Ensimmäinen lyhyehkö koeajo on mun betaversiolla nyt takana. Toimii.
Lähdöstä maaliin varpaat sopivan lämpimänä.
Testiolosuhteet: Ulkolämpötila noin nollasta -1 asteeseen ulkona, jonkinmoinen tuuli. Ajelua noin reilu 30min nopeuksilla 0 - 80km/h suht pieniä teitä pitkin. Pohjallisten lämmöt päällä koko ajon ajan.
Lämpöpohjallinen: 19ohm/m vastuslankaa tasan 1m kummankin lämpöpohjallisen (koko 43) pohjassa rinnan kytkettynä. Vastuslangat siis pohjallisen alapinnassa. Laskennallinen teho ko. vastuslangalla oletettu 10W per pohjallinen, kun pyörän akku antaa ajossa jännitettä noin 13,5-14 volttia, ja oletettu että virtaa saadaan laskelmaan 1 ampeerin verran. Lanka on mutkiteltu hyvin samannäköisesti pohjalliseen kuin tuossa omakisen kuvassa (ehkä mulla on vähän tiuhemmin päkiällä), eli suurin osa varpaiden ja päkiän alla, ja sitten suht suorat viennit pohjassa kantapään kohdille missä kytkentä johtoon, ja sieltä vienti lahkeiden kautta sulakkeen läpi kierrejohdolla tupsy-liittimeen, joka tangossa kiinni.
Koekaniinin tuntemukset: lämmön tuoton huomaa parissa hetkessä kun virrat kytkee päälle. Mitään pistemäistä lämpöä ei tunnu, vaan tasaisen mukava lämmin tulee varpaille ja päkiälle. Polttavan tai epämiellyttävän kuumaa ei tule missään vaiheessa, lämpö on riittävää, enempääkään ei kyllä tarvitse, ja luulisin että muutaman asteen kylmemmässäkin näillä tarkenisi vielä hyvin.
Referenssinä voisin sanoa, että olen keskimäärin aika herkkävarpainen kylmälle
Oli kyllä erittäin positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan
EDIT: Varmaan pitemmällä ja tiuhemmalla langoituksella saisi vielä paremman lämmön jakautumisen tuloksen, varsinkin jos sitä kaipasi enemmän muuallekin kuin varpaille/päkiälle. Joku 38-40ohm/m vastuslanka 2m pituisena voisi olla pop, sellaista tosin ei sp-elektroniikassa ole. Minulle kelpaa tuo nykyinenkin jatkokäyttöä varten, taidan karhulangoittaa sen vielä paremmin kiinni oikosulkujen varalta.