BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
empperi
Viestit: 266
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Paikkakunta: Kemi

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja empperi »

Mulla hajosi vime syksynä abs-anturi. Mittasin yleismittarilla ohmit, lukema juoksi koko ajan. Toisesta anturista mitattaessa lukema tuli heti. Etsin vaikka mistä, mutta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi merkkiliikkeen 105 € anturi :(
oikari1
Viestit: 5
Liittynyt: La Heinä 30, 2011 9:18 pm
Pyörä: BMW F650GS
Paikkakunta: Kuusamo

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja oikari1 »

Minulla taas kakkonen juonittelee päälle menon kanssa. Ilmeni Venäjän reissulla alkuviikosta. Samoin pyörä pari kertaa sammui nopeassa jarrutuksessa samalla alaspäin vaihtaessa. Lähti kyllä heti käyntiin, kun sai haettua vapaan esille. Eivät varmaan liity mitenkään toisiinsa. Öljyillä, taitaa olla castrolia, on ajettu jotain 5 tkm.[/quote]
Kakkosvaihteen ongelma on edelleen olemassa, ölynvaihto ja kytkimen säätö ei auttaneet asiaan :?: Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Pyörä on siis F650GS -02.
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Tuohon sammuiluun. Amerikan foorumille ovat kohdanneet saman asian yksitulppaisessa.
http://faq.f650.com/GSFAQs/custom_fixes_for_s_and_s.htm
GSlpr
Viestit: 192
Liittynyt: La Marras 09, 2013 9:30 am
Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja GSlpr »

Dakarin pohjassa kulkevat sähköjohdot ovat riskialttiissa paikassa. Itse sain eilen revittyä poikki piuhan pohjapanssarin takana kulkevan poikkiputken päältä. Ei osannut alkuun edes etsiä vikaa, kun aiemmin oli pomppuuttanut ja röykkyyttänyt oikein kunnolla ja sitten pyörä hajoaa hitaassa vauhdissa, kun katselee maisemia ja on siirtymässä tielle. Hyvin pieni risu löytyi johtosarjaan uponneena. Piuhan katkettua bensapumpulle ei tullut enää virtaa.
JT8
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2009 10:01 am
Pyörä: BMW F 650 Dakar BMW R 1200 gs
Paikkakunta: Tampere

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja JT8 »

Moro mulla on semmonen ongelma ilmanputsari koteloon kertyy öljyä niin paljon että suodatin ui öljyssä.pyörällä ojettu joku 45000t öljyä joutuu lisäileen öljyn vaihtovälillä joku litranverran aina kun tarkistaa ihan ala rajalla. Onko näissä jotain ohjetta pitääkö öljyt kattoo kylmänä vai lämpimänä.
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Aja lämpimäksi ja anna seisoa pari minuuttia sammuksissa keskiseisontatuella. Tarkasta sitten.
Ilmansuodatinkoteloon kertyy öljyä, mikäli sitä on liikaa moottorissa.
Avatar
empperi
Viestit: 266
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Paikkakunta: Kemi

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja empperi »

vm. 2001 GS heitti takaiskarin esijännitys toimimasta, ei vaikuta vaikka miten pyörittäis. Onko kokemusta onnistuuko korjata itse?
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Iskaria ei voi avata ei korjata :wink:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
JT8
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2009 10:01 am
Pyörä: BMW F 650 Dakar BMW R 1200 gs
Paikkakunta: Tampere

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja JT8 »

Tarkastan öljyt tästä lähin lämpimänä kiitos.
perry389
Viestit: 172
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Scottoilerin ajattelin laittaa dakariin, mutta tilat aika rajalliset. Jos joku asentanut niin vinkkejä sijoituksesta otetaan vastaan.
perry389
Viestit: 172
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Scottoilerin ajattelin laittaa dakariin, mutta tilat aika rajalliset. Jos joku asentanut niin vinkkejä sijoituksesta otetaan vastaan.
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ootteko käyttäny 20w-50 ölppää? Ei löytyny bel ray EXLää muuta laatua koko kaupungista. Ei tuokaan mitään vaseliinia ole.
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Miksei tuo öljy kesällä kävisi. Talvella taitaa olla turhan jäykkää.
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja Pastori »

-10 on alin suositeltava lämpötila, joten eiköhän se yhden vaihtovälin näin syksylläkin mene. Kesähelteillä tuo vois olla jopa parempaa ku 10w-40. Nyt näkee samalla onko mitään vaikutusta kytkimen toimintaan.
JT8
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2009 10:01 am
Pyörä: BMW F 650 Dakar BMW R 1200 gs
Paikkakunta: Tampere

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet

Viesti Kirjoittaja JT8 »

Moro onko kellään alkanu pätkiin ja ampuun putkeen kurarännissä rypemisen aikana ja loppujen lopuksi tyhjäkäynti hävis. No kierroksilla pelaskyllä kun vaan sai kaasulla kikkailemalla käymään. No alko toimiin normaalisti kun annoin olla joku 10 min. Johonkin varmaan meni vettä olisko jollain kokemusta et mikä paikka kannattais suojata lisää.
Vastaa Viestiin