BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Valvoja: Moderaattorit
Jaa mikähän toi professional pyörä oikein on.Ylimatti kirjoitti:Kunnei mulla oo tuollaista professional-pyörää, ....
Toi mun pyörä on mun mielestä pyörä muiden joukosssa. Aika monipuolinen kyllä matkaan ja maastoon.
No suositukseksesi olivat ihan hyvät, joten hommaan ne 35 mm palat tässä talven aikana. Keväällä siten testaillaan miten se tapeilta ajo onnistuu. Kiitos kommenteistasi Ylimatti.
Pekka
-
Ylimatti
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Olikin 30 mm palat ne minun lenkererhöhungit. Louisilta. Varmaan saa Touratechiltakin tai muualta. Joka tapauksessa ei maksa vaivaa tilata pelkkiä noita palasia, kuten tiedät.
Pro-pyörällä tarkoitin että taitaa olla yksi niistä vehkeistä jotka on tehty käyttöön ja pitkille kilometreille
Turvallisia kilometrejä!
Pro-pyörällä tarkoitin että taitaa olla yksi niistä vehkeistä jotka on tehty käyttöön ja pitkille kilometreille
Turvallisia kilometrejä!
Taas menossa jonnekin...
No enpä olisi ensi tilassa laskemassa jalkatappeja. Nehän ottaa kiinni asfalttiin ja sorateilläkin kurvissa alta aika yksikön, kun kunnolla kurvaillaan.Ossy-57 kirjoitti:Aattelin kyllä itte tilata nyt talvella sen jalkatapien siirtosarjan mikä tiputtaa tappeja 4 cm, parantaa koipien kulmaa istuessakin. Tosin mulla taitaa olla 10 senttiä pidemmät koivet kun sulla
Pekka
No tossa olet oikeilla jäljillä. Ei toi BMW tarvitse uusia mäntiä ja sylintereitä 30.000 km välein niinkuin jotkut KTM:mmät. Olen ajanut tänä vuonna yli 20.000 km eikä mitään ongelmia. Mittarissa yhteensä 65.000 km. Muuta kuin omat kaatumiset, joissa vain vilkut ja venttiilikannet on saaneet vähän naarmuja.Ylimatti kirjoitti: Pro-pyörällä tarkoitin että taitaa olla yksi niistä vehkeistä jotka on tehty käyttöön ja pitkille kilometreille![]()
Se on siinäkin mielessä hyvä pyörä, että vaikka olen sillä kaatunut jo yli 10 kertaa upottavilla hiekkateillä ajeluissa tänä vuonna, niin ei näy missään muussa kuin venttiilikopan kansissa. Ne kun ottavat kaatumisen ensinnä vastaan. Tankki ja muut osat ovat naarmuttomat. Hyvä kun siinä ei ole turhia katteita, niinkuin esim. jossain Varaderossa.
Viimeksi kaaduin Pohjosen Pystymettässä Kotkanpojan kanssa ajellessa, kun polku oli aika kivikkoinen ja pyörä vaan lähti yhdestä kivestä polun oikealle puolelle kanervikkoon, vauhti tyssäsi ja eimuutakuin vasemmalle kyljelleen nollavauhdillla kumoon, kun jalat ei ylettäneet maahan. Oli vielä alamäki kaatumissuuntaan, joten pyörän nostaminen oli aika vaikea homma.
Pekka
Mulla on tuo jalkatappien siirtosarja omassa gs:ssä. Muuten on hyvät, mutta kengän kärjet raapii maata kantatessa jatkuvasti ellei muista korjata jalan asentoa aina ennen kanttaustaPekkavee kirjoitti:
No enpä olisi ensi tilassa laskemassa jalkatappeja. Nehän ottaa kiinni asfalttiin ja sorateilläkin kurvissa alta aika yksikön, kun kunnolla kurvaillaan.
Pekka
![]()
![]()
AQ:lta saa nykyään kaksiosaisia 45mm +-15mm korotuspaloja (merkintä on vähän omituinen, luulen että ne ovat todellisuudessa 35mm johon optiona päälle 15mm pala) jos haluaa vielä enemmän korotusta. En tosin tiedä löytyykö BMW:n tankoon sopivia.
Itse olen 190cm ja minulla on Afrikkalaisessa 35mm korotuspalat. Tapeilta ajoa varten saisi olla vielä enemmänkin, mutta toisaalta istualteen ajettaessa ei taas varmaan olisi mukavaa jos tanko on liian korkealla; tuohon 35mm korotukseenkin joutui hieman totuttelemaan.
Itse olen 190cm ja minulla on Afrikkalaisessa 35mm korotuspalat. Tapeilta ajoa varten saisi olla vielä enemmänkin, mutta toisaalta istualteen ajettaessa ei taas varmaan olisi mukavaa jos tanko on liian korkealla; tuohon 35mm korotukseenkin joutui hieman totuttelemaan.
Hannu
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Moi,
Mulla on TA:ssa tuollaiset:
Ramirez -korotussarja 2.
-15-35mm korotus
-säädettävissä korokepalasarjalla, jossa 15mm, 5mm, 10mm ja 5mm yhdistellään oman maun mukaan.
-22 mm tangolle
Hinta: 69€/srj
Löytyy Tokimotosta: http://tokimoto.dms.emedia.fi/index.php?group=35
Hinnasta eivät juuri puhelimessa tinkineet, mutta ainakin paikanpäällä hintakin tipahti.
Itse käytän 25mm korotusta, joka auttoi seisomisen aivan älyttömästi (olen 187cm), mutta tähänkin määrään korotusta kesti jonkin aikaa ennenkuin istuminnen tuntui luontevalta kädet "ylhäällä".
Terveisin
Mulla on TA:ssa tuollaiset:
Ramirez -korotussarja 2.
-15-35mm korotus
-säädettävissä korokepalasarjalla, jossa 15mm, 5mm, 10mm ja 5mm yhdistellään oman maun mukaan.
-22 mm tangolle
Hinta: 69€/srj
Löytyy Tokimotosta: http://tokimoto.dms.emedia.fi/index.php?group=35
Hinnasta eivät juuri puhelimessa tinkineet, mutta ainakin paikanpäällä hintakin tipahti.
Itse käytän 25mm korotusta, joka auttoi seisomisen aivan älyttömästi (olen 187cm), mutta tähänkin määrään korotusta kesti jonkin aikaa ennenkuin istuminnen tuntui luontevalta kädet "ylhäällä".
Terveisin
Mika TA-91
1150 GS vetopyörästöstä
Tein omin käsin huoltoa eka kerran (57 tkm) ja peräöljyn mukana ja propussa oli epämiellyttävästi metallia (edellinen vaihto 41 tkm:ssa Saksassa pyöränlaakerin petettyä).
Onko lajitovereilla kokemuksia vastaavasta (ja seurauksista)? Pitääkö alkaa jo lihottaa säästöpossua kallista remppaa varten? Jatkossa varmaan kannattaa katsoa useammin, kun on työnä niin helppo.
-Jyrki
Onko lajitovereilla kokemuksia vastaavasta (ja seurauksista)? Pitääkö alkaa jo lihottaa säästöpossua kallista remppaa varten? Jatkossa varmaan kannattaa katsoa useammin, kun on työnä niin helppo.
-Jyrki
- Kurahousu
- Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS
Uus mopo
Nyt on sitten uusi vanha hankittu, BMW R1100GS -95. Tarkkaan lueskelin näitä huoltojuttuja ja muitakin kommentteja pyörästä ennen lopullista päätöstä.
Iso tohtori oli todella mukava peli ja sellasta hieman ajattelin vieläkin mutta päädyin sitten tällaiseen ratkaisuun. Hieman lisää tehoja ja "siirtymätaipaleetkin" sujuu lepposammin
Eilen tuli ajettua Oulusta Espooseen ja aluksi oli pakkasta ja sitten loppumatka sadetta. Lahden jälkeen kengät petti ja neopreenisukat uiskenteli mutta lämpötilahan oli silloin jo yli 5 astetta joten ei hätiä mitään
Kuuluisa kerrospukeutuminen kannattaa.
Ihan huoltojuttuistakin ajattelin tänne laittaa (että pysytään aiheessa). Eilen oli aikas kylmä keli ja kone ei missään vaiheessa lämmennyt yli kolmen "täpykän", oli enimmäkseen kahden täpykän kohdilla, eli sinisen alueen ylälaidassa. Kun kierrokset tasakaasulla oli luokkaa 3000-3500 niin pientä nykimistä havaittavissa. Kaveri jolla 1150GS ADV oli hieman samaa mieltä että kylmä keli vaikutti ja pienellä säädölla/puhdistuksella on keväällä nykimiset muisto vain. Kaasuun vastasi kyllä komeasti heti 3500 jälkeen, hieno tunne
Ja vielä kerran kiitos tästä "huoltothreadista"
Iso tohtori oli todella mukava peli ja sellasta hieman ajattelin vieläkin mutta päädyin sitten tällaiseen ratkaisuun. Hieman lisää tehoja ja "siirtymätaipaleetkin" sujuu lepposammin
Eilen tuli ajettua Oulusta Espooseen ja aluksi oli pakkasta ja sitten loppumatka sadetta. Lahden jälkeen kengät petti ja neopreenisukat uiskenteli mutta lämpötilahan oli silloin jo yli 5 astetta joten ei hätiä mitään
Ihan huoltojuttuistakin ajattelin tänne laittaa (että pysytään aiheessa). Eilen oli aikas kylmä keli ja kone ei missään vaiheessa lämmennyt yli kolmen "täpykän", oli enimmäkseen kahden täpykän kohdilla, eli sinisen alueen ylälaidassa. Kun kierrokset tasakaasulla oli luokkaa 3000-3500 niin pientä nykimistä havaittavissa. Kaveri jolla 1150GS ADV oli hieman samaa mieltä että kylmä keli vaikutti ja pienellä säädölla/puhdistuksella on keväällä nykimiset muisto vain. Kaasuun vastasi kyllä komeasti heti 3500 jälkeen, hieno tunne
Ja vielä kerran kiitos tästä "huoltothreadista"
- Ossy-57
- Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350
Mulla on lämmöt pysyny 5 pykälässä, lähen just ajeleen niin voin kertoa pysyykö vielä, mutta olen sanonutkin kavereille että pyörää vaivaa 333 syndrooma. Eli kun lämmöt on 3, vaihde on 3, ja kierrokset 3000 niin tuppaa nykimään. Nykimistä ei tunne enää lämpimämmillä keleillä lämpimässä moottorissa. En ole kyllä tarkastanut kaasuläppien synkronointia vielä.... laihallahan noi ttuppaa käymään.
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
- Ossy-57
- Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350
Itse itseäni jatkaen, kyllä lämmöt on 5 tolpassa tälläkin kelillä, 3-5 astetta lämmintä. Koitin pienessä ajossa ja kehätiellä 90 km/h ei muutu miksikään. En löytänyt mainintaa termostaatista korjaamokäsikirjasta, joten kai se on vaan hyvin suunniteltu systeemi. Huolto-ohjeissa neuvotaan laittamaan öljynjäähdyttimen eteen suoja pakkasella. Huolto-ohjeisiin löytyy hyvät linkit näiltä palstoilta, en vaan muista mistä.. 
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...