Valtonen Motorsportin rak.
04-05 vuonna aj. sm-motosarjaa.
osalistaa mitä tehty:
-Kansi vingutettu
-Pytty putkitettu ja porattu 105mm (3mm isompi pytty)
-tehoputket
-"isompi kaasari" fcr mx 41mm (snurrattu)
-Jyrkkä nokka
-Isommat venttiilit
-alakerta vahvistetuilla laakereilla
-Vahvempi kampiakseli/kiertokanki pak.
ja sitten hiljattain tehtyä..
-uus mäntä
-nokkaketju
-öljysuuttimet
-staattori
-puola
ja sitten asiaan.
Eli pyörä toimi niinkuin pitääkin ja lähti aina ekalla polkasulla käymään.
matkalla mökille pysähdyin tankkaamaan mopoa ja itseäni.
ja kappas eihän toi prkl sit lähtenytkään enään käyntiin.
no kaveri tuli onneks nopeesti (5h), pelastamaan pakulla pois korven keskeltä.
nyt oon yrittäny saada porkkanaa käymään mutta tuloksetta, ei edes lupaa!!
kaasari purettu ja putsattu ainakin 10 kertaa. bensapinta ok.
staattori, puola ja tulpanhattu vaihdettu, tulee kunnon kipinä! (tulppiakin kokeiltu kohta tusina)
jako ja sytkä katottu, kaikki kohdillaan.
vent. säädetty.
nokassa ei ylimääräisiä jälkiä.
muutenkin kannessa kaikki kunnossa, eli ei väljyksiä tai kiinnileikkaatuneita laakereita/ seuraajarullia.
aut. puristaja toimii.
yritetty polkea puuduksiin asti.
mäkilähtö ei natsaa, ellei tota lähetä hyppyrimäestä alas ja vielä jollain tapaa saada pitoa renkaaseen!
asia mikä kummastutti, eilen polkiessa mopotinta tuntui että olis paukkunu imupuolelle,
se kaiken järjen mukaan viittaisi imuvent. kantamiseen.
irrotin kaasarin ja kaadoin bensaa suoraan vent. päälle eikä se valahtanut pyttyyn.
kertokaas nyt joku viisaampi mitä kannattais vielä kattoo??
ensimmäinen ktm mitä omistan ja luultavasti viimeinen!!
Kiitos.
T:T