Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Huhti 07, 2020 11:14 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 236 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Maalis 04, 2014 12:09 pm 

Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
Viestit: 179
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Beta RR 400
http://www.e-julkaisu.fi/motonet/mp-kuvasto/2014/

Näköjään löytyy mainintaa sivulta 45.

Toivottavasti ei olisi 10-12Ah akut kovin pitkällä toistaa sataa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2014 7:22 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3036
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Ny on lifepo4 akut hinnoiteltukin mätänetisä, ei pahan hintaisia mutta aika maltillisesti mitoitettuja eli kovin pieniä versioita suosittavat korvaaviksi. Siispä jos ei tarvitse merkittävästi lisää tehoa eikä varsinkaan kapasiteettia sitäkään mitä alkuperäisessä akussa on niin on kohtuu halpa tapa tiputtaa 1,5kg pois moposta. Eli mikäli ovat sisäisesti mitoitettu kuten luvataan jne niin pitäisi pukata käynnistysvirtaa paremmin kuin EXC:n alkuperäiset akut, jopa 50-70% enemmän ja samalla jännitteen pitäisi pysyä korkealla = parempi käynnistyvyys mutta kovin pitkään tuskin kestää sahata tai polttaa ylitehoisia staattorin tehon ylittäviä lamppuja tms... Toki huomioitavaa että jännite pysyy noissa paremmin korkealla kun akku tyhjenee tai sitä kuormitetaan eli ei kyykisty jännite hetimiten kuten lyijyakuissa.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 13, 2014 5:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Finnmark
Pyörä: KTM 990 adve -08
antigravityn LiFePo4 käynnistysakku yöksi lämpöseen!

nythän mää vasta hokasin että täytyykin laittaa tuo antigravity alhaalta akkukotelosta tuonne penkin alle siihen tilaan, joka vapautui ilmanputsaussaavista ITG-suotimella (rottweilerin "doghouse").
siis sijoittaa helpompaan paikkaan, josta sen nappais sisälle lämpöseen, ja aamulla pikaliittimillä sitten naps käyttöön motoon... ei tarttis enää esilämmitellä;
retkellä makkariin kameran, puhelimen ym. patterien kanssa - jaa-a, miten sinne itte enää mahtuukaan... :o

sillä, hyvinhän se on käynnistänyt ktm 990 advea tämän kevyttalven rientoihin, mutta esilämmitystä on kaivannut, jopa puoli tuntia ajovaloja - lyhkäsiä/pitkiä/lisäpitkiä - poltellen.
sitten kun sähkö lopulta alkaa kulkeen, niin hyvin pörähtää käyntiin.
vaikka aamulla on +2, yöllinen -7 on tehnyt sen että 'huurteessa' tuo on.

hätäsellä moton vanha originaali lyijyakku apuakkuna, siitä kaapelit pikaliittämällä sopiviin kohtiin (miinus runkoon ja plus sopivaan tuhtiin johtopätkään), ei tarvi ootella. ja tästä siis tuo ajatus akun siirrosta, eihän se lakikirjassa lue että se batteri pitää nököttää siellä moottorin edessä kurastumassa. vetelee tuhdit johdot, miinus suoraan startin kylkeen, ja plus kiertään releen kautta alhaalla. releenkin voisi oikeestaan siirtää tänne yläkertaan, pois kurastumasta!

sinne alas voi panna jotain painavampaa, työkalua tms rompetta, akkukoteloon, jota voisi tiivistää kuraa vastaan... tai jos siirtäis sinne ton ABS-mötikän...
syksyllä modaamaan! :lol:

_________________
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 13, 2014 6:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3036
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Parts Europella on tuota varten pikaliittimiä myynnissä, sopivasti mitoitettuja sellaisia siis ja juuri Lifepo akun kaveriksi kauppaavat.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2014 11:54 am 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1201
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Noiden litium-akkujen tilaamisesta ulkomailta on tullut sen verran vaikeaa että motonetin valikoima on vähintäänkin tervetullut. Ei tunnu mistään saavan normaalina pakettina niin postikulut pomppaa, kennoja yksittäispakattuina taitaa vielä saada jos haluaa rakentaa. 20e per kenno on kyllä kova hinta tuossa pienimmässä euroglobessa mutta silti.

Joku testeri näkyy tuossa olevan, mutta ei siinä mitään purkaussuojaa voi olla? Onkohan avattavissa jotta saisi tarvittaessa pimenneen kennon vaihdettua? Pitää käydä käpistelemässä joskus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2014 6:42 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
laskeskelin, että jos motonetin pikku lithium painaa 0,6kg, ja punnitsin KLX250S:n akun, se on 2,5kg. Eli 1,9kg säästäisi 89ekellä. Se on enemmän kuin esim äänenvaimentimella.

Lisäksi sen voisi mahdollisesti siirtää jonnekkin keskemmälle.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2014 7:36 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 15, 2011 2:11 pm
Viestit: 206
Paikkakunta: Rovis
Pyörä: Sama ku kaikkilla muillakin..
jaket kirjoitti:
laskeskelin, että jos motonetin pikku lithium painaa 0,6kg, ja punnitsin KLX250S:n akun, se on 2,5kg. Eli 1,9kg säästäisi 89ekellä. Se on enemmän kuin esim äänenvaimentimella.

Lisäksi sen voisi mahdollisesti siirtää jonnekkin keskemmälle.


Mie laskin sille toiseksi pienimmälle mikä passa kisaenskohin jotta jos 29wh ja 12v niin eikö se tee karkeesti 2,5ah? Jos sähkövehkeet kunnossa ja ajaa pikkulenkkiä niin ehkä ihan ok mutta pitkänmatkalaisille kovin vähän puskuria jos orkkis on 7AH mistä saa puolet käyttöön?

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2014 11:16 am 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
jos taas ei ajattele vanhan lyijyakun maailmaa, vaan vertaa esim akkuporan akkuihin, niin kyllähän 12volttisella täydellä akkuporan akulla ampuisi pyörän käyntiin varmaan sata kertaa. Varsinkin tuollaisen 250cc:n.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2014 5:22 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1201
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
http://allrightshop.fi/tuote/718881

Tuommoiseen törmäsin, siinä on jo hinta kohdallaan, 47€.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2014 6:47 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
tuo on pienempi kuin motonetin akku. Vastaava koko tästä maksaa saman 90ekee kuin motonetin versio.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: LiFePo4 käynnistysakku
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2014 9:53 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Finnmark
Pyörä: KTM 990 adve -08
hinnoista sen verta, että moton akut nyt on törkeen hintasia kaiken kaikkiaan, olkoon lifepo4 tai HYVÄ lyijyakku (= semmonen kun ei hetkahda rynkytyksestä, kallisteluista yms. ja antaa kunnolla virtaa).

lifepo on tosi kevyt, antaa rutkasti virtaa ja täyttyy muutamassa minuutissa, eli joka suhteessa huomattavasti parempi käynnistysapu kuin lyijy. pientä askarointia kylmille keleille niille jotka tarttee, siinä se. ja sen voi panna mihin hyvänsä.

koon valkkaa sillä perusteella että virta omaan koneeseen on riittävä.

lyijyä en enää halua kuskata mukanani.

_________________
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 16, 2014 9:29 am 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1201
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
jaket kirjoitti:
tuo on pienempi kuin motonetin akku. Vastaava koko tästä maksaa saman 90ekee kuin motonetin versio.
Eipä sillä koolla ole merkitystä. Vähän hassua kyllä kun voisin vaikka vannoa että noissa kaikissa on fyysisesti samankokoisia kennoja, joten miksi tuo allrightin akku olisi nimellisesti tehottomampi kun ei noin "tehottomia" kennoja tuossa koossa ole varmaan edes saatavilla. Ja se nimellikooltaan motonetin vastaavaa oleva on fyysisesti identtinen... Vai onko sisukset oikeasti kaikissa neljä sarjaan akuissa samat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: LiFePo4 käynnistysakku
ViestiLähetetty: Ke Huhti 16, 2014 12:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Finnmark
Pyörä: KTM 990 adve -08
meikä kirjoitti:
Eipä sillä koolla ole merkitystä. Vähän hassua kyllä kun voisin vaikka vannoa että noissa kaikissa on fyysisesti samankokoisia kennoja, joten miksi tuo allrightin akku olisi nimellisesti tehottomampi kun ei noin "tehottomia" kennoja tuossa koossa ole varmaan edes saatavilla. Ja se nimellikooltaan motonetin vastaavaa oleva on fyysisesti identtinen... Vai onko sisukset oikeasti kaikissa neljä sarjaan akuissa samat?


jos samantyyppiset akut niin kennot lienee samoja, samasta tehtaasta;
lifepoissa on kyllä eroja, esim. shorai ja antigravity erilaisilla kennoilla (ollut ainakin).
paha sanoa avaamatta mitä purkissa on.

sinänsä taas lyijyn ja lifepon vertaaminen Ah-määrillä on epärelevanttia käynnistämiskäytössä, kun ne on eriluonteiset, lifepo antaa 'kaiken' heti käyttöön, lyijy on kitsaampi.
antigravityllä on nyt myös myynnissä puhelimen kokoinen starttiapu, jolla jumppastarttaa V8:nkin...
hinta vaan törkee posteineen.

jos akulla haluaa käyttää muita vempaimia, tilanne on eri, silloin Ah määrää kauanko leirin valaistus loistaa...

_________________
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2014 10:32 am 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
nyt on motonetin euroglobe lithium KLX250:kaan kyljessä. Iloisesti pyöritti käyntiin.

siinä on näemmä semmoinen nappi kannessa, josta painaessa se näyttää mikä on varaustilanne.

https://corecatcher.files.wordpress.com ... 002271.jpg

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: LiFePo4 käynnistysakku
ViestiLähetetty: Ma Huhti 21, 2014 1:14 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 11:31 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Hki
Pyörä: KTM 625 SXC, 400 EXC
Ludwig kirjoitti:
meikä kirjoitti:
antigravityllä on nyt myös myynnissä puhelimen kokoinen starttiapu, jolla jumppastarttaa V8:nkin...
hinta vaan törkee posteineen.

Tilasin tuollaisen Micro-startin muutama viikko sitten Saksasta:

http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?navi=1&page=!113775

Näyttää olevan ameriikan öljynvaahdottimiin keskittynyt putiikki, mutta homma toimi hienosti ja hintaa tuli kotiovelle kannettuna karvan alle 160 €. Tuolta näyttää saavan myös muita Antigravityn akkuja ja ilmeisesti nekin tulevat ihan järkevillä postikuluilla.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 236 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com