutta ei ruostetta. Tuo möhnä on aika pitkälti mutaa,ketjurasvaa ja muuta mujua. Tätä pyörää ei liiemmin olla putsailtu entisten omistajien toimesta, minä koitan antaa vanhukselle uuden elämän :lol:
Tuo akseli on kulunut aika pahasti kulmista, eturattaassa on aikalailla välystä etupää takapää suunnassa. Onkohan pitkä ikänen? Luulis että ratas on heikompaa ainesta kuin tuo akseli että kuluisi helpommin se.
Vastaa Viestiin