KTM Flektin termokytkin
Valvoja: Moderaattorit
- teppo
- Viestit: 204
- Liittynyt: La Loka 15, 2011 2:11 pm
- Pyörä: Sama ku kaikkilla muillakin..
- Paikkakunta: Rovis
- Viesti:
KTM Flektin termokytkin
Onko kellään tietoa tai kokemusta aiheesta, aikoinaan laitoin Husabergiin katkaisijan taakse KTM 2005 mallin flektin, se vanhempi setti ja siitä jäi pakin pohjalle se termokytkin, se on 80-85C. Nyt sitte asentaessa uutta settiä toiseen pyörään huomasin, että siinä setissä termokytkin on 95-100c. Miksi näin? Kuitenkin itse termostaatti on molemmissa ainakin manuaalin mukaan 70c. Huvittas vaihtaa se matalampi lämpötilainen paikalleen mutta huutaakohna se kokoajan tms.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:17 am
- Pyörä: WR 450
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa...
Re: KTM Flektin termokytkin
Kyllä se aika tiheään huutaa jos pusikoissa rymistelee. Joitain vuosia sitten hain kotariin autotarvikkeesta 95-100c, kun tuo vanhemman mallin 80-85c tuntui parkuvan jatkuvasti. Ihan hyvin toimi tuolla korkempi asteisella anturilla, puhallin pyöri tarvittaessa eikä kone sylkenyt nesteitä pihalle.teppo kirjoitti:Onko kellään tietoa tai kokemusta aiheesta, aikoinaan laitoin Husabergiin katkaisijan taakse KTM 2005 mallin flektin, se vanhempi setti ja siitä jäi pakin pohjalle se termokytkin, se on 80-85C. Nyt sitte asentaessa uutta settiä toiseen pyörään huomasin, että siinä setissä termokytkin on 95-100c. Miksi näin? Kuitenkin itse termostaatti on molemmissa ainakin manuaalin mukaan 70c. Huvittas vaihtaa se matalampi lämpötilainen paikalleen mutta huutaakohna se kokoajan tms.
Muistelen joskus lukeneeni että ameriikan mantereella ovat enempikin nuita vaihdelleet akun tyhjenemisen takia, voipi olla kyllä atlantin takasta hapatusta. Toki jos DC-modaus on tehty niin sittenhän sen kyllä kestää parkua
Burgerissa on nyt 95-100 ja flekti pyörii vain tiukimmissa paikoissa.
Re: KTM Flektin termokytkin
Minä taasen lukenut juuri päinvastaista jotta vaihtavat noihin matalamman lämmön kytkimiin jotta ei keitä kun kovasta ajosta hiljentää hidas vauhtiseen möyrintään. Sxc laitoin tankoon kytkimen kun oli liian korkea kytkeytymis lämpötila.
antti
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:17 am
- Pyörä: WR 450
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa...
Re: KTM Flektin termokytkin
Katkaisijan minäkin silloin värkkäilin kotariin, "man-auto-off" tyylisen. Suunnitellut nykyiseenkin, vaan jäänee sille asteelle kun nyt puhallin pyörii vain silloin kun siihen on aihetta. Itsekseni olen mietiskellyt että tarkoitus on estää mopon keittäminen, enkä näe tarvetta kytkeä flektiä aikaisemmin päälle varmuuden vuoksi. Näin vissiin ovat tuumanneet tehtaallakin kun ovat anturin kytkentälämpötilan nostaneet.
Jompikumpi anturi on kuitenkin hyvä olla niin ei tarvi ajaessa niin paljoa huolehtia flektin käytöstä.
Jompikumpi anturi on kuitenkin hyvä olla niin ei tarvi ajaessa niin paljoa huolehtia flektin käytöstä.
- teppo
- Viestit: 204
- Liittynyt: La Loka 15, 2011 2:11 pm
- Pyörä: Sama ku kaikkilla muillakin..
- Paikkakunta: Rovis
- Viesti:
Re: KTM Flektin termokytkin
Jep jep.. no kattoo kesällä mitä se tekee. Taidan koittaa molempia. Kuumempi on nyt paikallaan mutta eipä sitä spoorissa kuule vaikka käviski. Kai se pitää tieteen nimissä laittaa ledi siihen nii tietää ku se pyörii. Sähköt meinasin muutenki laittaa. Varmaan se 250w setti englannista. Tuo 100 astettakaan ei oo paha jos se pysyy siinä tai alle. tosi tehokkaasti se kyllä jäähyttää ku se ei montaa sekuntia pyöri tyhjäkäynnillä paikallaan. Kummastuttaa tuomonen filosofian vaihto vain, käyntilämmön tasaamisesta kiehumisen estoon.
-teppo
-teppo