KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Valvoja: Moderaattorit
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Mitäs vaimenninkombinaatioita ootte käyttäneet noissa? Ihtellä ollu nyt talvella toi powerpartsi fmf paisari ja vakio vaimennin. Tuntunu omasta mielestä ihan ok tommonen ylävireisempi paisari, kun spoorit ollu pöperöllä.
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
No niin, uusi 300exc käyttäjä taas foorumille.
Sattui mieluisalta vaikuttanut yksilö kiikariin, -11 mallia.
Ensimmäinen kaksitahtinen ja noista kokemukset rajoittuu perämoottoreihin ja pienkoneisiin. Siispä kaikki "neuvot" otetaan vastaan kiitollisuudella.
Esim. tuo "vaihteistoöljy". Käyttöohjekirjanen puhuu moottoriöljystä, olikos suosituksia ja perusteluita miksi käyttää jonkinkinlaista siellä. Tuota edellisen pyörän öljyä olisi kannullinen, mutta ei lie hyvää siihen eli 20W60 KTM racing motorexiä?
Myös 2t öljy on kysymysmerkki, crosspoveriahan nuo näkyvät suosittelevan
Sellainen kysymys herännyt myös mielessä että mistäs sen huomaa kun se mäntä alkaa olla vailla vaihtoa (no, ilmeistä on että huonontuneesta puristuksesta ja siten kun polkee niin heikosti vastustaa?) ja jos ajaa vain edelleen niin mistäs sitten. Mäntä halki ja murusia kone täynnä ja iso remppa, ohivirtaukset kuumentaa konetta ja heikentää alakerran voitelua?
Seosten säätely on myös toistaiseksi täyttä hepreaa. Olikohan tietoa kellään miten nämä koneisiin tehdyt (mainosten mukaan maatamullistavat) muutokset ovat vaikuttaneet "suositeltuihin" suuttimiin vai onko turvallista lähteä noilla aikaisemmin ehdotetuilla suutin kombinaatioilla.
Olikos vinkkiä mitä voisi olla merkitystä seoksiin (tai muuten pitääkö ajossa ottaa huomioon jollain rituaaleilla) sillä, että ajo tulee olemaan hyvin hidasvauhtista ja rauhallista eli meneekö tukkoon ja pitääkö putsailla kierroksilla tms jotenkin.
Sattui mieluisalta vaikuttanut yksilö kiikariin, -11 mallia.
Ensimmäinen kaksitahtinen ja noista kokemukset rajoittuu perämoottoreihin ja pienkoneisiin. Siispä kaikki "neuvot" otetaan vastaan kiitollisuudella.
Esim. tuo "vaihteistoöljy". Käyttöohjekirjanen puhuu moottoriöljystä, olikos suosituksia ja perusteluita miksi käyttää jonkinkinlaista siellä. Tuota edellisen pyörän öljyä olisi kannullinen, mutta ei lie hyvää siihen eli 20W60 KTM racing motorexiä?
Myös 2t öljy on kysymysmerkki, crosspoveriahan nuo näkyvät suosittelevan
Sellainen kysymys herännyt myös mielessä että mistäs sen huomaa kun se mäntä alkaa olla vailla vaihtoa (no, ilmeistä on että huonontuneesta puristuksesta ja siten kun polkee niin heikosti vastustaa?) ja jos ajaa vain edelleen niin mistäs sitten. Mäntä halki ja murusia kone täynnä ja iso remppa, ohivirtaukset kuumentaa konetta ja heikentää alakerran voitelua?
Seosten säätely on myös toistaiseksi täyttä hepreaa. Olikohan tietoa kellään miten nämä koneisiin tehdyt (mainosten mukaan maatamullistavat) muutokset ovat vaikuttaneet "suositeltuihin" suuttimiin vai onko turvallista lähteä noilla aikaisemmin ehdotetuilla suutin kombinaatioilla.
Olikos vinkkiä mitä voisi olla merkitystä seoksiin (tai muuten pitääkö ajossa ottaa huomioon jollain rituaaleilla) sillä, että ajo tulee olemaan hyvin hidasvauhtista ja rauhallista eli meneekö tukkoon ja pitääkö putsailla kierroksilla tms jotenkin.
antti
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Onnittelut Antti maailman parhaan enskapyörän hommauksen takia.
Itellä on nykyään tuo 250 exc sxs-hilppeillä ja makia se on seki.
Mie laittaisin siihen näille keleille 40/170 suuttimet. Ite oon ajanu motulin täyssynteettisellä 2%-seoksella eikä tuo oma ole ainakaan paha menemään tukkoon oikein missään. Neula ja sen asento vaikuttaa paljon..
Itellä on nykyään tuo 250 exc sxs-hilppeillä ja makia se on seki.
Mie laittaisin siihen näille keleille 40/170 suuttimet. Ite oon ajanu motulin täyssynteettisellä 2%-seoksella eikä tuo oma ole ainakaan paha menemään tukkoon oikein missään. Neula ja sen asento vaikuttaa paljon..
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
mä en ole mikään asiantuntija, mutta suuttimien osalta oon todennut, että kyllä siitä ohjekirjasta saa aika hyvät säädöt ja pääsee alueelle. Sitten jos römpöttää tai sotkee liikaa, niin laihemmalle jne.
Kyllä ne nelarin moottoriöljyt voi siellä kolmesatkun vaihteistossa käyttää, mutta on vähän arvokasta öljyä. Mä oon ajanut shellin rimulalla, traktorin peräöljyllä jne. Hyvin on toiminut kytkin ja muutenkin. Moottoriöljyn ominaisuuksia tuolla vaihteistossa ei varmaan tarvita.
Hyvän pyörän oot hommannut!
-ville
Kyllä ne nelarin moottoriöljyt voi siellä kolmesatkun vaihteistossa käyttää, mutta on vähän arvokasta öljyä. Mä oon ajanut shellin rimulalla, traktorin peräöljyllä jne. Hyvin on toiminut kytkin ja muutenkin. Moottoriöljyn ominaisuuksia tuolla vaihteistossa ei varmaan tarvita.
Hyvän pyörän oot hommannut!
-ville
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Laita sinne laatikon puolelle jotain synteettistä (halpaa niin viittii vaihtaa tarpeeksi tiuhaan) perusmoottoriöljyä. Kattoo vaan, että on samat luokitukset crosspowerin kanssa, niin kytkimelle oikeet lisäaineet ettei ala luistamaan. Kokeilin itse joskus aikanaan paksulla laatikkoöljyllä ja silloin ei kyllä meinanneet pykälät mennä silmään ja tais kytkinkin temppuilla. 2t öljyksi melkeen mikä vaan synteettinen käy, kun ovat nykyisin niin hyviä.AnttiL kirjoitti:No niin, uusi 300exc käyttäjä taas foorumille.
Sattui mieluisalta vaikuttanut yksilö kiikariin, -11 mallia.
Ensimmäinen kaksitahtinen ja noista kokemukset rajoittuu perämoottoreihin ja pienkoneisiin. Siispä kaikki "neuvot" otetaan vastaan kiitollisuudella.
Esim. tuo "vaihteistoöljy". Käyttöohjekirjanen puhuu moottoriöljystä, olikos suosituksia ja perusteluita miksi käyttää jonkinkinlaista siellä. Tuota edellisen pyörän öljyä olisi kannullinen, mutta ei lie hyvää siihen eli 20W60 KTM racing motorexiä?
Myös 2t öljy on kysymysmerkki, crosspoveriahan nuo näkyvät suosittelevan
Sellainen kysymys herännyt myös mielessä että mistäs sen huomaa kun se mäntä alkaa olla vailla vaihtoa (no, ilmeistä on että huonontuneesta puristuksesta ja siten kun polkee niin heikosti vastustaa?) ja jos ajaa vain edelleen niin mistäs sitten. Mäntä halki ja murusia kone täynnä ja iso remppa, ohivirtaukset kuumentaa konetta ja heikentää alakerran voitelua?
Seosten säätely on myös toistaiseksi täyttä hepreaa. Olikohan tietoa kellään miten nämä koneisiin tehdyt (mainosten mukaan maatamullistavat) muutokset ovat vaikuttaneet "suositeltuihin" suuttimiin vai onko turvallista lähteä noilla aikaisemmin ehdotetuilla suutin kombinaatioilla.
Olikos vinkkiä mitä voisi olla merkitystä seoksiin (tai muuten pitääkö ajossa ottaa huomioon jollain rituaaleilla) sillä, että ajo tulee olemaan hyvin hidasvauhtista ja rauhallista eli meneekö tukkoon ja pitääkö putsailla kierroksilla tms jotenkin.
Mäntää jos huonontuneilla puristuksilla alkaa vaihtamaan, niin silloin kyllä ollaan ajeltu jo aivan liian pitkää vanhala männällä. Etenkin jos ajaa likasella ilmanputsarilla, niin 2t vehkeissä mäntä tykkää kulua enemmän. Siinä pyörässähän on tuntimittari, joten sen mukaan männän kun noin 100h+ jälkeen vaihtelee, niin ei pitäs mitään ongelmia tulla. Moottorille halvin henkivakuutus on hommata tarpeeksi iso satsi ilmansuodattimia ja vaihdella niitä tiuhaan...
Kaasarinsäädöistä kannattaa kysellä suoraan esim. motopalvelusta tai katella offroadpron foorumilta. Kotareihin on kyllä löydetty hyvin toimivat suuttimet ja yleensä ne vielä laitetaan paikalleen, kun pyörä luovutetaan asiakkaalle.
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Kiitos onnitteluista, joulua vain saa vielä vähän ootella
Olivat unohtaneet rekisteröidä, menee maanantaihin ennen kuin pääsee paanalle. Pahus.
No oli myös joitakin lisäosia asentamatta, flekti kyllä ja MUOVINEN pohjapanssari, liekkö tuo minkään vertanen? Voikohan sitä edes sanoa että on pohjapanssari jos on tuollainen muovilärpäke, kuvittelin tilatessani että alumiininenhan se luonnollisesti on ja mielestäni sellaisesta puhuinkin... No, jos ostaa toisen sitten joskus.
No, suuttimet on nyt 35/165/N2ZK, punainen jousi pakosäätimessä.
siis liikkeen jäljiltä näin.
Isompia suuttimia ei tullut matkassa, pienempiä kyllä, yhtä "rikkaampi" neula on varalla.
No, ompahan vkl aikaa vatuloida mopon kanssa, koittaa löytää oikia setti. Ainakin sen jousen vaihdan kyllä vihreään näin alkuun.
Olivat unohtaneet rekisteröidä, menee maanantaihin ennen kuin pääsee paanalle. Pahus.
No oli myös joitakin lisäosia asentamatta, flekti kyllä ja MUOVINEN pohjapanssari, liekkö tuo minkään vertanen? Voikohan sitä edes sanoa että on pohjapanssari jos on tuollainen muovilärpäke, kuvittelin tilatessani että alumiininenhan se luonnollisesti on ja mielestäni sellaisesta puhuinkin... No, jos ostaa toisen sitten joskus.
No, suuttimet on nyt 35/165/N2ZK, punainen jousi pakosäätimessä.
Isompia suuttimia ei tullut matkassa, pienempiä kyllä, yhtä "rikkaampi" neula on varalla.
No, ompahan vkl aikaa vatuloida mopon kanssa, koittaa löytää oikia setti. Ainakin sen jousen vaihdan kyllä vihreään näin alkuun.
antti
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Viheriä jousi sisällä, edellä mainittu suutin/neula-arsenaali paikallaan. Pikkusen koitin tuossa suljetulla alueella kodin lähellä.
Melkoinen warre, enkä tarkoita varaderoa. On siinä tottuminen tuohon ääneen
Ainakin heti kylmänä röpötteli vähän pikku kierroksilla aivan kuin olisi rikkaalla mutta parani kun vähän ajoi (koko lenkki noin 5 min). Liekkö keräsi "huuruja" lämmityskäytön aikana. Kierrokset tuskin kävivät edes pakosäätimen alueella eli jousella varmaan mitään väliä vielä.
Akussa ei luonnollisestikaan ole sähköä näin luovutushuolletussa pyörässä josten joutuu polkemaan käyntiin, lähtee kyllä helposti, toisin kuin edellinen jota en koskaan saanut käyntiin polkemalla kun pari kertaa huvikseni koitin, onneksi ei ollut koskaan oikeaa tarvetta vaan lähti aina neitinapista kerrasta.
Mutta mutta, herran pieksut tuota kierrosherkkyyttä ja kulkua (ja toisaalta tehon kohtuu vaikeaa hallintaa). Ei sitä turhaan kehuta noita nelareita vaikka varmasti tuohon pian tottuu ja oppii mutta potentiaalia on ja tuntuu että tuolla ihan ryömittäminen tulee olemaan haastavampaa kuin tyhjäkäynnillä puuhun kiikkuvalla älseenelosella. Kevyt kuin polkupyörä, kulkee sairaasti vaikka ei antanut edes kaasua ja keulii kaasulla ihan itsestään. Vetää kyllä väkisin suuta messingille, pääsis vaan ajamaan oikeesti ja pian.
Mikäs se johto oli joka pitää irroitella pehmeänpää sytkäkäyrää varten, noin alkuperäistä otsikkoa mukaillakseni. Kumma kun oikein mainostetaan että sellainen on, mainostetaan että voi laittaa kytkimen optiona mutta ei neuvota käyttöohjeessa että missä se on se johto.
Tuolla takalokarille varmaan tarvitsee tehdä jotain, näyttää roikkuvan kohtuu alhaalla, liekkö kaappaa koko takarungon mukaansa kun katkeaa... Nähnyt muovista tehtyjä levityksiä joissa samalla rekisterikilvelle paikka, pitää kai sellainen värkätä. Ja sitten tuo valo, pääsi nauru kun näin sen huvittavan huomiovalon, enpä ole hoksinutkaan että näissä ei ole muuta kuin huomiovalot vakiona...
Paljonkohan virtaa tuon "laturi" tuottaa, tasavirran varmaan saa akulta kätevästi jos vaikka laittaisi jonkun led tai xenon virityksen. Tuollaisia 100W xenon valoja näkyy olevan tarjolla (missä kolme xenonia), mutta riittääkö sähkö vai pitääkö ostaa joku virityssarja staattoriin/laturiin. Missään lähteessä ei ole kerrottu sähköntuottoa tuolle moottorille mitä olen löytänyt, ei edes ohjekirjassa missä sxc:ssä ainakin oli tieto moisesta epäolennaisuudesta.
Melkoinen warre, enkä tarkoita varaderoa. On siinä tottuminen tuohon ääneen
Ainakin heti kylmänä röpötteli vähän pikku kierroksilla aivan kuin olisi rikkaalla mutta parani kun vähän ajoi (koko lenkki noin 5 min). Liekkö keräsi "huuruja" lämmityskäytön aikana. Kierrokset tuskin kävivät edes pakosäätimen alueella eli jousella varmaan mitään väliä vielä.
Akussa ei luonnollisestikaan ole sähköä näin luovutushuolletussa pyörässä josten joutuu polkemaan käyntiin, lähtee kyllä helposti, toisin kuin edellinen jota en koskaan saanut käyntiin polkemalla kun pari kertaa huvikseni koitin, onneksi ei ollut koskaan oikeaa tarvetta vaan lähti aina neitinapista kerrasta.
Mutta mutta, herran pieksut tuota kierrosherkkyyttä ja kulkua (ja toisaalta tehon kohtuu vaikeaa hallintaa). Ei sitä turhaan kehuta noita nelareita vaikka varmasti tuohon pian tottuu ja oppii mutta potentiaalia on ja tuntuu että tuolla ihan ryömittäminen tulee olemaan haastavampaa kuin tyhjäkäynnillä puuhun kiikkuvalla älseenelosella. Kevyt kuin polkupyörä, kulkee sairaasti vaikka ei antanut edes kaasua ja keulii kaasulla ihan itsestään. Vetää kyllä väkisin suuta messingille, pääsis vaan ajamaan oikeesti ja pian.
Mikäs se johto oli joka pitää irroitella pehmeänpää sytkäkäyrää varten, noin alkuperäistä otsikkoa mukaillakseni. Kumma kun oikein mainostetaan että sellainen on, mainostetaan että voi laittaa kytkimen optiona mutta ei neuvota käyttöohjeessa että missä se on se johto.
Tuolla takalokarille varmaan tarvitsee tehdä jotain, näyttää roikkuvan kohtuu alhaalla, liekkö kaappaa koko takarungon mukaansa kun katkeaa... Nähnyt muovista tehtyjä levityksiä joissa samalla rekisterikilvelle paikka, pitää kai sellainen värkätä. Ja sitten tuo valo, pääsi nauru kun näin sen huvittavan huomiovalon, enpä ole hoksinutkaan että näissä ei ole muuta kuin huomiovalot vakiona...
Paljonkohan virtaa tuon "laturi" tuottaa, tasavirran varmaan saa akulta kätevästi jos vaikka laittaisi jonkun led tai xenon virityksen. Tuollaisia 100W xenon valoja näkyy olevan tarjolla (missä kolme xenonia), mutta riittääkö sähkö vai pitääkö ostaa joku virityssarja staattoriin/laturiin. Missään lähteessä ei ole kerrottu sähköntuottoa tuolle moottorille mitä olen löytänyt, ei edes ohjekirjassa missä sxc:ssä ainakin oli tieto moisesta epäolennaisuudesta.
antti
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Kylmänä itelläki röpisee vähän matkaa, taitaa olla 2-t:n ominaisuus ennen kuin kone ja putki lämpiää. Ite ajanu aina rauhallisesti lämpimäksi, ex-omistaja meinas että saattaapi polttaa tulpan jos lämmittää paikallaan.
ens viikonloppuna möyrimään?
ens viikonloppuna möyrimään?
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Johto on siinä tankin alla rungon vasemmalla puolella. Siinä on liitin jonka väliin voi suoraan kytkeä kytkimen. Mulla on tuollainen kytkin ylimääräisenä. Mun kytkin on pikkasen erilainen, kuin KTM:n oma. Tästä näkee heti kummassa asennossa kytkin on. Sillä KTM:n omalla kytkimellä tuli tehtyä sellaisia kokeilunapsutteluja joskus, kun halusi varmistaa tilanteen.AnttiL kirjoitti:Mikäs se johto oli joka pitää irroitella pehmeänpää sytkäkäyrää varten, noin alkuperäistä otsikkoa mukaillakseni. Kumma kun oikein mainostetaan että sellainen on, mainostetaan että voi laittaa kytkimen optiona mutta ei neuvota käyttöohjeessa että missä se on se johto.
Mä tuon kytkimen jo kertaalleen lupasin myydä, mutta en koskaan saanut ostajan osoitetta, joten joutaa uudelleen myyntiin.
Toisaalta turha sitä moottoria on liikaa lieventää. Pian totut 2t:n vääntöön ja moottorin luonteeseen ja alat kaipaamaan lisää räväkkyyttä.
-ville
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
No, nyt on kilvet ja suuttimia jos jonkinlaisia... Pitää ruveta testailemaan. Taidan aloittaa ehdotetusta 40/170 kombinaatiosta mutta mikäs neula?
Näyttää muuten olevan -10 ja -11 käyttöohjeissa eri neulat ja suuttimet suosituksina eli jotain muutosta ilmeisesti on tapahtunut tuossa välissä.
-10 suosittavat "rikkaampaa" neulaa/seoksia (päätellen lämpötiloista joissa niitä suositellaan) kuin -11 mallisessa.
Onkos tietoa pitääkö staattori vaihtaa jos meinaa käyttää flektiä ja/tai viritellä valoja isommiksi (tehoa haukkaaviksi)?
Liikeessä väittivät ettei tarvitse vaan että exc:ssä riittää potkua laturissa?
Ja ensi viikonloppuna pitää mennä ouluun perheen kera, meinaa kyllä poltella ihan muihin hommiin mutta minkäs teet.
Paljonko ville on vailla kytkimestä? Vaikkakin uskon asian olevan juurikin kuten sanot, jommallakummalla asetuksella mennään ja vääntöön tai sen erillaisuuteen tottuu varmastikin ja nopeasti, 200metriä kovapohjaista hiekkapolkua ei vielä antanut kuvaa kunnolla missä mennään. Muuten kuin että -40kg mopon painossa tuntuu niin jotta sen kyllä huomaa ja että kulkua piisaa todennäköisesti kotitarpeiksi.
Näyttää muuten olevan -10 ja -11 käyttöohjeissa eri neulat ja suuttimet suosituksina eli jotain muutosta ilmeisesti on tapahtunut tuossa välissä.
-10 suosittavat "rikkaampaa" neulaa/seoksia (päätellen lämpötiloista joissa niitä suositellaan) kuin -11 mallisessa.
Onkos tietoa pitääkö staattori vaihtaa jos meinaa käyttää flektiä ja/tai viritellä valoja isommiksi (tehoa haukkaaviksi)?
Liikeessä väittivät ettei tarvitse vaan että exc:ssä riittää potkua laturissa?
Ja ensi viikonloppuna pitää mennä ouluun perheen kera, meinaa kyllä poltella ihan muihin hommiin mutta minkäs teet.
Paljonko ville on vailla kytkimestä? Vaikkakin uskon asian olevan juurikin kuten sanot, jommallakummalla asetuksella mennään ja vääntöön tai sen erillaisuuteen tottuu varmastikin ja nopeasti, 200metriä kovapohjaista hiekkapolkua ei vielä antanut kuvaa kunnolla missä mennään. Muuten kuin että -40kg mopon painossa tuntuu niin jotta sen kyllä huomaa ja että kulkua piisaa todennäköisesti kotitarpeiksi.
antti
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Tarjoa jotain. Ostin tuon munnracingilta jenkeistä.
Mun mielestä 2t-peli ei flektiä tarvi. Kerran mulla on lämmöt noussut, kun spooria avasin ja syyläri oli aivan lumesta tukossa. Tuossa tilanteessa ei olisi flektikään auttanut.
edittiä: Tuo sytkäkäyrän muutosnappi on myös täysin turha varuste. Anna olla johto vaan kiinni. Mutta kyllä mä tuon kytkimen myyn, jos haluat itse todeta turhaksi.
-ville
Mun mielestä 2t-peli ei flektiä tarvi. Kerran mulla on lämmöt noussut, kun spooria avasin ja syyläri oli aivan lumesta tukossa. Tuossa tilanteessa ei olisi flektikään auttanut.
edittiä: Tuo sytkäkäyrän muutosnappi on myös täysin turha varuste. Anna olla johto vaan kiinni. Mutta kyllä mä tuon kytkimen myyn, jos haluat itse todeta turhaksi.
-ville
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Ei mitään hajua hinnoista mitä tuollaiset maksaa uutena/käytettynä eli myyjän markkinat. Toisaalta jos on kovin kallis niin ehken jollekin joka tarvitsee oikeasti niin saattaa kannattaa säästää mutta laita vaikka yv:nä hintapyynti. Luulen että se kesympi käyrä on se joka saa olla käytössä. Olen nääs sellainen sunnuntai köröttelijä vaikka tälläisen mopeedin ostinkin. Lähinnä halusin sxc:n kaltaisen kaasarikoneisen perusvehkeen vielä kun niitä saa, pitkällä tähtäimellä kun lienevät edullisempia/mielekkäämpiä ylläpitää kuin ruiskulaitteet vaikka ne hienoja ja ominaisuuksiltaan monipuolisempia ovatkin.
Flektin ostin heti jo kun sxc:ssä se oli tarpeen. No, saattoi olla turha ostos mutta siellä se möllöttää. Ja on minulla mielikuva jostain televisiossa olleesta pätkästä missä 2t pyöräkin keittää kun oikein möyritään. Taisi olla Travis erzbergissä louhikossa missä kytkintä joutui luistattamaan koko ajan mutta silti. Edellisen reissuun keskinopeus oli alle 10km/h vaikka ajettiin valtatietäkin pitkin 20km, eli välillä mennään täälläkin hiljakseen.
Pitäisiköhän tuollaisen 2t pelin käydä kylmänäkin tyhjäkäyntiä ilman kaasulla herkuttelua vai olisiko siinäkin vähän korjailua suutimissa tms. Eli ryypyllä käy vähän aikaa ok mutta sitten tukehtuu pikkuhiljaa, silti ei vielä käy ilman ryyppyäkään. Ei tullut kokeiltua vielä että miten sitten ajossa/ajosta tullessa käy kun ei niitä kilpiä ole ollut.
No, tämä on tälläistä 2t aloittelijan ihmettelyä, anteeksi täydellinen tietämättömyyteni.
Flektin ostin heti jo kun sxc:ssä se oli tarpeen. No, saattoi olla turha ostos mutta siellä se möllöttää. Ja on minulla mielikuva jostain televisiossa olleesta pätkästä missä 2t pyöräkin keittää kun oikein möyritään. Taisi olla Travis erzbergissä louhikossa missä kytkintä joutui luistattamaan koko ajan mutta silti. Edellisen reissuun keskinopeus oli alle 10km/h vaikka ajettiin valtatietäkin pitkin 20km, eli välillä mennään täälläkin hiljakseen.
Pitäisiköhän tuollaisen 2t pelin käydä kylmänäkin tyhjäkäyntiä ilman kaasulla herkuttelua vai olisiko siinäkin vähän korjailua suutimissa tms. Eli ryypyllä käy vähän aikaa ok mutta sitten tukehtuu pikkuhiljaa, silti ei vielä käy ilman ryyppyäkään. Ei tullut kokeiltua vielä että miten sitten ajossa/ajosta tullessa käy kun ei niitä kilpiä ole ollut.
No, tämä on tälläistä 2t aloittelijan ihmettelyä, anteeksi täydellinen tietämättömyyteni.
antti
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Ruuvaa se tyhjäkäyntiruuvi aivan pohjaan, niin pitäs römpöttää paremmin tyhjäkäyntiä. Ei nää 2t pelit niin hyvin käy tyhjäkäyntiä kuin nelarit(ei oikeastaan tarviikaan).
-ville
-ville
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Ensi koeajo suoritettu, 71km, 2,1h. Polttoainetta kului noin 6,5 litraa. Flekti huusi useasti eli joko suutin jumpan tarpeen takia tai sitten minun ajot sellaisia. Eksyttiin vähän niin oltiin pikkasen trial maastossakin niin joutui kytkintä käyttämään aika paljon
mutta kyllä se pidemän pehmeän pätkänkin jälkeen hurisi.
Kiukkuinen peli on
Mutta tasakaasulla nykii (neulaa rikkaammalle, tk suutin isommaksi?), lisäksi on täysin on/off kaasu tiellä ajaessa eli jos löysää vähänkään niin veto katoaa ja kaikki heti? Jotenkin tuntui ettei kyllä toiminut maantie siirtymillä (joita vähän valitettavasti tuli) juurikaan.
Seuraava kokeilu voisi olla se ehdotettu 40/170, aika isolla harppauksella mennään mutta tulee sitten takaisin.
Vaki säädöillä ei kuitenkaan siis ollut hyvä, edes lähellä luulen.
Lisäksi tyhjäkäynti tasaantuu oikeille kierroksille kovin hitaasti?
Ketjut venyivät varmaan pari senttiä, DID ketjut joiden on tottunut olevan ihan hyviä, no nuo jotain edullista mallia.
Pohjapanssarin tapainen muovilärpäke jo roikkuu siellä valmiina putoamaan... takakiinnikkeet lentäneet hiiteen
Mutta kylläpä ajaminen tuntui helpolta, varsinkin "pahoissa paikoissa". On tuo vaan aivan mahtava peli.
Jousitus ei ollut ihan mieleinen vielä. Iskunvaimennus liian kovalla ja jouset liian löysät (minkä takia sitä vaimennusta hieman lisäsinkin).
Tiukempi sytytyskäyrä oli valittuna, voisi olla loivempikin eli seuraavalle reissuulle niin. Se vihreä eli jäykin jousi oli pakosäätimessä.
HarriI näytti sen johdon mikä pitää irroitella sytkämodia varten eli se on nyt tiedossa.
Kiukkuinen peli on
Mutta tasakaasulla nykii (neulaa rikkaammalle, tk suutin isommaksi?), lisäksi on täysin on/off kaasu tiellä ajaessa eli jos löysää vähänkään niin veto katoaa ja kaikki heti? Jotenkin tuntui ettei kyllä toiminut maantie siirtymillä (joita vähän valitettavasti tuli) juurikaan.
Seuraava kokeilu voisi olla se ehdotettu 40/170, aika isolla harppauksella mennään mutta tulee sitten takaisin.
Vaki säädöillä ei kuitenkaan siis ollut hyvä, edes lähellä luulen.
Lisäksi tyhjäkäynti tasaantuu oikeille kierroksille kovin hitaasti?
Ketjut venyivät varmaan pari senttiä, DID ketjut joiden on tottunut olevan ihan hyviä, no nuo jotain edullista mallia.
Pohjapanssarin tapainen muovilärpäke jo roikkuu siellä valmiina putoamaan... takakiinnikkeet lentäneet hiiteen
Mutta kylläpä ajaminen tuntui helpolta, varsinkin "pahoissa paikoissa". On tuo vaan aivan mahtava peli.
Jousitus ei ollut ihan mieleinen vielä. Iskunvaimennus liian kovalla ja jouset liian löysät (minkä takia sitä vaimennusta hieman lisäsinkin).
Tiukempi sytytyskäyrä oli valittuna, voisi olla loivempikin eli seuraavalle reissuulle niin. Se vihreä eli jäykin jousi oli pakosäätimessä.
HarriI näytti sen johdon mikä pitää irroitella sytkämodia varten eli se on nyt tiedossa.
antti