BMW R 1100 GS jakoketjun kiristimet

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Finncherokee
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 5:18 pm
Pyörä: 1100 GS
Paikkakunta: Helsinki

BMW R 1100 GS jakoketjun kiristimet

Viesti Kirjoittaja Finncherokee »

GS nakuttelee ja rallattelee tyhjäkäynnillä, hiljaisessa vauhdissa ja moottorilla jarrutettaessa. Ääni ollut jo toista kesää ja ei ole juuri muuttunut. Kuulo lienee herkistynyt kun tuntuu siltä että voisi tuon äänen poistaakin. Amerikan sivuilla kertoivat uuden mallisista jakoketjun kiristäjistä, jotka saattaisivat poistaa soundin. Onko kellään esiintynyt vastaavaa vaivaa ja onko kokemuksia korjauksesta?
Finncherokee
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Täällä on ainakin tarinaa miten homma tehdään, jos siihen ryhdytään.
http://www.advrider.com/forums/showthre ... in+tension

Onko R1150 ja R 1100 pyörissä sama kiristäjä ja sama uusi versio kanssa?
Ei oikein tuosta jutusta selviä, hätäisellä lukemisella.

Minun R1100GS ei ääntele mitenkään omituisesti tuoltakaan suunnalta.
Olisiko syynä 20W-50 öljy, joka kylmänäkin toimii hyvin ko. koneessa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
AM
Viestit: 936
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja AM »

Pekka on vaan tottunut tuohon ketjun rallattaleluun. :lol:
Ketju pitää ääntä meikäläisenkin pyörässä. 1200:sen uudemman malliset pitävät öljyt sisässään paremmin. Niissä ei ole tuota joustakaan kiristimen sisällä.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Finncherokee
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 5:18 pm
Pyörä: 1100 GS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Finncherokee »

Kiitokset vastauksista. Samoilta sivuilta bongasin korjausohjeet - täytyy selvittää tarjoaako valmistaja samaa päivitettyä kiristäjää 1100:seen. Öljynä olen käyttänyt Castrol GP-2 20W-50, joka tuntui sopivan paremmin kuin Bel-Rayn EXP 20W-50.
Finncherokee
Vastaa Viestiin