Akku
Lähetetty: Su Touko 02, 2010 12:43 am
Uusi akku pitäisi hommata.
Mikä merkki ja minkätyyppinen, lyijy- hyytelö- geeli- mitä niitä onkaan?
Vai onko sillä mitään väliä, kun kestävät kuitenkin vain sen max. 2-3 vuotta?
Onkos aiheesta ollut yleistä keskustelua, en oikein löytänyt.
Edit 9.5-2010:
Lyijyakuista viime päivinä jotain oppineena, ajattelin laittaa havaintoni tänne. Jos vaikka olisi jollekulle avuksi.
Korjatkaa jos on jotain väärin.
Perinteinen akku. Happo nesteenä ja akkuvesi lisättävissä.
Huoltovapaa akku. Happo nesteenä.
Geeli/hyytelöakku. Happo geelimäisenä.
AGM akku. "kuiva-akku" (Absorbed Glass Mat) Happo imeytetty lasikuitumattoon.
Geeli ja AGM-akut voi asentaa vaikka kyljelleen.
Mikä merkki ja minkätyyppinen, lyijy- hyytelö- geeli- mitä niitä onkaan?
Vai onko sillä mitään väliä, kun kestävät kuitenkin vain sen max. 2-3 vuotta?
Onkos aiheesta ollut yleistä keskustelua, en oikein löytänyt.
Edit 9.5-2010:
Lyijyakuista viime päivinä jotain oppineena, ajattelin laittaa havaintoni tänne. Jos vaikka olisi jollekulle avuksi.
Korjatkaa jos on jotain väärin.
Perinteinen akku. Happo nesteenä ja akkuvesi lisättävissä.
Huoltovapaa akku. Happo nesteenä.
Geeli/hyytelöakku. Happo geelimäisenä.
AGM akku. "kuiva-akku" (Absorbed Glass Mat) Happo imeytetty lasikuitumattoon.
Geeli ja AGM-akut voi asentaa vaikka kyljelleen.