Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 8:34 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2011 6:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 326
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
Onkos muuten kellään tästä laitteesta kokemuksia http://www.ebay.co.uk/itm/TUTORO-Motorcycle-Chain-Oiler-Deluxe-Kit-/150647625887?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item23134c589f


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2011 10:35 pm 

Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:51 pm
Viestit: 798
Paikkakunta: Salo
Pyörä: 1100gs
Omalla paineella noin pienestä säiliöstä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2011 1:52 am 
Avatar

Liittynyt: La Kesä 12, 2010 6:53 pm
Viestit: 173
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Honda Mtx 125 -86, IC 350 M56 -58
Eipä sillä säiliön koolla ole merkitystä öljyn valumiseen omalla painolla, mikäli korvausilmaa vaan on saatavilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2011 5:44 am 

Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:51 pm
Viestit: 798
Paikkakunta: Salo
Pyörä: 1100gs
Totta :oops:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2013 9:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Viestit: 768
Paikkakunta: Tätä nykyä Kerava
Pyörä: KTM 625 SXC -04
Minkäslaisia määriä öljyä olette ketjulle lasketelleet noilla hienoilla rasvareillanne? Desi per tuhat kilsaa vai desi per kesä? Varmaan jotain tällaista luokkaa kuitenkin?

Allekirjoittanut koki nuo valmiit turhan kalliiksi enkä halunnut sotkea mitään ylimääräistä pyörän sähköihin enkä imupuolelle mutta en luota muistiinikaan hanan suhteen, joten väkästelin tuossa eräänkinlaisen, vaikka itse sanonkin suht nokkelan, patentin. Jos sattui tulemaan toimiva niin pistetään toteutus näytille mutta palataan asiaan jos/kun toiminnasta on jotain todisteita. Sen verran voin kertoa että täysin mekaaninen ja täysin automaattinen on ollut tavoitteena, mutta voi hyvin olla ettei se kauniista ajatuksesta huolimatta toimi. Noh, se nähdään kun pääsee ajamaan :oops:

_________________
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Ex: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2013 10:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7151
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Paljonkohan mahtaa olla OSCO:n säiliön koko? Pyörällä ajettu 3300km ja nyt pitäisi tankata toka säiliöllinen, meneeköhän siihen desiäkään?

Joku jossain kirjoitti että kannattaa käyttää GL4 vaihteistoöljyä, se tarttuu hyvin mutta ei haise kun siitä puuttuu GL5 hypoidi lisäaineistus. Pitääkö tieto paikkansa ettei mene 5.90€ investointi ihan hukkaan? http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/598090/0

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Ke Touko 29, 2013 11:42 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 01, 2013 11:02 pm
Viestit: 39
Paikkakunta: Pietarsaari/Kokkola
Pyörä: Aprilia ETV 1000 Caponord
Mulle Scottoiler kauppias sano, että ennen ku Scotti kehitti oman öljyn, niin suosittelivat käyttämään teräketjuöljyä. Niiden oma öljy on teräketjuöljyä johon on lisätty saippuaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: To Touko 30, 2013 7:43 am 

Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 11:34 pm
Viestit: 180
Paikkakunta: Orivesi
Pyörä: BMW F650 GS Dakar
samppae39 kirjoitti:
Mulle Scottoiler kauppias sano, että ennen ku Scotti kehitti oman öljyn, niin suosittelivat käyttämään teräketjuöljyä. Niiden oma öljy on teräketjuöljyä johon on lisätty saippuaa...


Sinälläänhän se on ihan sama millasta ainetta sinne ruikkii, kunhan sitä on sen verran, että se ketjua voitelee. Scottoilerin tapauksessa voiteluaineen tuotekehitys varmaankin keskittyy enemmän siihen, miten öljy saadaan mahdollisimman tasaisesti suuttimista ulos. Ei niinkään siihen, missä aineessa on parhaat voiteluominaisuudet.

Kaverilta opittu reissukikka on kantaa ison ketjurasvaputelin sijaan pientä vaseliinituubia matkassa. kun ketjut alkavat kuivimaan tuutataan parin sentin mato vaseliinia kejun rattaan puoleiseen pintaan. Levittyy siitä sitten kivasti koko ketjulle. Toki takavannekin on ton jälkeen täynnä möhnää, mutta mopo päätyy kuitenkin pesuun reissusta palatessa, niin samapa tuo. Yhtä hyvin tuokin toimii kuin kaupalliset ketjurasvat omien kokemusten mukaann.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: To Touko 30, 2013 8:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1448
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
[quote="Jokke Espoosta"]Minkäslaisia määriä öljyä olette ketjulle lasketelleet noilla hienoilla rasvareillanne? Desi per tuhat kilsaa vai desi per kesä? Varmaan jotain tällaista luokkaa kuitenkin?

Allekirjoittanut koki nuo valmiit turhan kalliiksi enkä halunnut sotkea mitään ylimääräistä pyörän sähköihin enkä imupuolelle mutta en luota muistiinikaan hanan suhteen, joten väkästelin tuossa eräänkinlaisen, vaikka itse sanonkin suht nokkelan, patentin. Jos sattui tulemaan toimiva niin pistetään toteutus näytille mutta palataan asiaan jos/kun toiminnasta on jotain todisteita. Sen verran voin kertoa että täysin mekaaninen ja täysin automaattinen on ollut tavoitteena, mutta voi hyvin olla ettei se kauniista ajatuksesta huolimatta toimi. Noh, se nähdään kun pääsee ajamaan :oops:[/quote]

Ei ole edes tullut mieleen laskeskella/mittailla,et kuinka paljon öljyä milläkin matkalla tai ajalla. Säätelen Scottoileria tarpeen mukaan. Assulla säätö pienemmälle ja hiekalla isommalle:Ajon aikanakin tulee joskus säädeltyä. Kaikki öljyt on menny mitä oon ketjulle antanut.Kuitenkin luonnollisesti silläviisiin,et ketju on kokoajan sopivasti rasvassa.

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2017 6:13 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7151
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Onko kokemuksia tästä rasvarista? Vaikuttaa toimivalta ja saa ohjaustankoon kiinni mistä on helppo käyttää https://www.storm-motor.fi/voiteluainee ... -cob-n201/

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2017 6:25 am 

Liittynyt: Ti Syys 03, 2013 9:05 am
Viestit: 26
Pyörä: 990 adve ja NX650
Koheltaja kirjoitti:
Onko kokemuksia tästä rasvarista? Vaikuttaa toimivalta ja saa ohjaustankoon kiinni mistä on helppo käyttää https://www.storm-motor.fi/voiteluainee ... -cob-n201/


Kaveri laittoi keväällä tuollaisen pyöräänsä. Laite on helppo asentaa ja käyttää, säiliön täyttö on semmosta titraamista että 1. laita öljyä yläpintaan asti 2. pyöräytä kunnes öljyä on enään hieman pohjalla(ei ota ilmaa järjestelmään) 3. toista 1 ja 2 kunnes ei enään kierry ylemmäksi.
Semmonen vika kyseisessä yksilössä on että valuttaa itsensä satunnaisesti tyhjäksi. Onneksi kettinki on sivujalan puolella niin ei voitele rengasta niin paljon. En tiedä onko kaverilla maanantai kappale vai onko tällaisia muillakin.

kale


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2017 5:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Viestit: 282
Paikkakunta: Tallinna
Pyörä: GAS GAS EC515FSR
Just kuuntelin toissa viikolla Regina ja DID ketjunvalmistajien juttuja podcastina. Suosittelivat käyttämään ihan perus vaihteistoöljyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2017 6:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7151
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Sama suositus tulee täältäkin, välillä muita on kokeiltu mutta aina palattu GL4 öljyyn.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2017 6:55 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2497
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Mää oon pannu ihan kaikkia märkää tuohon Cobbraan pl. alkoholia. Hypoid on mun suosikki kun se haisee niin pirun pahalle.

Ite en käytä noin mutkikasta täyttötapaa kun yllä mainittu. Eikä vuoda.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KETJURASVARI
ViestiLähetetty: Ma Kesä 10, 2019 4:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7151
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Aliexpressistä tuli tilattua Cobrra ketjurasvarin kopio, jopa niin hyvin kloonattu että Cobrran ohjekirja on kopioitu suttuisella kopiokoneella... Itse tuote näyttää laadukkaalta 25€ hintalappu huomioon ottaen, vähän oli jollain naarmutettu ulkorungon sisäpintaa mutta ei oleellisesta paikasta tiiviyden kannalta eikä näy ulospäin. Letku on pitkä ja letkun asennus rattaalle kuten Cobrrassa eli siihen teen oman patentin aikanaan. Jos toimii kuten luvataan niin ei rahat ei menneet hukkaan, jos temppuilee niin haukutaan sitten oikein kunnolla.

https://www.aliexpress.com/item/Univers ... st=ae803_3

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Viimeksi muokannut Koheltaja päivämäärä Ma Kesä 10, 2019 5:22 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com