Virran ulosotto
Valvoja: Moderaattorit
Re: Virran ulosotto
On noita 12v->usb palikoita olemassa 2A malleja, eli kyllä voi. Pitää ostaessa katsoa speksit. Sitä en osaa luvata onko valmiilla tankokiinnityksellä.
Edit: on
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830766/ ... 70cm-johto
Edit: on
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830766/ ... 70cm-johto
Re: Virran ulosotto
Jos laittaa usb liittimellä olevan eikä kiinteällä johdolla jonka päässä on microusb liitin, kannattaa tarkistaa myös sen välikaapelin laatu. Monet ovat liian pitkiä suhteessa langan vahvuuteen ja siitä ei sitten kuitenkaan tule yli 500mA. Ja joissakin voi olla datapinnit kytkettynä yhteen jolloin puhelin menisi tehokkaamman latauksen tilaan, mutta sekään ei toimi samoin kaikissa puhelimissa.
- Totti
- Viestit: 1123
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Vs: Virran ulosotto
Mulla on Burns Motolta hommattu USB - virran ulosotto. En ole mitannut mutta kokemuksen perusteella lataa hyvin.Viuh kirjoitti:Asiaan löyhästi liittyen, onko kukaan löytänyt oikeasti kunnolla virtaa antavaa "kiinteästi" asennettavaa USB:i mokkulaa?
Kiinalainen DX:n myymä kyllä lataa, mutta heikosti.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: Virran ulosotto
Motonetistä juuri löysin upotettavan USB-pistorasian. Input: 12/24V. Output 5V 2.1A. Kaksi USB-reikää on kumikannen alla. Venetarvikkeiden osastolla. Kelkan muoveihin upposi tuo. Pitänee Kotariin ostaa toinen.Viuh kirjoitti:Asiaan löyhästi liittyen, onko kukaan löytänyt oikeasti kunnolla virtaa antavaa "kiinteästi" asennettavaa USB:i mokkulaa?
Kiinalainen DX:n myymä kyllä lataa, mutta heikosti.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Re: Virran ulosotto
Täytyypä kurkata vaikka sitten Motonetin tuotetta. Toi dx:n oli malliltaan omaan käyttöön hyvä: vain mollukka kaapelin päässä ja sain sen kätevästi gs:n tangon poikkirautaan nippareilla. Välikaapelina luuriin nokialainen.
Re: Virran ulosotto
Tuommoisen ostin itelle, toimi viikon ennenkuin kärähti.Timo Tasakaasu kirjoitti:[
Motonetistä juuri löysin upotettavan USB-pistorasian. Input: 12/24V. Output 5V 2.1A. Kaksi USB-reikää on kumikannen alla. Venetarvikkeiden osastolla. Kelkan muoveihin upposi tuo. Pitänee Kotariin ostaa toinen.
STN
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: Virran ulosotto
Aijai, vai sellaista tavaraa taas. Hitto, kun jokaisessa asuu yksi pieni Sulo Vilen ja ostaa pitää, kun halvalla saa. Loppuisi kiinalaisilta tuo paskan tekeminen, kun kukaan ei ostaisi niitä. Nyt on kyllä jo myöhäistä, kun muuta ei ole saatavanakaan.STN kirjoitti:Tuommoisen ostin itelle, toimi viikon ennenkuin kärähti.Timo Tasakaasu kirjoitti:[
Motonetistä juuri löysin upotettavan USB-pistorasian. Input: 12/24V. Output 5V 2.1A. Kaksi USB-reikää on kumikannen alla. Venetarvikkeiden osastolla. Kelkan muoveihin upposi tuo. Pitänee Kotariin ostaa toinen.
STN
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Virran ulosotto
Tuommonen oli Gessussa kun sen ostin kesällä ja ei ole minun aikana toiminut ollenkaan. Yritin ehjätäkin, muttei onnistunut tai en siis osannut.jupet kirjoitti:On noita 12v->usb palikoita olemassa 2A malleja, eli kyllä voi. Pitää ostaessa katsoa speksit. Sitä en osaa luvata onko valmiilla tankokiinnityksellä.
Edit: on
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830766/ ... 70cm-johto
Kura lentää...
Re: Virran ulosotto
No jos sulla käy tuuri ja on maanantaikappale, ja toimii maailman tappiin...Timo Tasakaasu kirjoitti: Aijai, vai sellaista tavaraa taas. Hitto, kun jokaisessa asuu yksi pieni Sulo Vilen ja ostaa pitää, kun halvalla saa. Loppuisi kiinalaisilta tuo paskan tekeminen, kun kukaan ei ostaisi niitä. Nyt on kyllä jo myöhäistä, kun muuta ei ole saatavanakaan.
STN
Re: Virran ulosotto
Entäs jos halpislaite laskeekin vikaantuessaan täyden jännitteen läpi, saattaa vaikka ladattava puhelin tykätä kyttyrää. Noksun usb-laturista mittasin tulevan reilut 6V (ainakin pienelllä kuormalla) mutten ole kattonut speksejä että mitä siinä saa enimmillään olla. 14V tuntuu jo aika paljolta.STN kirjoitti:Tuommoisen ostin itelle, toimi viikon ennenkuin kärähti.Timo Tasakaasu kirjoitti:[
Motonetistä juuri löysin upotettavan USB-pistorasian. Input: 12/24V. Output 5V 2.1A. Kaksi USB-reikää on kumikannen alla. Venetarvikkeiden osastolla. Kelkan muoveihin upposi tuo. Pitänee Kotariin ostaa toinen.
STN
Edit: vastaankin tässä itse kun tulin uteliaisuuttani tarkistaneeksi. Wiki sanoo:
Max. voltage
5.00±0.25 V (pre-3.0); 5.00+0.25-0.55 V (USB 3.0)
Max. current
0.5–0.9 A (general);
5 A (charging devices)
Taitaa piuha ja microusb käydä lämpimänä jos siitä 5A tungetaan läpi. Kohtahan saadaan usb 3.1 c jonka kautta pitäisi saada kulkemaan 100W. Tekee muuten 20A viidellä voltilla.
Mahtaako noissa latureissa olla crowbaria joka polttaisi sulakkeen antojännitteen noustessa liikaa?
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S