Pakoputken vaikutus tehoihin ja vääntöön

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

TTA kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Tämä lienee ollut alkuperäinen tarkoitus ja pitänee paikkaansa 03 ja vanhemmissa rykkösissä. Uudemmissa EXUPin päätehtävä on meluarvoihin pääsemisessä avustaminen.
Juuri tätä hainkin. Eli ruiskuvehkeissä exupit ja vastaavat on vain äänenvaimennillisistä syistä? Kaasarivehkeissä nyt on ihan selvä että putken vaihdon jälkeen vaatii säätöä mutta ruuttavehkeethän taitaa säätää itse itseään jatkuvasti. Tosin tässäkin liikutaan jälleen huhupohjalla. Kukaan ei tiedä varmasti onko näin (lue: faktaa ei ole näyttää)
Faktaa on sikäli vaikea esittää, että erilaisia ruiskunohjauksia on olemassa niin paljon erilaisia. Joissain kone osaa säätää ruiskun, mutta mopoista puhuttaessa taitaa harvemmin niin olla.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

"Juuri tätä hainkin. Eli ruiskuvehkeissä exupit ja vastaavat on vain äänenvaimennillisistä syistä? Kaasarivehkeissä nyt on ihan selvä että putken vaihdon jälkeen vaatii säätöä mutta ruuttavehkeethän taitaa säätää itse itseään jatkuvasti. Tosin tässäkin liikutaan jälleen huhupohjalla. Kukaan ei tiedä varmasti onko näin (lue: faktaa ei ole näyttää)"

ei osaa säätää, ellei ole lambda-anturia. ilman tietoa pakokaasuista, ruisku on täysin tietämätön todellisesta bensantarpeesta ja ei kykene säätämään ja ei säädä.

Tai tietysti se säätää koko ajan kuten kaasari. Mp ruisku säätää lämpötilan, ilmanpaineen,kaasuasennon, imusarjan paineen, kierrosnopeuden yms varianttien suhteen valmiiden karttojen pohjalta.

Ja nekin pyörät joissa on lambda, säätävät monesti vain alakierroksilla lambdan mukaan. Kiihdyttäessä luottavat mutuun ja tehtaallla speksattuihin arvoihin.

JakeT-
Vastaa Viestiin