Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Elo 24, 2019 4:19 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: To Tammi 28, 2010 1:10 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Viestit: 936
Paikkakunta: Somero
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Oxfordin tekemät ja KTM:n logoilla varustetut lämpötupet on itselläni ja voin kehua. Kumi on pehmeää toisin kuin taannoin Louisilta ostetuissa Saitoissa, jotka olivat enemmänkin muovisen tuntuiset ja liukkaat sekä isot halkaisijaltaan. Ainakin omissa Kotarin merkeillä varustetuissa lämpökahvoissa on myös varsinaisia Oxfordeja paljon pienempi(matalampikoteloinen) katkaisija, joka sopii kaksipuoleisella teipillä pinta-asennukseen.
Mulle ei ole sattunut osumaan vielä yksiäkään kelkkoihin tarkoitettuja lämmityskalvoja, jotka olisivat kestäneet kaasun puolella. Kelkassa, kun on peukkukaasu, niin elementin johto täytyy vaihtaa kierrettävällä kaasulla käytettäessä johonkin pakkasessakin taipuisana pysyvään. Hyvä konsti on myös vääntää vaikka ohuesta rosterista S-kirjaimen mallinen pellin suikale ja sujauttaa sen pää tupen alle ja teipata johto siihen kiinni. Pelti taivutellaan sitten sen malliseksi, että ohittaa kahvarungon sopivasti ja siitä eteenpäin riittävän paljon vapaata pituutta ennen kuin lämppärin piuhat sidotaan nippusiteellä ohjaustankoon. Lyhyellä vapaalla pituudella kaasunkäätö taivuttaa piuhoja niin paljon, että kovassa pakkasessa huonolaatuinen johto napsahtaa hetkessä poikki.

_________________
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: To Maalis 25, 2010 4:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 5:54 pm
Viestit: 386
Paikkakunta: Liikola
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350
Mulla on R-100.ssa kanssa noi Saitot, toimiihan ne mutta katukäyttöönkin piti vetää "erkka lapaan" eli lätkäteippiä päälle kun oli niin liukkaat että kaasukäsi väsähti heti puristamiseen. En uskalla edes ajatella enskakäyttöön..

_________________
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: Pe Kesä 02, 2017 9:24 am 

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm
Viestit: 1586
Tänään aamulla keli sen verran kolea että tuli mieleen kahvanlämppäreiden uusinta. Onko tällä rintamalla tapahtunut mitään uutta?
Eli enduroon tulisi ja ei saa paksuntaa kahvaa yhtään. Oxfordit ja muut paksut pötikät voi työntää - sanonko minne. Siihen käyttöön ne ehkä paremmin sopisikin.

Viimeisestä kahvalämppäri asennuksesta on noin 8 vuotta ja muistikuvat hatarat, joten jos jollain on linkata/vinkata jotain asennusta helpottavaa, käyttöikää parantavaa niksiä niin otan kiitollisuudella vastaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: Pe Kesä 02, 2017 10:41 am 

Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Viestit: 791
Paikkakunta: Enontekiö
Pyörä: 540Exc/1400Zzr/60Yz
Tommoset tangon sisään työnnettävät, vaikka tuolta https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/16141

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: Pe Kesä 02, 2017 1:56 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 351
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
Piese kirjoitti:
Tommoset tangon sisään työnnettävät, vaikka tuolta https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/16141

Mitenkäs tuollaiset toimivat, jos pyörässä on jo rysterisuojat, jotka kiinnittyvät tangon päistä? Huonosti(ko)?

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: Pe Kesä 02, 2017 5:54 pm 

Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Viestit: 791
Paikkakunta: Enontekiö
Pyörä: 540Exc/1400Zzr/60Yz
villho kirjoitti:
Piese kirjoitti:
Tommoset tangon sisään työnnettävät, vaikka tuolta https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/16141

Mitenkäs tuollaiset toimivat, jos pyörässä on jo rysterisuojat, jotka kiinnittyvät tangon päistä? Huonosti(ko)?


Jos porakoneen omaa ja kaks kättä osannee tankoon porata johdoille reiät ja ujuttaa johdot sitten tangon päistä reiästä ulos (hiplari laittaa sitten kumirenkulat riekiin ettei johto kulu poikki), ne muutaman millin reiät ei vaikuta juuta eikä jaata tangon kestoon. Ja jos epäilyttää ettei se tanko kestä poraa isomman reiän tangon kiinnikkeen alle ja ujuttaa sieltä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: Ma Kesä 05, 2017 1:55 pm 

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm
Viestit: 1586
Lämpeneeköhän kaasukahva yhtään kun on holkki välissä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: Ma Kesä 05, 2017 3:24 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 351
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
TTA kirjoitti:
Lämpeneeköhän kaasukahva yhtään kun on holkki välissä?

Tämä selviää, kun kusti polkee paketin. Maailmalta näitä löytyi nimellä "polly heaters". Luultavasti pitää vasemmalle puolelle heittää jotain kutistesukkaa tai teippiä, että saa samanlaisen lämmön molemmista kahvoista.

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: La Kesä 15, 2019 6:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 518
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI, DL1000,Thumpstar 125
Vähän on vanhahkoo topicia, mutta hei, mulla on oxfoorttin kahvat tossa yhdessä matkajopossa. Monesti oon miettiny että oikee kahva lämpenee enempi kuin vasen, mutta oon ajatellu että se johtuu kaasukäden jännittämisestä tms.

Tein hyvin epätieteellisen lämpökameravideon, ja oikeen puolen kahva kyllä lämpenee melko huomattavasti enempi: https://www.youtube.com/watch?v=fEPAJhb ... e=youtu.be

Onkos muut huomannu tällasta? Tuon tuntee ihan ajossakin jo oikein reilusti. Tuskin on syystä näin.

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Vstrom 1000, Kymco Super8, Yamaha FZ-6, Thumpstar 125
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: La Kesä 15, 2019 6:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7167
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Parin eri Oxford kokemuksen perusteella on molemmat puolet lämmenneet tasaisesti, kumpikin on ollut vanhempaa mallia. Seuraavaan tulee Oxford Premium Adventure, kesän aikana selviää lämpeneekö tasaisesti.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: La Kesä 15, 2019 6:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 518
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI, DL1000,Thumpstar 125
Täytyypä kattoa viä toisesta pyörästä, luulis ettei nyt pitäs kauheeta eroa noissa olla. Hölmön tuntusta kun toinen käsi lämpenee ja toinen ei. Aika kädetöntä touhua.

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Vstrom 1000, Kymco Super8, Yamaha FZ-6, Thumpstar 125
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: La Kesä 15, 2019 6:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7167
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Mulla oli vähän aikaa sitten 1200 Tene ajossa ja siinä oli juuri tuo ilmiö, toinen kahva selkeästi lämpimämpi. Ei yhtään kivan tuntuinen.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: La Kesä 15, 2019 7:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Viestit: 1113
Paikkakunta: Pori
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Laittakaa siihen kytkimen puoleiseen kerros erkkaria alle niin lämpiää samoin kuin kaasun puoli.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: La Kesä 15, 2019 8:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7167
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Ei mahdu erkka kahvan ja tupin väliin muotoonvaletuissa lämppäritupeissa jotka ovat valmiiksi tiukkoja ohjaustankoon. Näissä on yleensä eri arvoiset vastukset kummallakin puolella kompensoimaan kaasurullan eristävää vaikutusta. Tenen lämppäri oli ilmeisesti oem vuodelta 2012.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvanlämmittimet
ViestiLähetetty: La Kesä 15, 2019 10:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Viestit: 1113
Paikkakunta: Pori
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Kyllä mulla on mennyt ihan jokaiseen, viimeksi viime syksynä vaihdoin.
Ja pitää mielenkiinnosta mitata noista vastukset kun mitään eroa niiden tehoissa huomannut.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com