Garmin Quest kokemukset..?
Valvoja: Moderaattorit
Garmin Quest kokemukset..?
Onko täällä kenelläkään kokemusta Garmin Quest:ta.
Tarkoitus on ensikesänä tehdä reissu jäämerelle siten että mennessä mahdollisimman itäreunaa ja pois länsireunaa.
Eli voiko Garmeniin tehdä etukäteen reitin valmiiksi kotona tietokoneella..?
Ja että se toimisi sitten niin että neuvoisi niin kuin navigointi laitteet.
Tarkoitus on kiertää mahdollisimman pieniä teitä. Mulla on navigore kännykässä mutta se neuvoo vain suorimpia reittejä.Eikä siihen voi tehdä etukäteen reittiä.
Kun matkaa tulee kuitenkin aika paljon ei viittis karttaa kokoajan olla kyttäämässä.
T:Pasi
Tarkoitus on ensikesänä tehdä reissu jäämerelle siten että mennessä mahdollisimman itäreunaa ja pois länsireunaa.
Eli voiko Garmeniin tehdä etukäteen reitin valmiiksi kotona tietokoneella..?
Ja että se toimisi sitten niin että neuvoisi niin kuin navigointi laitteet.
Tarkoitus on kiertää mahdollisimman pieniä teitä. Mulla on navigore kännykässä mutta se neuvoo vain suorimpia reittejä.Eikä siihen voi tehdä etukäteen reittiä.
Kun matkaa tulee kuitenkin aika paljon ei viittis karttaa kokoajan olla kyttäämässä.
T:Pasi
Haluatko sen heti, vai teenkö tietsikalla.?
Empä ole kokeillut tuota reitin tekoa mutta muuten minusta ihan kelpo laite, luulisin onnistuvan reitin tekokin
Taskussa se on minulla ollut ja sieltä pysähtyessä olen tarkistanut välillä missä mennään, kertaakaan ei ole ollut satelliitit hukassa eikä akkukaan hyytynyt vaikka on pakkasessa oltukin.
Mukava katella jälkikäteen jälkeä millaisen syherön on onnistunut tekemään ja millä vauhdilla missäkin on menty.
Tietenkin näyttö saisi olla isompi muttei sitten mahtuisi taskuun jos se olisi riittävän suuri.
Taskussa se on minulla ollut ja sieltä pysähtyessä olen tarkistanut välillä missä mennään, kertaakaan ei ole ollut satelliitit hukassa eikä akkukaan hyytynyt vaikka on pakkasessa oltukin.
Mukava katella jälkikäteen jälkeä millaisen syherön on onnistunut tekemään ja millä vauhdilla missäkin on menty.
Tietenkin näyttö saisi olla isompi muttei sitten mahtuisi taskuun jos se olisi riittävän suuri.
-Jarmo
-
puskajussi
- Pyörä: BMW R1150 GS
itsellä oli questi viime kesän käytössä ja hyvin löydettiin aina perille. tietokoneella saa tehtyä todella näppärästi reittejä ja kaikki pienetkin tiet löytyvät ja akkukin on riittänyt ihan hyvin vaikka ei saa virtaa pyörästä. itse laitteellakin pystyy tekemään etukäteen reittejä mutta se on hieman työlästä johtuen pienestä näytöstä mutta onnistuu myös kesken ohjelmoidun reitin voi kääntyä lupaavan näköiselle tielle ja laite laskee uuden reitin sitä kautta.
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
Perskule, laite vaikuttaa just sellaselta mitä olen ettimässä.
Liikkeissä missä niitä on myynnissä ei oikein ole käytännön tietoa näistä.
Mites se reitin tekeminen tietsikalla käytännössä tapahtuu..?
Laitellaanko reittipisteitä risteyksiin vai muihin kohteisiin esim kylät.
Liikkeissä missä niitä on myynnissä ei oikein ole käytännön tietoa näistä.
Mites se reitin tekeminen tietsikalla käytännössä tapahtuu..?
Laitellaanko reittipisteitä risteyksiin vai muihin kohteisiin esim kylät.
Itsellä ois tarkotus hankkia quest kevään aikana. Suomesta ei taida halvalla saada joten menee tilaukseksi jostain. Onko kokemuksia nettikaupoista jotka noita toimittaa kilpailukykyiseen hintaan ongelmitta? Syksyllä jotain etsiskelin silloin olis saanu hieman alle 500€ joten nyt luulis olevan hieman halvempi.
Antti
Antti
Antti
reittipisteitä voi laittaa ihan mihin vain kunhan ovat tiellä. eli hiirellä napsuttelet reittipisteitä ja ohjelma piirtää sitä mukaa reittiä kun painelet lisää pisteitä. ohjelma laskee myös kuinka kauan reittin ajo kestää joten voi tehdä juuri niin pitkän reitin kuin haluaa. tuntuvat jopa pitävän hyvin paikkansa nuo aika arviot yleensä 2h reissun aika arvio osuu 5miinuutin päähän todellisesta ajasta.
ainoa huonopuoli mikä itselle laitteesta tulee mieleen on tietokoneohjelman ja sen karttojen rekisteröinti käyttökuntoon. aluksi piti asentaa karttaohjelma jonka mukana tuli versio 6 kartat ja sitten siihen päälle versio 7 kartat, Varmaan 6 eri seedeetä ja muutama eri salasana. meinasi mennä hermo pariin kertaan ennen kuin sain kaikki kartat toimiviksi mutta kun tuosta pääsee yli käyttö on helppoa 
ihan noita perus tie karttoja tarkoitin. mukana tuli cityselect 7 joka kattaa suurimman osan eurooppaa erinomaisella tarkkuudella käynössä kaikki tiet mitä autolla pystyisi ajamaan ja jopa niin pieniä ja huonokuntoisia polkuja ettei niitä autolla pääsisi mutta ainakin kaikki mökkitiet ja vastaavat löytyy. koko eurooppa ei mahdu laitteen muistiin kerralla mutta harva sitä samalla reissulla norjaan ja espanjaa ajaa 
Pieneen näyttöön liitty minun negatiiviset kokemukset.
Olin jossakin tuolla Oulun ja Muhoksen välisillä takamailla kun laitteet alkoi reistaileen ja piti soitella kaupungista peräkärrykyytiä, ei ollut hajuakaan missä olin ja miten neuvoisin apuja paikalle.
Aika tuskaista oli seurata sillä nuolella näytöltä pikkuteitä ja koittaa neuvoa paremmalle puoliskolle noutopaikkaa kun v.....i muutenkin ankarasti.
Eilen möin sitten kelkan pois, pikkutohtorillahan ei tuollainen tilanne ole mahdollista, kai?
Olin jossakin tuolla Oulun ja Muhoksen välisillä takamailla kun laitteet alkoi reistaileen ja piti soitella kaupungista peräkärrykyytiä, ei ollut hajuakaan missä olin ja miten neuvoisin apuja paikalle.
Aika tuskaista oli seurata sillä nuolella näytöltä pikkuteitä ja koittaa neuvoa paremmalle puoliskolle noutopaikkaa kun v.....i muutenkin ankarasti.
Eilen möin sitten kelkan pois, pikkutohtorillahan ei tuollainen tilanne ole mahdollista, kai?
-Jarmo
http://www.lohenette.fi/ Olis Garmin Quest 2 malli myytävänä hintaan
666,- .Ilmeisesti halvin mitä suomessa on...?
Onkohan noissa kartoissa eri versioita ja voiko niitä päivittää, kun navigore
mikä mulla on nokiassa niin sitä ei voi päivittää, joutuu ostamaan kokonaan uuden version..
666,- .Ilmeisesti halvin mitä suomessa on...?
Onkohan noissa kartoissa eri versioita ja voiko niitä päivittää, kun navigore
mikä mulla on nokiassa niin sitä ei voi päivittää, joutuu ostamaan kokonaan uuden version..
Jarmo kirjoitti:Pieneen näyttöön liitty minun negatiiviset kokemukset.
Aika tuskaista oli seurata sillä nuolella näytöltä pikkuteitä
Ainakin meikäläisen magellaanissa on ulospäin zoomaus mahdollista. Sitä apuna käyttäen pääsee helpommin selville summittaisesta sijainnista. Vaikea kuvitella mikä ratkaiseva ero olisi suuresta näytöstä tuossa tilanteessa.
Henkilökohtaisesti arvostan expl600:sen yleiskäyttöisyyttä ja heikkojen ympäristöolosuhteiden sietokykyä.
[Vaikea kuvitella mikä ratkaiseva ero olisi suuresta näytöstä tuossa tilanteessa.
kun zoomaa kauemmas niin pikkutiet ja polut häipyy näkyvistä, ne näkyvät ainoastaan "läheltä" katsottuna.
vaikeus siinä on oikeastaan se toisen neuvominen sinne missä itse on, vaikeaa se tietenkin on paperikartallakin.
kun zoomaa kauemmas niin pikkutiet ja polut häipyy näkyvistä, ne näkyvät ainoastaan "läheltä" katsottuna.
vaikeus siinä on oikeastaan se toisen neuvominen sinne missä itse on, vaikeaa se tietenkin on paperikartallakin.
-Jarmo