Sivu 3/6

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: Ma Kesä 10, 2019 4:29 pm
Kirjoittaja mico
Linkki ohjaa kirjautumissivulle.

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: Ma Kesä 10, 2019 5:23 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Linkki korjattu.

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: Su Touko 03, 2020 8:43 pm
Kirjoittaja Pturu
Koheltaja kirjoitti:Aliexpressistä tuli tilattua Cobrra ketjurasvarin kopio, jopa niin hyvin kloonattu että Cobrran ohjekirja on kopioitu suttuisella kopiokoneella... Itse tuote näyttää laadukkaalta 25€ hintalappu huomioon ottaen, vähän oli jollain naarmutettu ulkorungon sisäpintaa mutta ei oleellisesta paikasta tiiviyden kannalta eikä näy ulospäin. Letku on pitkä ja letkun asennus rattaalle kuten Cobrrassa eli siihen teen oman patentin aikanaan. Jos toimii kuten luvataan niin ei rahat ei menneet hukkaan, jos temppuilee niin haukutaan sitten oikein kunnolla.

https://www.aliexpress.com/item/Univers ... st=ae803_3
Ketjurasvaria itsellekin katselussa ja Cobrra vahvana vaihtoehtona, mutta nuuka ja pihi kun olen, niin halpa kiinankopio kiinnostaa tottakai! Miten kävi tämän rasvarin kanssa? Oliko toimiva peli vai meneekö rahat hukkaan? Toki nämä halvat kaukoidän tuotteet tahtoo olla aina vähän yksilöitä, että toinen voi toimia ja toinen ei.

-Pekka

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: Ma Touko 04, 2020 6:07 am
Kirjoittaja Koheltaja
Gidibi on toiminut hyvästi ja tehnyt tehtävänsä siinä missä muutkin aiemmat ketjurasvarit, hinta/laatu/toimivuus on vähintään kohdallaan. Säiliö on täysin tiivis eikä ole vuotoja tai hikoilua, ohjaustankoon asennettuna helppo käyttää ajon aikana.

OSCO:n kanssa mulla oli tapana rasvata ketjut viimeisillä kilsoilla ennen ajon päättymistä. Gidibin kanssa jos tekee samalla tavalla niin parkissa ollessaan vikat tipat tippuu maahan. Nykyään vaihtanut taktiikkaa ja rasvaus ajon alussa tai ajon aikana, paitsi soralla missä ajellaan ketjut kuivana.

Joissain Gidibeissä on ollut vuotoa säiliössä kun on laitettu väärä O-rengas tiivisteeksi. Mulla tuli tämän mukana vihreä O-rengas jonka vaihdoin heti ja minkäänlaista vuotoa ei ole ollut, vaikka ulkokuoren kierteen sopivuus runkoon on väljähkö.

En saa itselleni perusteltua miksi maksaisin hienommasta pakkauksesta ja brändistä satasen enemmän koska kiinan versio toimii samalla tavalla.

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: Ma Touko 18, 2020 7:35 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Nyt on Gidibin vuoto lisääntynyt letkun päästä kun pyörä on parkissa, onko muilla ollut alle ruikkimista?

EDIT: Vika oli letkussa joka valutti öljyt ketjuohjurille, joka tiputti öljyt maahan pyörän ollessa parkissa. Vaihdoin letkun sijaintia ohjurissa ja nyt toimii.

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: Pe Heinä 09, 2021 7:30 pm
Kirjoittaja Hanski T
Onks kukaan kokeillu Reginan "timanttipinnoitettua" huoltovapaata ja venymätöntä ketjua jota bemu myy optiona sportteihinsa. Nythän sitä saa ainakin Louikselta mihin vaan, ainakin 525-koossa?

Kovat on lupaukset, mutta voisin kokeilla. Saman verran maksaa kuin pro-oiler (270€), mutta ketjulle on multissa tilaa, oilerille ei häävisti. Harmi vaan että 124-linkkistä luvataan vasta viikolle 35.

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: Pe Heinä 09, 2021 8:27 pm
Kirjoittaja Mika TA-91
En edes katsonut tuota kyseistä ketjua, joten voi olla ihan pieleen menevä kommentti.

Hiekkatie/polku hommissa järeämpien ketjujen (joita näissä raskaammassa enduroissa on) suurin ongelma kestävyyden kannalta on käsittääkseni noiden O tai X tiivisteiden pettäminen johtuen hienojakoisen pölyn ja hiekan niille aiheuttama rasitus, jota ketjurasvari auttaa sillä, että se öljy "pesee" ketjuja.

Eli kysymykseni on, että onko noilla pinnoitteilla mitään merkitystä näissä kurapyörä hommissa, joissa ongelma on mielestäni yllä kuvattu. Tähän saa vastata joku viisaampi.

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: La Heinä 10, 2021 12:08 am
Kirjoittaja JuhaL
Afrikkalaiseen tuli uutuuttaan viisi vuotta sitten asennettua vakuumitoiminen Scottoiler. Käytin pyörän pari viikkoa sitten venttiilinsäätöhuollossa. Asentaja löysi tankin alta murtuneen tai katkenneen T-liittimen, jolla öljyttimen alipaineletku liitetään MAP-anturille menevään alipaineletkuun. Huollossa ei ollut vastaavaa T-liitintä, joten olivat tulpanneet öljyttimelle menevän pätkän.
Tuo saattanee selittää viime aikoina esiintyneen, hieman epämääräisen öljyttimen toiminnan. Pyöräkin tuntui piristyneen huollon jälkeen!

Scottoiler lähti tänään mäkeen ja tilalle tuli aito Cobrra... :roll:

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: La Heinä 10, 2021 6:33 am
Kirjoittaja Koheltaja
Siinä on yksi syy miksi en halua rasvaria joka kytketään pyörän järjestelmiin, rasvarissa yksinkertaisuus ja mekaaninen toimivuus on parhautta. Sorapyörään en laittaisi mitään automaattista rasvaria koska öljyämistä ei voi katkaista kun ajaa hiekassa/pölyssä, turha öljytä ketjuja että ne alkaa keräämään pölyä joka kuluttaa rullia ja rattaita.

Mekaanisesti kunnolla toimivia rasvareita ei taida olla kuin kaksi, OSCO ja Cobrra. Jälkimmäisestä löytyy muutamankympin kiinalaisia kopioita joihin ei kannata sortua ellei halua alle kusevaa rasvaria, lopulta tulin järkiini ja ostin OSCO:n.

Aika vähän menee rasvarista öljyä O/X renkaille koska letku on suunnattu rullien keskelle. Yhdessä pyörässä oli haaroitettu suutin joka syötti öljyä takarattaan molemmin puolin, sen kanssa renkaat sai vähän paremmin voitelua mutta usein näytti aika kuivalta.

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: La Heinä 10, 2021 8:58 am
Kirjoittaja Hanski T
Olen käyttänyt aiemmin pro-oileria jonka haarasuutin syöttää takarattaan kummallekin puolelle. Siitä se päätyy rullien päihin, ehkä ilmavirta satunnaisesti heittää jonkun tipan myös o-renkaille.

Mts1200:ssa eka ketjun vaihdoin 39000km kohdalla. Valtaosa asvalttia, mutta pölyävää soraa oli myös melkein joka reissulla. Kumma kyllä toinen ketju happani jo 20000:ssa. Pieni epäilys on, että huollossa tehty eturattaan kotelon pesu jollain tehoaineella olisi syy, koska jäykkiä lenkkejä alkoi ilmestyä pian sen jälkeen.

Pro-o on muuten hyvä, mutta kohtalaisen työläs asennettava, se on kertahaitta, Isompi miinus tulee haarukkasuuttimesta. Se kuluu, ja jossain vaiheessa ölppä päätyy suoraan takavanteella ilman ketju-välietappia. Suutin voisi olla paremmin suunniteltu.

Oiler-setti on v4 varten hyllyssä, mutta tuo reginan ketju kyllä kiinnostaa. Jos se kestäisi 25-30000, yhdellä eturattaan vaihdolla, hommaisin sen heti. 128-lenkkisiä löytyisi Louikselta, saisihan sen lyhennettyä.

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: La Heinä 10, 2021 9:21 am
Kirjoittaja Hobes
Koheltaja kirjoitti: La Heinä 10, 2021 6:33 am Mekaanisesti kunnolla toimivia rasvareita ei taida olla kuin kaksi, OSCO ja Cobrra. Jälkimmäisestä löytyy muutamankympin kiinalaisia kopioita joihin ei kannata sortua ellei halua alle kusevaa rasvaria, lopulta tulin järkiini ja ostin OSCO:n.
Tutoro on myös. Tosin jos haluaa öljyn syötön katkaista soralla niin säiliö pitää asentaa johonkin käden ulottuville.

Mulla ollut nyt kolme vai neljä vuotta käytössä ja loppusuutimen uudelleenrakennuksen jälkeen on toiminut kuin junan vessa.

Kuristesukasta saa muuten tehtyä kestävän loppupään. Siihen saa melko helposti vielä kaarevan muosonkun jos sitä kaipaa

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: La Heinä 10, 2021 12:13 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Mulla ei ole erillistä suutinta, pur-letku ketjuohjurin läpi ja syöttää öljyn keskelle ketjua. Kuvassa T7 ketjuohjurin puolikas.

Kuva

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: La Heinä 10, 2021 3:45 pm
Kirjoittaja Hanski T
^hyvä vinkki. Pitääkin kattoo tarkemmin millaiset ohjurit tässä versiossa on.

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: Su Heinä 11, 2021 1:33 pm
Kirjoittaja Kode
Hei!
Tämä ketjuohjaimeen syöttävä letku on hyvä idea. Itsellä putki menee 8gs,ssä yläpuoliseen ketjuohjaimeen/liukuun. Toiminut korjailematta jo vuosia.
Laitan pojan mopoon tuolla Koheltajan tyylillä, näyttää niin hyvältä asennukselta, että kopioin surutta :mrgreen:

Re: KETJURASVARI

Lähetetty: Su Heinä 11, 2021 1:44 pm
Kirjoittaja mek
Mulla oli ATssä OSCOssa Scottoilerin kaksihaarainen suutin. Se mener hyvin OSCOn letkuun, kun letkua vähän lämmittää. Oli hyvä, 30 tkm ajoin ensiasennusketjulla, eikä se vielä lopussa ollut kun möin pyörän.