Husqvarna wr250 2007 rikkoo tulpan.

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Husqvarna wr250 2007 rikkoo tulpan.

Viesti Kirjoittaja Syke »

Eli tollanen tuli viikoksi hoitoon ja rikkoo tulpan n.20min. ajon jälkeen.
Tulppa suht musta,eli ilmeisesti saa liikaa bensaa/käy rikkaalla?

Ainoa toimenpide minkä jaksaisin/viitsisin tehdä olisi liikutta neulaa ja säätää seosruuvia.
Olisiko kellään jotain säätökokemuksia neulan asennosta ja seosruuvin kierroksista?

Tai sitten pitää lopettaa köröttely ja antaa hanaa..tulee ajettua kuin Honulla,eli pienillä kierroksilla.
Ei vaan lainapyörällä oikein raatti :P
Braa-aab!
Avatar
satusetä
Viestit: 296
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 5:11 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Husqvarna wr250 2007 rikkoo tulpan.

Viesti Kirjoittaja satusetä »

Syke kirjoitti:Eli tollanen tuli viikoksi hoitoon ja rikkoo tulpan n.20min. ajon jälkeen.
Tulppa suht musta,eli ilmeisesti saa liikaa bensaa/käy rikkaalla?

Ainoa toimenpide minkä jaksaisin/viitsisin tehdä olisi liikutta neulaa ja säätää seosruuvia.
Olisiko kellään jotain säätökokemuksia neulan asennosta ja seosruuvin kierroksista?

Tai sitten pitää lopettaa köröttely ja antaa hanaa..tulee ajettua kuin Honulla,eli pienillä kierroksilla.
Ei vaan lainapyörällä oikein raatti :P
Näillä keleillä voi kone käydä pikkasen viileenä, joten pahvia tsyylarin eteen. Etenkin jos koneelle ei saa annettua kuormaa, eli hanaa :lol:
Avatar
a_j_o
Viestit: 19
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 12:25 pm
Pyörä: Husqvarna wr250 09

Re: Husqvarna wr250 2007 rikkoo tulpan.

Viesti Kirjoittaja a_j_o »

Itse ainakin kokeilisin laskea neulaa ensin pykälällä. Ilmaruuvilla itse haen aina "puhtaat" yläkierrokset. Järkevintä tuossa varmaan olisi laittaa 2,5 pienempi tyhjäkäyntisuutin. Mahdollisesti myös 10 pienempi pääsuutinkin. Kun suuttimet on kohillaan ei ilmaruuvin perusarvoon tarvitse yleensä koskea. Onhan tulppana br8eg?

Itsellä ongelmat väheni noilla toimenpiteillä, mutta todellinen syy oli kulunut neula ja neulaputki. Tosin pyöräkin oli vähän vanhempi.

Ja toi syylärien tukkiminen on tehtävä, varsinkin jos ajaa lumessa ja pakkasessa. Itsellä ei tahtonu lämmöt pysyä edes 40 asteessa.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Husqvarna wr250 2007 rikkoo tulpan.

Viesti Kirjoittaja Syke »

Toiseen syyläriin laitoin siivut ilmastointi teippiä ylhäältä->alas.

Ja tulppana oli alunperin br8eg ja varatulpaksi sain b8eg, joka myös hajosi ja
nyt on 3kpl b8eg, kun paikallisesta autotarvikkeesta ei tota br8eg-tulppaa löytynyt.
Mutta en usko sen tulpasta johtuvan.Kun ei noissa ole eroa kun se häiriönsuojauksen puute.

Täytyy nyt laskea sitä neulaa ja pestä ilmanputsari jos se helpottaisi.

Ei tosiaan mihinkään suutinjumppaaan viitsi ryhtyä(kun ei niitä mistään nyt pyhinä saa ja oman mopon saa ensi viikolla,toivottavasti)
Kunhan saisi ajettua Lauantain noilla kolmella tulpalla, niin hyvä olisi.
Braa-aab!
Avatar
57pannu
Viestit: 102
Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:41 pm
Pyörä: CR500,WLA42,FLH57, FLHST,YZ,TR, EXC, HVA
Paikkakunta: Kajaani

Re: Husqvarna wr250 2007 rikkoo tulpan.

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Tuttu kaksitahtisen vika, kun tulppa ei kestä, todennäköisesti liian rikkaalla. Ensin kaasari perusarvoihin, sitten vasta säätämään. Perusarvot ei voi kovin pahasti olla pielessä. Kovalla pakkasella menee laihalle, siinä oltava varovainen, varsinkin jos antaa koneelle "runtua". Muuten tavallisella köröttelyajelulla ei seoksetkaan ole niin kovin tarkkoja.

Jos aiot rikastaa konetta, pitää se tehdä kokoalueelle, ei vain yhtä osiota sätämällä. Tähän auttaa kaasuttimen toiminnan tunteminen, siitä oli puhetta tällä palstalla muutama viikko sitten.

Ei kun ajamaan, vaikka pakkasta on -25 C.
Ehyttä ei kannata korjata
Avatar
timo
Viestit: 3016
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Husqvarna wr250 2007 rikkoo tulpan.

Viesti Kirjoittaja timo »

Syke kirjoitti:rikkoo tulpan
Sitten kun oot saanut pyörän säädettyä, kaiva ne "rikkinäiset" tulpat roskiksesta, putsaa keskielektrodin ympärys hyvin sähköä johtavasta noesta rasvanliuottimella ja puutikulla (ei metallilla koska siitä jää johtavaa kerrosta keramiikan pintaan). Säädöissään oleva kone viimeistelee puhdistuksen itse.

Tuskin ne rikki on. Voihan niistä silti olla posliini poikki, mutta epäilempä. Kovalla pakkasella stumppaillessa niin voi käydä.
Avatar
Juhana
Viestit: 2355
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Husqvarna wr250 2007 rikkoo tulpan.

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Samaa mieltä Timon kanssa,puhdistus ja kas tulppa toimii?
Ja sitten välttäisin kyllä niiden Tavallisten tulppien käyttöä,jos on resistori tulppa määrätty,saattaa näes rikkoa cdi boxin! Resistori tulppaa käytetään yleensä suora sytytys järjestelmissä,ja korotetun sytytysjännitteen laitteissa,kun jännite on korotettu,läpilyönti(kipinöinti) helpottuu ja ajankohta tarkentuu.
Haittapuolena herkkyys tuolle noelle,puolan virrananto ei jaksa polttaa tuota nokea pois,kun jännite on korotettu jolloin tehon pysyessä samana virta heikentyy,vaan kipinä jää tulematta,noki tekee oikosulun tulppaan.
Jos tämä tapahtuu,kun tilalle onkin vaihdettu tavallinen tulppa R= 0 ohm 5000 ohm sijaan,on puolan toisiopuoli oikosulussa,ja sen ottama virta maksimaalinen,jolloin ohjainboxi saattaa tuhoutua,jos siinä ei ole suojausta oikosulun varalle.

Jos resistori tulpan jättää pois,on tämmöisessä järj.käytettävä resistori tulpanhattua,tai resistori johtoa,jos puola on suoraan tulpan päässä,niin kuin katumopoissa,resistorin täytyy ollA TULPASSA.

kaksi suorasytytyskasettia tämän takia toisten autoihin ja yhden ohjainboxin moottoripyörään vaihtaneena (oli laitettu r=0 ohm iridiumtulpat) otin hieman selvää asioista. :wink:
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Husqvarna wr250 2007 rikkoo tulpan.

Viesti Kirjoittaja Syke »

Noh,se ensimmäinen tulppa(joka oli kiinni pyörässä, kun sen hain) oli ilman r:ää ja varatulppa r:än kanssa,joten meinaan uskaltaa ajaa ilman r:ääkin.

Ilmanputsari oli sontaisin minkä olen nähnyt.
Eli eikös sekin rikastuta seosta?

Huomenna tietää miten toimii ja mitä hajoaa.

Edit.En enää edes näköjään muista oliko se kiinni ollut tulppa r vai se varatulppa.

Edit.2.Ainakin Aussien esittelyn mukaan tulpan kuuluukin olla tyyppiä b8eg, eli tuskin särkyy cdi-boksi,toivottavasti ei :P
Braa-aab!
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Husqvarna wr250 2007 rikkoo tulpan.

Viesti Kirjoittaja Syke »

Kaksi tulppaahan siellä pimeni ja luntakin oli 20-50cm,eli ajo aikamoista pusaamista :P
Saisi nyt vaan oman pyörän alle.
Braa-aab!
Vastaa Viestiin