43 litran Touratech-tankin ylivuoto.
Valvoja: Moderaattorit
- av2
- Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
43 litran Touratech-tankin ylivuoto.
Tuon 43 litran tankkerin kun tankkaa täyteen niin kiihdyttäessä ylivuotoletkusta kusee pitkää bensavanaa perässä. Vakiotankilla ei moista tapahdu vaikka tankkaisi aivan piripintaan. Eli oiskohan tuohon jokin ratkaisu? Ja onkos tällä foorumilla muita kuin minä ja sskog joilla moinen tankki on?
XRV-97
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Re: 43 litran Touratech-tankin ylivuoto.
No mulla on, makuuhuoneessa odottamassa remppaa ja asennusta..
Tai odotapas - mulla taitaa olla 41-litrainen?
Olipas taas hyödyllinen tieto sinulle
Olipas taas hyödyllinen tieto sinulle
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- av2
No mä kans luulin jossain vaiheessa että tuo oiskin 41 litrainen, en vaan nyt muista miks niin luulin!
Mutta sen tarkistin suoraan Touratechiltä jotta sama malli se on kuin mitä tänä päivänäkin myydään 43 litraisena. Mikäs remppa sulla siinä on meneillään, maalaustako?
Mutta sen tarkistin suoraan Touratechiltä jotta sama malli se on kuin mitä tänä päivänäkin myydään 43 litraisena. Mikäs remppa sulla siinä on meneillään, maalaustako?
XRV-97
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Tankin sisällä on vanha pinnoite, joka hilseilee irti. Aion avata tankkiin aukon, ja soodapuhaltaa tms. sisäpinnan. Sen jälkeen taas lasikuitu kasaan. Ja uusi, hyvä pinnoite sisäpuolelle.
Sitten maalaus jne. Talven projekteja, varmaan.
Olet varmaan tietoinen siitä, että lasikuitutankki ja etanolipitoinen bensa eivät toimi yhdessä? Etanoli pehmentää lasikuidun sidosaineita. Jenkeissä on ollut paljon hulabaloota tuon tiimoilta.
Sitten maalaus jne. Talven projekteja, varmaan.
Olet varmaan tietoinen siitä, että lasikuitutankki ja etanolipitoinen bensa eivät toimi yhdessä? Etanoli pehmentää lasikuidun sidosaineita. Jenkeissä on ollut paljon hulabaloota tuon tiimoilta.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Kaiman ongelmaan ei valitettavasti ole apua, mutta kun puhutte laittavanne lasikuitua tankin sisalle...
Voi olla että toimiikin, mutta Inerta 150 on tehty nimenomaan säiliöiden sisäpuoliseen pinnoitukseen... (ja itse olen rakentanut siitä mm. bakeliittiin korjauspaloja ja hartsannut käämejä.)
Jos kattelette vaikka jotain vanahoja veneitä, niin nehän on täynnä hiushalkeamia. Halkeamat näkyy siinä gelcoat pinnassa, mutta varmasti myös lasikuidussa pinnoitteen alla on halkeamia. Mulla on jotenkin se käsitys, että inerta jää hieman joustavaksi ollen kuitenkin tarpeeksi kovaa, että se kestää muotoa muuttamatta kun siitä valaa jonkkun kappaleen.
Onhan täälä voorumilla mainostettu jotain varsinaisia tankkkipinnoiteitakin (1 komponenttisia)
Voi olla että toimiikin, mutta Inerta 150 on tehty nimenomaan säiliöiden sisäpuoliseen pinnoitukseen... (ja itse olen rakentanut siitä mm. bakeliittiin korjauspaloja ja hartsannut käämejä.)
Jos kattelette vaikka jotain vanahoja veneitä, niin nehän on täynnä hiushalkeamia. Halkeamat näkyy siinä gelcoat pinnassa, mutta varmasti myös lasikuidussa pinnoitteen alla on halkeamia. Mulla on jotenkin se käsitys, että inerta jää hieman joustavaksi ollen kuitenkin tarpeeksi kovaa, että se kestää muotoa muuttamatta kun siitä valaa jonkkun kappaleen.
Onhan täälä voorumilla mainostettu jotain varsinaisia tankkkipinnoiteitakin (1 komponenttisia)
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
- av2
Joo oon kuullut siitä, mutta tässä Touratechin tankissa ei ole sitä ongelmaa kun se on muovia, tai tarkemmin sanottuna Polyamide 6 materiaalia.
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... b62f62598f
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... b62f62598f
XRV-97
- sskog
- Pyörä: AT RD07x2, DR650SE
Moi,av2 kirjoitti:Tuon 43 litran tankkerin kun tankkaa täyteen niin kiihdyttäessä ylivuotoletkusta kusee pitkää bensavanaa perässä. Vakiotankilla ei moista tapahdu vaikka tankkaisi aivan piripintaan. Eli oiskohan tuohon jokin ratkaisu? Ja onkos tällä foorumilla muita kuin minä ja sskog joilla moinen tankki on?
jos ihan piripiripiri pintaan lirittää, niin kyllä sieltä bensaa tulee ylivuodosta ulos, mutta ei mulla ainakaan mitään vanaa jää,
mutta tulee kuitenkin.
moi.
ss.
- av2
Enpä ennen minäkään tienny että vana seuraa perässä, kunnes venäjänreissulla kaverit kertoi. Mutta vain reippaissa kiihdytyksissä, ja tankki täytenä. Sivujalalle laitettaessa saattaa vielä 20km ajettunakin vähän lorauttaa. Jokin venttiili tuohon pitäis keksiä..
XRV-97
Onko tuo ylivuoto vai ilmanotto? Ilmanotoissa on kai kaikissa uudemmissa pyörissä venttiilejä, jotka estävät vuodot. Kai joku EU:n turvajuttu. Saa varmaan tiattua jokaisen huollon kautta, jos ei ole hyllyssä. Tämmöinen oli F800GS:ssä:
http://www.kratti.jossain.com/mopo/mopo_015.jpg
http://www.kratti.jossain.com/mopo/mopo_015.jpg
- av2
Kaipa se toimii kumpanakin....? Kuis tuo korkki AT:ssä, ottaako ilmaa sitäkin kautta?
XRV-97
-
marjastaja
- Pyörä: yz125
Siis tuollainen päästää ilman sisääsn ja pitää bensan sisällä.
Mitenkäs crossipyörän korkki, jossa lyhyt letkunpätkä ylös ja siinä venttiili päässä
(jos vaan sopii kierteisiin)
Mitenkäs crossipyörän korkki, jossa lyhyt letkunpätkä ylös ja siinä venttiili päässä
(jos vaan sopii kierteisiin)