Joo, "elämä on", kulunutta lausahdusta lainatakseni. Käyn suunnistuksissa vain harvakseltaan, joten sato euroja ei ole aikomus noihin mittareihin kiinni laittaa. Nyt mulla on TA:ssa VDO:n mittari ja näyttää Happi ilmeisesti 400km/h asti, koska Norjassa kerran kosteassa melkein nollakelissä aamusella jonkin virhetoiminnon jälkeen suurin rekisteröity nopeus oli 396km/h. Se riittäisi jo noille Super Enduroillekin. Nyt tulee varmaan kauhea ryntäys urheiluliikkeisiin.Mika TA-91 kirjoitti:Myönnän heti alkuun, että tämä ampuu yli pelkässä mopoilukäytössä, mutta jos sulla on samalle mittarille käyttöä myös a***suunnistuksessa, niin silloin tämän hankinnan voisi perustella:Timo Tasakaasu kirjoitti:Ja harmittaa tuo pitkään napilla roikkuminen risteyksissä, varsinkin pehmeällä soralla, TransAlpinkin kanssa.
Eltrip-R10, Tuossa voi haluttaessa asentaa myös ulkoisen nollausnapin.
Sitten hieman vastaavia mp käyttöön suunnittuna Touratech cocpit, mutta näissäkin on hinta kohdallaan!
Terveisin
Tuo VDO maksoi muistaakseni 30e pari-kolme vuotta sitten. Mulla on sattumalta siihen vielä kaksi jalustaa. VDO:ssa on lähes kaikki samat toiminnot kuin Eltripissäkin: "Vain napin painallus ja sinulla on edessäsi juuri kaipaamasi tieto - olipa se sitten kellonaika, välimatka, nopeus... " VDO:ssa on kello, kaksi trippiä, nopeus, keskinopeus, ajoaika... Tuolla ajoajalla ei varmaan suunnistuksessa tee mitään, koska käsittääkseni se kertyy vain, kun pyörät pyörivät, mutta keskinopeus vaikkakin vain ajoajalta on plussaa. Jalkakytkimenkin saisi tarvittaessa rakennettua. Takaperin juoksevan kellon, kaikenlisäksi äänihälytyksellä, kun aika loppuu, saa parin euron munakellosta. Niitä voi ostaa muutamalla kympillä koko kojelaudan täyteen, niin saa ohjelmoida jokaisen jakson ajoajan etukäteen ja painaa JATilta lähtiessä vain starttinappulasta aika juoksemaan. Taustavalot joutuu molempiin näpertämään itse.