Ricor Intiminator - asennus ja testiprojekti

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
korpipolku
Viestit: 419
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
Pyörä: Gelände/Straße
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ricor Intiminator - asennus ja testiprojekti

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

Moi,

mulla oli ketjun alkuaikoina tarkoitus päivittää testiä kunhan on tarpeeksi kilsoja taakse. Silloin ne meni Transalppiin ja samalla takajousi vaihtui Hagonin säädettävään malliin. Ero oli huomattava mutta koska tein samaan aikaan pyöräkaupat ja vaihdoin Hondan kotariin jäi päivitykset kesken.

Suurin muutos oli etujousituksessa palautuminen ja siten tiheiden kuoppien yliajossa keula kesti paremmin ja ohjaus säilyi parempana. Tälläkin päivityksellä on kuitenkin rajansa ja kun vaihdoin pikkuadveen oli ero niin iso että jotenkin petyin vanhaan tekniikkaan päivitettynäkin.

Nyt jälkikäteen ajatellessa muutos oli kuitenkin sen verran positiivinen että jos joku tuollaiset asentaa niin pidän sitä ihan kannattavana päivityksenä. Et huomaa eroa assulla tai perushiekkatiellä mutta kun pinta muuttuu tasaisen epätasaiseksi niin parannus on huomattava. En silti pysty ylistämään mitenkään hillittömästi Ricoreita koska tellarien tekniikka on kehittynyt niin suurilla hyppäyksillä että 640 tai 690 vakioiskarit on valovuosien päässä Ricoreillakin piristetyistä vanhoista putkista.

Koska kuitenkin on paljon kuskeja jotka pitävät vanhoista enskoista ja niiden yksinkertaisuudesta ja huollon helppoudesta niin kyllä Ricorit tarjoaa kelpo päivityksen etuiskareihin.

s
Åbobo kirjoitti:päivähdys,

dr google löysi lähinnä tälläsen vanhan ketjun joten nostellaas sitä.

Mikäs tilanne nykyään on ricor tvast kokemusten suhteen, onkos nää hyväksi havaittu vaiko vaipunut jo historian roskakoriin?

semisti kiinostelis päivitellä omaa wanhaa mopoa, keulan huoltoa lähiaikoina kuitenkin ohjelmassa ja luultavasti uuet jouset.

---

ei ole oikeestaan yhtään negatiivista kommenttia tullut noista eteen, onkos noi oikeesti suht pätevä patentti vanhan hyppykepin virkistelyyn?
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Avatar
empperi
Viestit: 266
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Paikkakunta: Kemi

Re: Ricor Intiminator - asennus ja testiprojekti

Viesti Kirjoittaja empperi »

TransAlpiin olis tarkoitus itekkin hommata kyseiset vekottimet. Tuskin muuta konstia on keulan parantamiseen?
Avatar
korpipolku
Viestit: 419
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
Pyörä: Gelände/Straße
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ricor Intiminator - asennus ja testiprojekti

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

empperi kirjoitti:TransAlpiin olis tarkoitus itekkin hommata kyseiset vekottimet. Tuskin muuta konstia on keulan parantamiseen?

Jollet vaihda koko keulaa. Porukka on asennellut ainakin kotarin 950-keuloja afrikkalaisiin. jne

http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twi ... build.html

s
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Åbobo
Viestit: 14
Liittynyt: Su Kesä 21, 2015 5:42 pm
Pyörä: salsa

Re: Ricor Intiminator - asennus ja testiprojekti

Viesti Kirjoittaja Åbobo »

juuh kiitoksia vastauksista.

Ne oli sen sisältöisiä kun odotinkin eli ricoreita tms kannattaa harkita jos vanhan parantelu kiinostaa ja lopputulos voi olla hyvnkin tekemisen väärti, ainakin niin kauan kun ei odota että vanhasta tulis uutta ja mähän en odota sellasia.

eiköhän noi tuu pikapuoliin testattua näillä tiedoilla.
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ricor Intiminator - asennus ja testiprojekti

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Åbobo kirjoitti:juuh kiitoksia vastauksista.

Ne oli sen sisältöisiä kun odotinkin eli ricoreita tms kannattaa harkita jos vanhan parantelu kiinostaa ja lopputulos voi olla hyvnkin tekemisen väärti, ainakin niin kauan kun ei odota että vanhasta tulis uutta ja mähän en odota sellasia.
Itse laitoin tosiaan BMW F650GS Dakariin Ricorit ja pyörä on nyt ajossa isälläni. Olen edelleen sitä mieltä, että Ricorit oli suurin yksittäinen parannus, jota pyörään tein (hyvänä kakkosena uudet jalkatapit). Alkuperäinen keula oli kovin rauhaton ja jarrutuksissa ihan liikaa sukeltava. Takaiskarin parantaminen olisi ollut luonteva jatko, niin paljon keula parani.
Avatar
aapo
Viestit: 824
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Ricor Intiminator - asennus ja testiprojekti

Viesti Kirjoittaja aapo »

Mulla on orkkis keulassa Ricorit ja WP:n jouset. WP:n jousilla heitetään ne orkkis holkit (putken pätkät) pois kokonaan, eli ovat pidemmät nämä WP:n jouset. Mulla siis tulee WP:n jousiin Ricorien olakkeen paksuuden verran esijännitystä lisää. Ajokamat +vesi 3l repussa kuski = 103kg, eli ainakana huonammaksi ei mennyt.

Musta nuo Ricorit ajaa asiansa hyvin. Asennus tosi helppo ja nopea. Lisäksi keulan pohjaamista ei juurikaan enää tule. Paluuvaimmennus nopeampi, eli ei pumppaa keulaa sisään peräkkäisissä pateissa. Lisäksi kun on iso tankki, niin tuo jarrutusniiauksen väheneminen on plussaa (niin kuin tuossa edellä mainittiin) Ainakin mulla on vähän pintakova, mutta mulla on takana lisäsäiliöllinen wilbers joka on hesslerin ns rally säädöillä laitettu mun painolle, ja on kanssa hieman pintakova. Esim pohjankankaalla kun vedin vauhdilla pompusta vastapalloon, niin kuitenkin pysyi homma nipussa ja esim tangon yli ei menty. Ennen olis kyllä mennyt. Itse annan kaiken pienen pintakovuuden anteeksi, jos isot likkeet vauhdissa menee paremmin. Eihän tuo ihmeitä tee, mutta ennen etupään pito oli lähinnä harras toive.
-too Big to fail-
miccelsson
Viestit: 2
Liittynyt: To Maalis 05, 2015 10:33 pm
Pyörä: yamaha

Re: Ricor Intiminator - asennus ja testiprojekti

Viesti Kirjoittaja miccelsson »

Tietääköhän kukaan onko ricoreita saatavana enään euroopasta, ainakaan aiemmissa viesteissä ollut uk-sivusto ei toimi. Näytti vaan toimituskulut olevan tuotteen hintaiset jos tilaa ameriikoista...
Vastaa Viestiin