Moi,
Ilmeni tässä seuraavanlainen ongelma:
Kesken ajon moposta häviää sähköt yleensä n. 1/10 sekunniksi eli ehtii vain hieman nykäistä.
Nyt sateella sähköt hävisivät kokonaan, mittaristoon ei syty merkkivaloja virta-avainta käännettäessä. Hetken odottelun jälkeen sähköt palasivat ja mopo lähti taas käyntiin.
Muistelisin, että jollain oli foorumilla ollut samanlaisia ongelmia.
Mahtaisiko löytyä hyviä arvauksia vian syystä?
t. Harri
Afrikkalaisen sähköongelma
Valvoja: Moderaattorit
- mopopoitsu
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
- Paikkakunta: E-P (Isokyrö)
Re: Afrikkalaisen sähköongelma
Kaikki tuntuvat suosittelevan vasemman sivumuovin alla olevien (liittimien) liitosten läpikäyntiä. Sisuksistaan mustuneista liittimistä on voorumilla pyörinyt kuvia. Haulla niitä ehkä löytää. Ei Miaulla.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Re: Afrikkalaisen sähköongelma
Akun navat kunnolla kiinni? Ei pitäisi vaikuttaa ajaessa koska silloin tulee sähköä laturiltakin..
Turvavermeet kuten sivujalka vaikuttaisivat vain moottorin käyntiin. Melkein kuulostaa siltä että virtalukon pään johtonippu on hankautunut. Sulakerasioiden pohjan kunto voi olla myös tekijä, onko ne liitokset ok. Sulakerasioita sinulla on periaatteessa kaksi, toinen vasemmassa kyljessä missä on pääsulake ihan plus-navan vieressä (ne liitokset on ehkä eniten alttiina viimalle/kosteudelle) ja toinen oikeassa missä on oheislatesulakkeita. Pääsulake voi olla hyvä kokeilla vaihtaa ihan muuten varulta kun onhan ollut hiusmurtumaa yms.
Turvavermeet kuten sivujalka vaikuttaisivat vain moottorin käyntiin. Melkein kuulostaa siltä että virtalukon pään johtonippu on hankautunut. Sulakerasioiden pohjan kunto voi olla myös tekijä, onko ne liitokset ok. Sulakerasioita sinulla on periaatteessa kaksi, toinen vasemmassa kyljessä missä on pääsulake ihan plus-navan vieressä (ne liitokset on ehkä eniten alttiina viimalle/kosteudelle) ja toinen oikeassa missä on oheislatesulakkeita. Pääsulake voi olla hyvä kokeilla vaihtaa ihan muuten varulta kun onhan ollut hiusmurtumaa yms.
Русский военный корабль, иди на хуй
-
brahar
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
- Pyörä: T7 WR -22
- Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi
Re: Afrikkalaisen sähköongelma
Moi,
Kiitokset vinkeistä, täytyy testata huomenissa, kun ehdin tallille.
t. Harri
Kiitokset vinkeistä, täytyy testata huomenissa, kun ehdin tallille.
Tämä oli kanssa mielessä, akku on vanha kuin taivas. Entäpä, jos se lyö oikoseen. Ei luulisi kuitenkaan heräävän odottelun jälkeen...psi kirjoitti:Akun navat kunnolla kiinni? Ei pitäisi vaikuttaa ajaessa koska silloin tulee sähköä laturiltakin..
Noi täytyy mennä läpi, johtonippu kuulostais kyllä järkevälle paikalle.psi kirjoitti: Turvavermeet kuten sivujalka vaikuttaisivat vain moottorin käyntiin. Melkein kuulostaa siltä että virtalukon pään johtonippu on hankautunut. Sulakerasioiden pohjan kunto voi olla myös tekijä, onko ne liitokset ok. Sulakerasioita sinulla on periaatteessa kaksi, toinen vasemmassa kyljessä missä on pääsulake ihan plus-navan vieressä (ne liitokset on ehkä eniten alttiina viimalle/kosteudelle) ja toinen oikeassa missä on oheislatesulakkeita. Pääsulake voi olla hyvä kokeilla vaihtaa ihan muuten varulta kun onhan ollut hiusmurtumaa yms.
Juu, tuttu vika. Jännitteensäädin on uusittu ja liittimillä heitetty vesilintua. ;o) Tosin siinä kopan olla on miljoona muutakin liitosta, tsekkailen ne vielä läpi.mopopoitsu kirjoitti: Kaikki tuntuvat suosittelevan vasemman sivumuovin alla olevien (liittimien) liitosten läpikäyntiä. Sisuksistaan mustuneista liittimistä on voorumilla pyörinyt kuvia. Haulla niitä ehkä löytää. Ei Miaulla.
t. Harri