Virranjakoblokki

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Pjotr
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 2:18 pm
Pyörä: DR350S, XTZ750
Paikkakunta: Salo

Virranjakoblokki

Viesti Kirjoittaja Pjotr »

Dr350 on saamassa uutta johdotusta. Tarkoituksena on tuoda yhdellä isommalla 4-5 mm2 kaapelilla jännite sulakerasialle ja jakaa se niin, että väliin sulakkeet ja jatko rasiasta pienemmillä johtimilla.

Ongelmana on, etten löydä mistään sulakerasiaa missä olisi tulopuolella yksi liitin ja lähtöpuolella useampia.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta? Miten olette ratkaisseet virran jaon?
Kratti
Viestit: 371
Liittynyt: La Syys 15, 2007 6:13 am
Pyörä: F800GS
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kratti »

Adita myy Blue sea systemsin rasioita. Niissä olisi maakiskollisiakin malleja, mutta taitavat olla hiukan isoja mopokäyttöön.
KKO
Viestit: 409
Liittynyt: La Heinä 15, 2006 10:28 pm
Pyörä: -----
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja KKO »

Bilteman autohifipuolelta sai ainakin joskus sellaisia virranjakoblokkeja ja sitten lattasulakekiskoa (vai mitä se nyt onkaan nimeltään) jostain autosähkökaupasta...

Näin itse virittelin joskus nelipyöräiseen.

Tosin se bilteman jakoblokin muovi ei ollut kovin vakuuttavan oloista.
Kari

"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda
Jarno
Viestit: 2617
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Riittävän tukevalla johdolla sulakerasian toisen pään kontaktit yhteen ja näppärä sulakkeellinen jakoblokki on valmis.
Avatar
SS
Viestit: 1145
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Virranjakoblokki

Viesti Kirjoittaja SS »

Oisko tällanen mitään ?

[url]http://www.nippynormans.com/products.asp?dept=262
Avatar
Pjotr
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 2:18 pm
Pyörä: DR350S, XTZ750
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Pjotr »

Mahtaako tuollainen liitos missä johdon pää kiristetään ruuvin alle olla pitävä mopokäytössä?

Taitaa tuo Jarnon ehdottama ratkaisu olla helpoin.
Vastaa Viestiin