Virran ulosotto

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

jupet
Viestit: 294
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2014 11:15 am
Pyörä: tt600r

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja jupet »

On noita 12v->usb palikoita olemassa 2A malleja, eli kyllä voi. Pitää ostaessa katsoa speksit. Sitä en osaa luvata onko valmiilla tankokiinnityksellä.

Edit: on
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830766/ ... 70cm-johto
an13
Viestit: 1112
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 690

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja an13 »

Jos laittaa usb liittimellä olevan eikä kiinteällä johdolla jonka päässä on microusb liitin, kannattaa tarkistaa myös sen välikaapelin laatu. Monet ovat liian pitkiä suhteessa langan vahvuuteen ja siitä ei sitten kuitenkaan tule yli 500mA. Ja joissakin voi olla datapinnit kytkettynä yhteen jolloin puhelin menisi tehokkaamman latauksen tilaan, mutta sekään ei toimi samoin kaikissa puhelimissa.
Avatar
Totti
Viestit: 1123
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vs: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Totti »

Viuh kirjoitti:Asiaan löyhästi liittyen, onko kukaan löytänyt oikeasti kunnolla virtaa antavaa "kiinteästi" asennettavaa USB:i mokkulaa?
Kiinalainen DX:n myymä kyllä lataa, mutta heikosti.
Mulla on Burns Motolta hommattu USB - virran ulosotto. En ole mitannut mutta kokemuksen perusteella lataa hyvin.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Viuh kirjoitti:Asiaan löyhästi liittyen, onko kukaan löytänyt oikeasti kunnolla virtaa antavaa "kiinteästi" asennettavaa USB:i mokkulaa?
Kiinalainen DX:n myymä kyllä lataa, mutta heikosti.
Motonetistä juuri löysin upotettavan USB-pistorasian. Input: 12/24V. Output 5V 2.1A. Kaksi USB-reikää on kumikannen alla. Venetarvikkeiden osastolla. Kelkan muoveihin upposi tuo. Pitänee Kotariin ostaa toinen.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Viuh
Viestit: 1744
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Täytyypä kurkata vaikka sitten Motonetin tuotetta. Toi dx:n oli malliltaan omaan käyttöön hyvä: vain mollukka kaapelin päässä ja sain sen kätevästi gs:n tangon poikkirautaan nippareilla. Välikaapelina luuriin nokialainen.
STN
Viestit: 481
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: T7. Tunturi Start

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja STN »

Timo Tasakaasu kirjoitti:[
Motonetistä juuri löysin upotettavan USB-pistorasian. Input: 12/24V. Output 5V 2.1A. Kaksi USB-reikää on kumikannen alla. Venetarvikkeiden osastolla. Kelkan muoveihin upposi tuo. Pitänee Kotariin ostaa toinen.
Tuommoisen ostin itelle, toimi viikon ennenkuin kärähti.

STN
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

STN kirjoitti:
Timo Tasakaasu kirjoitti:[
Motonetistä juuri löysin upotettavan USB-pistorasian. Input: 12/24V. Output 5V 2.1A. Kaksi USB-reikää on kumikannen alla. Venetarvikkeiden osastolla. Kelkan muoveihin upposi tuo. Pitänee Kotariin ostaa toinen.
Tuommoisen ostin itelle, toimi viikon ennenkuin kärähti.

STN
Aijai, vai sellaista tavaraa taas. Hitto, kun jokaisessa asuu yksi pieni Sulo Vilen ja ostaa pitää, kun halvalla saa. Loppuisi kiinalaisilta tuo paskan tekeminen, kun kukaan ei ostaisi niitä. Nyt on kyllä jo myöhäistä, kun muuta ei ole saatavanakaan.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja tertsu »

jupet kirjoitti:On noita 12v->usb palikoita olemassa 2A malleja, eli kyllä voi. Pitää ostaessa katsoa speksit. Sitä en osaa luvata onko valmiilla tankokiinnityksellä.

Edit: on
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830766/ ... 70cm-johto
Tuommonen oli Gessussa kun sen ostin kesällä ja ei ole minun aikana toiminut ollenkaan. Yritin ehjätäkin, muttei onnistunut tai en siis osannut.
Kura lentää...
STN
Viestit: 481
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: T7. Tunturi Start

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja STN »

Timo Tasakaasu kirjoitti: Aijai, vai sellaista tavaraa taas. Hitto, kun jokaisessa asuu yksi pieni Sulo Vilen ja ostaa pitää, kun halvalla saa. Loppuisi kiinalaisilta tuo paskan tekeminen, kun kukaan ei ostaisi niitä. Nyt on kyllä jo myöhäistä, kun muuta ei ole saatavanakaan.
No jos sulla käy tuuri ja on maanantaikappale, ja toimii maailman tappiin...

STN
Avatar
Hanski T
Viestit: 625
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

STN kirjoitti:
Timo Tasakaasu kirjoitti:[
Motonetistä juuri löysin upotettavan USB-pistorasian. Input: 12/24V. Output 5V 2.1A. Kaksi USB-reikää on kumikannen alla. Venetarvikkeiden osastolla. Kelkan muoveihin upposi tuo. Pitänee Kotariin ostaa toinen.
Tuommoisen ostin itelle, toimi viikon ennenkuin kärähti.

STN
Entäs jos halpislaite laskeekin vikaantuessaan täyden jännitteen läpi, saattaa vaikka ladattava puhelin tykätä kyttyrää. Noksun usb-laturista mittasin tulevan reilut 6V (ainakin pienelllä kuormalla) mutten ole kattonut speksejä että mitä siinä saa enimmillään olla. 14V tuntuu jo aika paljolta.

Edit: vastaankin tässä itse kun tulin uteliaisuuttani tarkistaneeksi. Wiki sanoo:

Max. voltage
5.00±0.25 V (pre-3.0); 5.00+0.25-0.55 V (USB 3.0)

Max. current
0.5–0.9 A (general);
5 A (charging devices)

Taitaa piuha ja microusb käydä lämpimänä jos siitä 5A tungetaan läpi. Kohtahan saadaan usb 3.1 c jonka kautta pitäisi saada kulkemaan 100W. Tekee muuten 20A viidellä voltilla.

Mahtaako noissa latureissa olla crowbaria joka polttaisi sulakkeen antojännitteen noustessa liikaa?
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Juhana
Viestit: 2245
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Vastaa Viestiin