Kahvanlämmittimet
Valvoja: Moderaattorit
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 925
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: Kahvanlämmittimet
Oxfordin tekemät ja KTM:n logoilla varustetut lämpötupet on itselläni ja voin kehua. Kumi on pehmeää toisin kuin taannoin Louisilta ostetuissa Saitoissa, jotka olivat enemmänkin muovisen tuntuiset ja liukkaat sekä isot halkaisijaltaan. Ainakin omissa Kotarin merkeillä varustetuissa lämpökahvoissa on myös varsinaisia Oxfordeja paljon pienempi(matalampikoteloinen) katkaisija, joka sopii kaksipuoleisella teipillä pinta-asennukseen.
Mulle ei ole sattunut osumaan vielä yksiäkään kelkkoihin tarkoitettuja lämmityskalvoja, jotka olisivat kestäneet kaasun puolella. Kelkassa, kun on peukkukaasu, niin elementin johto täytyy vaihtaa kierrettävällä kaasulla käytettäessä johonkin pakkasessakin taipuisana pysyvään. Hyvä konsti on myös vääntää vaikka ohuesta rosterista S-kirjaimen mallinen pellin suikale ja sujauttaa sen pää tupen alle ja teipata johto siihen kiinni. Pelti taivutellaan sitten sen malliseksi, että ohittaa kahvarungon sopivasti ja siitä eteenpäin riittävän paljon vapaata pituutta ennen kuin lämppärin piuhat sidotaan nippusiteellä ohjaustankoon. Lyhyellä vapaalla pituudella kaasunkäätö taivuttaa piuhoja niin paljon, että kovassa pakkasessa huonolaatuinen johto napsahtaa hetkessä poikki.
Mulle ei ole sattunut osumaan vielä yksiäkään kelkkoihin tarkoitettuja lämmityskalvoja, jotka olisivat kestäneet kaasun puolella. Kelkassa, kun on peukkukaasu, niin elementin johto täytyy vaihtaa kierrettävällä kaasulla käytettäessä johonkin pakkasessakin taipuisana pysyvään. Hyvä konsti on myös vääntää vaikka ohuesta rosterista S-kirjaimen mallinen pellin suikale ja sujauttaa sen pää tupen alle ja teipata johto siihen kiinni. Pelti taivutellaan sitten sen malliseksi, että ohittaa kahvarungon sopivasti ja siitä eteenpäin riittävän paljon vapaata pituutta ennen kuin lämppärin piuhat sidotaan nippusiteellä ohjaustankoon. Lyhyellä vapaalla pituudella kaasunkäätö taivuttaa piuhoja niin paljon, että kovassa pakkasessa huonolaatuinen johto napsahtaa hetkessä poikki.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
- Ossy-57
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 5:54 pm
- Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350
- Paikkakunta: Liikola
Re: Kahvanlämmittimet
Mulla on R-100.ssa kanssa noi Saitot, toimiihan ne mutta katukäyttöönkin piti vetää "erkka lapaan" eli lätkäteippiä päälle kun oli niin liukkaat että kaasukäsi väsähti heti puristamiseen. En uskalla edes ajatella enskakäyttöön..
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Re: Kahvanlämmittimet
Tänään aamulla keli sen verran kolea että tuli mieleen kahvanlämppäreiden uusinta. Onko tällä rintamalla tapahtunut mitään uutta?
Eli enduroon tulisi ja ei saa paksuntaa kahvaa yhtään. Oxfordit ja muut paksut pötikät voi työntää - sanonko minne. Siihen käyttöön ne ehkä paremmin sopisikin.
Viimeisestä kahvalämppäri asennuksesta on noin 8 vuotta ja muistikuvat hatarat, joten jos jollain on linkata/vinkata jotain asennusta helpottavaa, käyttöikää parantavaa niksiä niin otan kiitollisuudella vastaan.
Eli enduroon tulisi ja ei saa paksuntaa kahvaa yhtään. Oxfordit ja muut paksut pötikät voi työntää - sanonko minne. Siihen käyttöön ne ehkä paremmin sopisikin.
Viimeisestä kahvalämppäri asennuksesta on noin 8 vuotta ja muistikuvat hatarat, joten jos jollain on linkata/vinkata jotain asennusta helpottavaa, käyttöikää parantavaa niksiä niin otan kiitollisuudella vastaan.
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: Kahvanlämmittimet
Tommoset tangon sisään työnnettävät, vaikka tuolta https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/16141
Re: Kahvanlämmittimet
Mitenkäs tuollaiset toimivat, jos pyörässä on jo rysterisuojat, jotka kiinnittyvät tangon päistä? Huonosti(ko)?Piese kirjoitti:Tommoset tangon sisään työnnettävät, vaikka tuolta https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/16141
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: Kahvanlämmittimet
Jos porakoneen omaa ja kaks kättä osannee tankoon porata johdoille reiät ja ujuttaa johdot sitten tangon päistä reiästä ulos (hiplari laittaa sitten kumirenkulat riekiin ettei johto kulu poikki), ne muutaman millin reiät ei vaikuta juuta eikä jaata tangon kestoon. Ja jos epäilyttää ettei se tanko kestä poraa isomman reiän tangon kiinnikkeen alle ja ujuttaa sieltä.villho kirjoitti:Mitenkäs tuollaiset toimivat, jos pyörässä on jo rysterisuojat, jotka kiinnittyvät tangon päistä? Huonosti(ko)?Piese kirjoitti:Tommoset tangon sisään työnnettävät, vaikka tuolta https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/16141
Re: Kahvanlämmittimet
Lämpeneeköhän kaasukahva yhtään kun on holkki välissä?
Re: Kahvanlämmittimet
Tämä selviää, kun kusti polkee paketin. Maailmalta näitä löytyi nimellä "polly heaters". Luultavasti pitää vasemmalle puolelle heittää jotain kutistesukkaa tai teippiä, että saa samanlaisen lämmön molemmista kahvoista.TTA kirjoitti:Lämpeneeköhän kaasukahva yhtään kun on holkki välissä?
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Re: Kahvanlämmittimet
Vähän on vanhahkoo topicia, mutta hei, mulla on oxfoorttin kahvat tossa yhdessä matkajopossa. Monesti oon miettiny että oikee kahva lämpenee enempi kuin vasen, mutta oon ajatellu että se johtuu kaasukäden jännittämisestä tms.
Tein hyvin epätieteellisen lämpökameravideon, ja oikeen puolen kahva kyllä lämpenee melko huomattavasti enempi: https://www.youtube.com/watch?v=fEPAJhb ... e=youtu.be
Onkos muut huomannu tällasta? Tuon tuntee ihan ajossakin jo oikein reilusti. Tuskin on syystä näin.
Tein hyvin epätieteellisen lämpökameravideon, ja oikeen puolen kahva kyllä lämpenee melko huomattavasti enempi: https://www.youtube.com/watch?v=fEPAJhb ... e=youtu.be
Onkos muut huomannu tällasta? Tuon tuntee ihan ajossakin jo oikein reilusti. Tuskin on syystä näin.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Kahvanlämmittimet
Parin eri Oxford kokemuksen perusteella on molemmat puolet lämmenneet tasaisesti, kumpikin on ollut vanhempaa mallia. Seuraavaan tulee Oxford Premium Adventure, kesän aikana selviää lämpeneekö tasaisesti.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Kahvanlämmittimet
Täytyypä kattoa viä toisesta pyörästä, luulis ettei nyt pitäs kauheeta eroa noissa olla. Hölmön tuntusta kun toinen käsi lämpenee ja toinen ei. Aika kädetöntä touhua.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Kahvanlämmittimet
Mulla oli vähän aikaa sitten 1200 Tene ajossa ja siinä oli juuri tuo ilmiö, toinen kahva selkeästi lämpimämpi. Ei yhtään kivan tuntuinen.
Kylätason kurapyöräilijä.
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Kahvanlämmittimet
Laittakaa siihen kytkimen puoleiseen kerros erkkaria alle niin lämpiää samoin kuin kaasun puoli.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Kahvanlämmittimet
Ei mahdu erkka kahvan ja tupin väliin muotoonvaletuissa lämppäritupeissa jotka ovat valmiiksi tiukkoja ohjaustankoon. Näissä on yleensä eri arvoiset vastukset kummallakin puolella kompensoimaan kaasurullan eristävää vaikutusta. Tenen lämppäri oli ilmeisesti oem vuodelta 2012.
Kylätason kurapyöräilijä.
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Kahvanlämmittimet
Kyllä mulla on mennyt ihan jokaiseen, viimeksi viime syksynä vaihdoin.
Ja pitää mielenkiinnosta mitata noista vastukset kun mitään eroa niiden tehoissa huomannut.
Ja pitää mielenkiinnosta mitata noista vastukset kun mitään eroa niiden tehoissa huomannut.