BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Tuo on muistaakseni joku lämpöanturi, voin tarkastaa. Oletko kokeillut nollata Ecua?
juhop
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 9:48 pm
Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500
Paikkakunta: Kärkölä

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja juhop »

Voisitko tarkastaa?. Ja mitenköhän se ecun nollaa? Puhelimella ei nopeasti koko viestiketjua selaa enkä muista lukeneeni.

Ja KIITOS olipa nopea vastaus!
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Penkin alla on BMS:n liitin. Tuossa linkki.
http://faq.f650.com/GSFAQs/FuelInjectionFAQ.htm
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Ja onhan akunkengät kunnolla kiinni?
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Vielä yksi linkki. Toivottavasti tulee mopo kuntoon.
http://faq.f650.com/GSFAQs/HardStartingFAQGS.htm#
juhop
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 9:48 pm
Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500
Paikkakunta: Kärkölä

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja juhop »

Kiitoksia otan liittimen irti ja annan nollautua. Missähän sen lämpöanturin pitäisi olla.
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Käyn katsomassa tuosta omasta ja editoin tätä viestiä, kunhan löydän sen.

Ei löytynyt. Jotenkin muistelen, että tuollainen olisi ollut jossain katteiden alla.
En löytänyt vielä tuota pötkylää osakuvastoistakaan.
juhop
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 9:48 pm
Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500
Paikkakunta: Kärkölä

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja juhop »

Juu kyllähän tuo siltä näyttää ettei missään toisen osan sisällä ole ainakaan ollut kun ei ole jengoja eikä tiivisteitä. Täytyy huomenna katsella akun navat ja edun nollaus ja keskittyä vähän siihen käynnistämiseen. Voi olla että jossain kohtaa laivan jonossa tuli käynnistettyä liian nopeasti odottamatta merkkivalojen sammumista.
perry389
Viestit: 173
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja perry389 »

juhop kirjoitti:Virossa reissussa ja pyörä alkoi tietysti temppuilemaan. On välillä huono käynnistymään. Välillä ei lähde ollenkaan pyörittämään ja jonkun kerran on pöyräyttänyt vaan vähän pysähtynyt. Akussa on virtaa. Useammalla yrityksellä on toistaiseksi lähtenyt.
Akku oli talven irti ja laitoin vaan ladattuna takaisin. Eihän mikään ole siitä seonnut?

Lisäksi löysin tuollaisen piuhan roikkumaan, mikähän se on?

Kuva
Boosterplugissa ainakin tollanen ulkonen imuilman lämpöantura. nippusiteellä sopivaan paikkaan.
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla teki gs meetingissä juurikin samaa, eli ensin starttasi todella vaivalloisesti ja hetken päästä vain rele naksui. Työntämällä käyntiin ja seuraavalla tauolla starttasi taas normaalisti. Sen jälkeen ei ole vikaa ilmennyt. Joskus toki ei tapahdu startatessa mitään, mutta sivujalkaa rämppäämällä herää taas.
juhop
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 9:48 pm
Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500
Paikkakunta: Kärkölä

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja juhop »

Mopo on toiminut akun irroituksen jälkeen normaalisti, aina on lähtenyt käyntiin.

Oiskohan vika ollut sitten liian hätäisessä käynnistyksessä, täytyy jatkossa malttaa aina odotella.
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Pastori »

juhop kirjoitti:Mopo on toiminut akun irroituksen jälkeen normaalisti, aina on lähtenyt käyntiin.

Oiskohan vika ollut sitten liian hätäisessä käynnistyksessä, täytyy jatkossa malttaa aina odotella.
Itse ole miettinyt samaa. Tuli hätänen lähtö lautalta ja starttasin samointein kun pistin virrat päälle. Sitä en tiedä mikä sen tuossa tilanteesa aiheuttaa, mutta häiriötä ei ole senkoommin ilmennyt.
GSlpr
Viestit: 192
Liittynyt: La Marras 09, 2013 9:30 am
Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja GSlpr »

Onko kukaan tutustunut tälläisen ABS / nopeusmittarin anturan sielunelämään. Jokin induktiivinen härpäke se on, joten pistokkeesta mitattuna sieltä pitäisi jotain mennä läpi. Jos vastus on ääretön, niin se on rikki. Pyöritettäessä rengasta pitäisi tulla jotain jännitettä.

Ja sitten kun se on rikki. Boschin numerolla ei löydy mitään, joten osaa on mahdollista yrittää hankkia ainoastaan alkuperäisenä varaosana valtuutetulta, viralliselta BMW kauppiaalta.

Oletan, että ulkonäöltään vastaava Bosch antura on sama antura. Luulisin, että ainoastaan johdon pituus, siinä olevat kiinnikkeet ja liitin ovat erilaisia. Onko kukaan laittanut tuohon mitään muuta anturia?
juhop
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 9:48 pm
Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500
Paikkakunta: Kärkölä

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja juhop »

Ootko kattonut ebaysta ettei löydy sopivaa?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=bm ... r&_sacat=0
Vastaa Viestiin