KTM Flektin termokytkin

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
teppo
Viestit: 204
Liittynyt: La Loka 15, 2011 2:11 pm
Pyörä: Sama ku kaikkilla muillakin..
Paikkakunta: Rovis
Viesti:

KTM Flektin termokytkin

Viesti Kirjoittaja teppo »

Onko kellään tietoa tai kokemusta aiheesta, aikoinaan laitoin Husabergiin katkaisijan taakse KTM 2005 mallin flektin, se vanhempi setti ja siitä jäi pakin pohjalle se termokytkin, se on 80-85C. Nyt sitte asentaessa uutta settiä toiseen pyörään huomasin, että siinä setissä termokytkin on 95-100c. Miksi näin? Kuitenkin itse termostaatti on molemmissa ainakin manuaalin mukaan 70c. Huvittas vaihtaa se matalampi lämpötilainen paikalleen mutta huutaakohna se kokoajan tms.
maahinen
Viestit: 78
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:17 am
Pyörä: WR 450
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa...

Re: KTM Flektin termokytkin

Viesti Kirjoittaja maahinen »

teppo kirjoitti:Onko kellään tietoa tai kokemusta aiheesta, aikoinaan laitoin Husabergiin katkaisijan taakse KTM 2005 mallin flektin, se vanhempi setti ja siitä jäi pakin pohjalle se termokytkin, se on 80-85C. Nyt sitte asentaessa uutta settiä toiseen pyörään huomasin, että siinä setissä termokytkin on 95-100c. Miksi näin? Kuitenkin itse termostaatti on molemmissa ainakin manuaalin mukaan 70c. Huvittas vaihtaa se matalampi lämpötilainen paikalleen mutta huutaakohna se kokoajan tms.
Kyllä se aika tiheään huutaa jos pusikoissa rymistelee. Joitain vuosia sitten hain kotariin autotarvikkeesta 95-100c, kun tuo vanhemman mallin 80-85c tuntui parkuvan jatkuvasti. Ihan hyvin toimi tuolla korkempi asteisella anturilla, puhallin pyöri tarvittaessa eikä kone sylkenyt nesteitä pihalle.

Muistelen joskus lukeneeni että ameriikan mantereella ovat enempikin nuita vaihdelleet akun tyhjenemisen takia, voipi olla kyllä atlantin takasta hapatusta. Toki jos DC-modaus on tehty niin sittenhän sen kyllä kestää parkua
Burgerissa on nyt 95-100 ja flekti pyörii vain tiukimmissa paikoissa.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM Flektin termokytkin

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Minä taasen lukenut juuri päinvastaista jotta vaihtavat noihin matalamman lämmön kytkimiin jotta ei keitä kun kovasta ajosta hiljentää hidas vauhtiseen möyrintään. Sxc laitoin tankoon kytkimen kun oli liian korkea kytkeytymis lämpötila.
antti
maahinen
Viestit: 78
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:17 am
Pyörä: WR 450
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa...

Re: KTM Flektin termokytkin

Viesti Kirjoittaja maahinen »

Katkaisijan minäkin silloin värkkäilin kotariin, "man-auto-off" tyylisen. Suunnitellut nykyiseenkin, vaan jäänee sille asteelle kun nyt puhallin pyörii vain silloin kun siihen on aihetta. Itsekseni olen mietiskellyt että tarkoitus on estää mopon keittäminen, enkä näe tarvetta kytkeä flektiä aikaisemmin päälle varmuuden vuoksi. Näin vissiin ovat tuumanneet tehtaallakin kun ovat anturin kytkentälämpötilan nostaneet.
Jompikumpi anturi on kuitenkin hyvä olla niin ei tarvi ajaessa niin paljoa huolehtia flektin käytöstä.
Avatar
teppo
Viestit: 204
Liittynyt: La Loka 15, 2011 2:11 pm
Pyörä: Sama ku kaikkilla muillakin..
Paikkakunta: Rovis
Viesti:

Re: KTM Flektin termokytkin

Viesti Kirjoittaja teppo »

Jep jep.. no kattoo kesällä mitä se tekee. Taidan koittaa molempia. Kuumempi on nyt paikallaan mutta eipä sitä spoorissa kuule vaikka käviski. Kai se pitää tieteen nimissä laittaa ledi siihen nii tietää ku se pyörii. Sähköt meinasin muutenki laittaa. Varmaan se 250w setti englannista. Tuo 100 astettakaan ei oo paha jos se pysyy siinä tai alle. tosi tehokkaasti se kyllä jäähyttää ku se ei montaa sekuntia pyöri tyhjäkäynnillä paikallaan. Kummastuttaa tuomonen filosofian vaihto vain, käyntilämmön tasaamisesta kiehumisen estoon.

-teppo
Vastaa Viestiin