Kahvanlämmittimet

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
peeär
Viestit: 223
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 7:18 am
Pyörä: Kawa klx250S
Paikkakunta: Hollola

Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja peeär »

Kaipaisin samanlaisia lämppäreitä kun oli vanhassa AT:ssä

Eli sellaisia valmiita tuppeja joissa oli sisään asennettu itsestään säätyvä lämmityskaapeli.
Sellaiset oli mukavat - eikä tarvinnut säädellä. Ja riittävän tehokkaat pikku pakkasille.
Tilaisin vuosia sitten, muistaakseni Englannista - mutta nyt en löydä mistään :roll:

Jos tulee vastaan niin ilmoitelkaa

Nimimerkki

lämpöä kaipaava
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
Avatar
Nixi
Viestit: 295
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:55 pm
Pyörä: BMW 1200 GSA, XR 600 ja KLE 500 R
Paikkakunta: Ylitornio

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja Nixi »

Tuossa joitain malleja!

http://www.oxprod.com/index.php?pg=3&ac ... 7&pid=0&p=

Noita joudut itse tehoja säätään.
dq
Viestit: 392
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
Pyörä: SLR 650 street tracker, Monkey 125
Paikkakunta: Naantali

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja dq »

Jep jep, myös Louisilla on muutamaa mallia.
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja Walt »

Sattui matkaan biltemasta lämmitettävät kahvat, tuota vaan katselin kun ovat sisäpuolelta kovaa liukasta muovia, niin millähän tuollaiset olis fiksu kiinnittää sarveen?
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Sakkeus
Viestit: 346
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Paikkakunta: Raahe

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

dq kirjoitti:Jep jep, myös Louisilla on muutamaa mallia.
Tilasinki joku vuosi sitten tuolta kahvat, mutta tuolla autotallin kaapissa ne on paketissaan vieläki. Aivan liian paksut enskakäyttöön. Jouduin sitten laittamaan erilliset elementit tuppien alle ja aika hyvin pelaa, mitä nyt kaasukahvan puoli lämpenee enemmän kaikista kytkimen puolen eristysyrityksistä huolimatta! :lol:
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

niin millähän tuollaiset olis fiksu kiinnittää sarveen?
Mä laitoin muovi sisuksella olevat mallit uretaaniliimalla (oranssi Casco) kaasupuolelle, ei muuten pysyny...kytkimen puolelle laitoin jotain heikompaa liimaa.

Suzukin alkuperänen kahvatuppi kaasun puolelta ei ehjänä irronnut mitenkään..*. Täytyi aika lailla sovitella ja sorvata että sai lämpötupen sopimaan mutta nyt pelaa hyvin.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
on-off road
Viestit: 81
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 9:56 pm
Pyörä: 690R, Yamaha BW200, Yamaha BW Honda 350X
Paikkakunta: Sastamala

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja on-off road »

Noi Oxfordin original malliset on ainakin omaan käteen aivan liian paksut. Kyllähän ne kadulla toimii, mutta kun välillä pitäisi pitää siitä tangosta kunnolla kiinnikin...

Itselle sopivimmat lämppärit löytyi KTM:n lisävarusteista. Pieni halkaisija, sopivan pehmyt kumi, eikä hintakaan ihan pilvissä.

Ainakaan vielä ei ole ollut havaittavissa hylkimisreaktiota vaikka Kotarin kahvat onkin Hondasssa kiinni... :-)
Potilaalla vakava offi kuume sekä porkkanatauti. Hoidoksi määrätään A-45 lääkitys ulkoisesti nautittuna, sekä 990S vitamiinia puutostilaan. Oireiden pitkittyessä EXC:tä tarpeen mukaan.
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja Walt »

Juu en minäkään domiin noita bilteman kahvoja huolis, melko paksut mutikat tuntuu olevan,
emäntä ne omaan suzuki gs:ään hommasi.
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Mun kahvat on Stormilta ja ovat kyllä aikas paksut kieltämättä mutta niihin on kyllä tottunut ja kun ovat sopivan sileät niin nyt jo ihan ok tuntuma, ohuet hanskat parantaa tilannetta.

Nämähän tulee melko varmasti samalta tehtaalta kuin esim Bilteman vastaavat, gripin muotoilussa ja virtakytkimessä on pientä eroa mutta johtosarjat on kovin samannäköset...
Viimeksi muokannut JIIÄSSÄ, Ma Joulu 14, 2009 8:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
dq
Viestit: 392
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
Pyörä: SLR 650 street tracker, Monkey 125
Paikkakunta: Naantali

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja dq »

on-off road kirjoitti:Itselle sopivimmat lämppärit löytyi KTM:n lisävarusteista. Pieni halkaisija, sopivan pehmyt kumi, eikä hintakaan ihan pilvissä.
Mitä makso nuo KTM:n kaffat? Ne tuppaa tosiaan olemaan aika paksuja nuo yleismallit, niin pistetään korvan taa ku mopon vaihto tulee ajankohtaiseksi.
on-off road
Viestit: 81
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 9:56 pm
Pyörä: 690R, Yamaha BW200, Yamaha BW Honda 350X
Paikkakunta: Sastamala

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja on-off road »

dq kirjoitti:
on-off road kirjoitti:Itselle sopivimmat lämppärit löytyi KTM:n lisävarusteista. Pieni halkaisija, sopivan pehmyt kumi, eikä hintakaan ihan pilvissä.
Mitä makso nuo KTM:n kaffat? Ne tuppaa tosiaan olemaan aika paksuja nuo yleismallit, niin pistetään korvan taa ku mopon vaihto tulee ajankohtaiseksi.
Silloin kun mä ne ostin oli hintaa n.65€ nykyisin 90€. Alkaa tuntua jo aika kalliilta...
Potilaalla vakava offi kuume sekä porkkanatauti. Hoidoksi määrätään A-45 lääkitys ulkoisesti nautittuna, sekä 990S vitamiinia puutostilaan. Oireiden pitkittyessä EXC:tä tarpeen mukaan.
Sakkeus
Viestit: 346
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Paikkakunta: Raahe

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Jos on rahasta kiinni ni ostaa pelkät kelkkoihin tarkoitetut elementit ja liimaa ne tuppien alle, ne maksaa n.20e pari. Jos alkas hifistelemään niillä ni vois ostaa kytkin puolelle tehokkaamman elementin että sais tupet samanlämpöisiksi. :roll:
Avatar
Yamato
Viestit: 619
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Onkos kellään tietoa miten tuo teho ilmoitetaan esim. Duellin myymissä lämmitinelementeissä? Onko elementtien kokonaisteho tuo 20W vai onko se 20W/elementti eli 40 W yhteensä. Olisi jotenkin loogisempaa jos se olisi 20 W yhteensä.

Mietin vaan, kun irtoelementtejä saa tosiaan halvallakin, kuten Sakkeus totesi. Esim. Vaasan elektroniikkakeskukselta saa 12W/elementti läpysköitä hintaan 7,60€/kpl.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja THä »

Mulla on Oxfordin lämppärit ja nuo sitten tyhjentää akun vaikka niissä pitäisi olla oikein suojaus sille jonka takia niitä ei saisi kytkeä virtalukon kautta (jos jännite on alempi niin ne ei toimi). Eli jos moiset on, niin kytkekää vaikka releen kautta tjsp, niin ei tarvitse työnnellä käyntiin parin päivän seisonnan jälkeen tai nykiä sulaketta irti :evil:
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Re: Kahvanlämmittimet

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Yamato kirjoitti:Onkos kellään tietoa miten tuo teho ilmoitetaan esim. Duellin myymissä lämmitinelementeissä? Onko elementtien kokonaisteho tuo 20W vai onko se 20W/elementti eli 40 W yhteensä. Olisi jotenkin loogisempaa jos se olisi 20 W yhteensä.
Vahva arvaus noin näppituntumalta, että on 20W per puoli. Mulla on mopossa noi ja 10W ei mun nakkisormille riitä, edelliset oli itsetehdyt 22W per kahva ja yhtä hyvin näillä tarkenee.
- taas kahden mopon taktiikalla -
Vastaa Viestiin