Säädettävä sytkä yksimukiseen (ignitech....)
Valvoja: Moderaattorit
- mti
- Viestit: 518
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
No joo nyt vähän selkisi. Siellä softassa olikin valmiina ladattavissa vakio arvot. 10/1500rpm ja 35/3500. rajoitin 9000rpm. jne. inputit sitten niinkuin itse haluaa tappokatkaisijoille ym. Oli näköjään tohon taulukkoon tullut tsekinpojalta Lontoota, tsekkiä ja saksaa sekaisin joten vaikeutti myös hiukan tulkintaa 
- mti
- Viestit: 518
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Piru! Ei saa softaa pelaamaan. Elekmasta tilasin USB-RS232 sarjaporttiadapterin http://www.elekma.com/product_info.php? ... cts_id=860 Latasin koneelle ajurin. Tunnistaa nyt kaapelin com 4 portissa ja softa tunnistaa com portin, mutta ei saa yhteyttä boksiin??? NO CONNECT PC ja kun yrittää READ:ia niin READ ERROR. Kokeiltu boksi kytkettynä pyörään virrat päällä ja ilman ja irti kytkettynä pyörästä. ELEKMAN myyjä sanoi soittaessani että jotkut autot vaativat paremman (kalliimman) USB-RS232 adapterin FTDI piirillä http://www.elekma.com/product_info.php? ... cts_id=896 jos tarvitaan nopeaa tiedonsiirtoa. Tiedä nyt sitten että onko vika siinä? Kuinkas teillä muilla ignitechin omistajilla on vehkeet pelannu ja kuinka saaneet yhteyden toimimaan ja mistä piuhanne olette hommanneet? 
- mti
- Viestit: 518
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Koneeseen asennettu ajuri ja kone tunnistaa piuhan samoin ignitiechin softa tunnistaa com-portin, mutta softa ei saa yhteyttä boksiin. Ilmoittaa vain NO CONNECTION WITH PC.Pajatso kirjoitti:moro,
Kokeilithan kuitenkin kaikki portit läpi. Itellä joku 3 tai 4 näytti jotenkin toimivan, mutta ei kuitenkaan pelannu. Hämäs mokoma.
Laitehallinnastahan sen portin voi varmistaa.
Oma adapteri on ostettu verkkokaupasta.
-p-
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Ei ole kokemusta Ignitechistä mutta Nokian puhelimesta ja Acer-kämmenmikron yhdistämisestä PC-tietokoneeseen. Windowsin palomuurit yms. estivät aluksi yhteyden, kun niitä aikansa ruppasi niin yhteyskin avautui.mti kirjoitti:Koneeseen asennettu ajuri ja kone tunnistaa piuhan samoin ignitiechin softa tunnistaa com-portin, mutta softa ei saa yhteyttä boksiin. Ilmoittaa vain NO CONNECTION WITH PC.
Voisko tässäkin tapauksessa olla tietoturvasuojaukset estona?
- mti
- Viestit: 518
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Eiköhän tuo käyttösähkön saa kun kipinääkin iskee ja käyntiinkin lähti mutta sytkä päin persettä. Kokeiltu kahdella eri usb-rs232 adapterilla Aten ja Prolicin sekä kolmella eri koneella. Aten piuhassa vikkuvalo vilkkuu kun softa löytää oikean com-portin joten softa on yhteydessä piuhaan mutta ei saa yhteyttä boksiin. Ja valo vilkkuu vaikka piuhan ottaa boksista irti. Mutta tarviiko boksi käyttösähköä siihen että läppäri/softa saa yhteyden Pistin Ignitechille viestiä.Pajatso kirjoitti:ja poksi saa varmaan käyttösähkön?
-p-
Se ledi Atenin piuhassa vilkkuu aina kun dataa lähetetään jompaan kumpaan suuntaan.mti kirjoitti: Eiköhän tuo käyttösähkön saa kun kipinääkin iskee ja käyntiinkin lähti mutta sytkä päin persettä. Kokeiltu kahdella eri usb-rs232 adapterilla Aten ja Prolicin sekä kolmella eri koneella. Aten piuhassa vikkuvalo vilkkuu kun softa löytää oikean com-portin joten softa on yhteydessä piuhaan mutta ei saa yhteyttä boksiin. Ja valo vilkkuu vaikka piuhan ottaa boksista irti.
Ei se boxi voi kommunikoida ilman käyttösähköä. Sarjaportista ei yleisesti ottaen voi varastaa sähköä toisen laitteen käyttöjännitteeksi. Jokin aivan hituvirtalaite voi näin tehdä, mutta silloinkin liikutaan harmaalla alueella.mti kirjoitti: Mutta tarviiko boksi käyttösähköä siihen että läppäri/softa saa yhteyden Pistin Ignitechille viestiä.
Huono tie, parempi mieli.
- mti
- Viestit: 518
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Ahaa.. eli mikähän nyt voisi mättää, kun virrat päälläkin on kokeiltu. +12v tulee virtalukon ja tappokytkimen kautta boksille. Maa on kytketty oikein, samoin puolan piuha sekä CKPS:n piuhat ja nehän oli valmiiksi laitetu sopiviin liittimiin. INPUT piuhat sai ite kytkeä haluamaansa toimintaan esim. eri kytkimien kautta maihin. Eli kytktin IN1:sen virtalukon välityksellä maihin, IN2:sen sivujalan kytkimen kautta maihin ja IN2b:n vapaakytkimen kautta maihin. Virtaa boksille pitäisi tulla kun kipinää tuli ja pyörä ainakin lähti käyntiin vaivalloisesti ja kävikin heikosti ja kun yritti kierrosta niin pamautti putkessa ja potkaisi takaisin joten ei ole ainakaan pohja-arvot kohdallaan boksissa. mikä perkule mättää jos valokin vilkkuu että piuha ja softa on yhteydessä.jyrki kirjoitti:Se ledi Atenin piuhassa vilkkuu aina kun dataa lähetetään jompaan kumpaan suuntaan.mti kirjoitti: Eiköhän tuo käyttösähkön saa kun kipinääkin iskee ja käyntiinkin lähti mutta sytkä päin persettä. Kokeiltu kahdella eri usb-rs232 adapterilla Aten ja Prolicin sekä kolmella eri koneella. Aten piuhassa vikkuvalo vilkkuu kun softa löytää oikean com-portin joten softa on yhteydessä piuhaan mutta ei saa yhteyttä boksiin. Ja valo vilkkuu vaikka piuhan ottaa boksista irti.Ei se boxi voi kommunikoida ilman käyttösähköä. Sarjaportista ei yleisesti ottaen voi varastaa sähköä toisen laitteen käyttöjännitteeksi. Jokin aivan hituvirtalaite voi näin tehdä, mutta silloinkin liikutaan harmaalla alueella.mti kirjoitti: Mutta tarviiko boksi käyttösähköä siihen että läppäri/softa saa yhteyden Pistin Ignitechille viestiä.
Viimeksi muokannut mti, Su Joulu 09, 2007 12:41 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- mti
- Viestit: 518
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
onkos sillä väliä avaako cd:ltä softan ensin ja sitten liittää piuhan boksiin vai pitääkö boksi olla jo kiinni ennenkuin avaa cd:ltä softan. Kummastuttaa ettei tuossa softan cd:ssä ole mitään asennusohjelmaa vaan softaa käytetään suoraan cd:ltä
Viimeksi muokannut mti, Su Joulu 09, 2007 12:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla ei ole mitään tieto tuon boxin sielunelämästä, kommenttini perustuivat yleisiin kokemuksiini sarjaliikenteestä. Sarjaliikenteessä 'yhteys' tarkoittaa karkeasti sitä että dataa on lähetetty ja lähetykseen on saatu vastaus. Jos lähettävä laite ilmoittaa vain että yhteyttä ei ole saatu, niin se tarkoittaa todennäköisesti sitä että vastausta toiselta laitteelta ei ole saatu. Vika voi olla monessa paikassa, voi olla että boxi ei saa dataa tai sitten boxin lähettämä vastaus ei tule takaisin.
Aten USB-sarjaporttimuuntimen ledin vilkkuminen tarkoittanee sitä että ohjelmasta on valittu oikea sarjaportin numero ja dataa lähetetään sarjaliikennepiuhaan. Sen enempää ei tuon ledin vilkkumisesta voi päätellä, koska tuossa muuntimessa ei ole erillisiä ledejä lähtevälle ja tulevalle datalle.
Sarjaliikenteen ongelmat ovat yleensä joko kaapelissa tai sitten asetuksissa.
Onko kaapeli oikein tehty? Toimiva kaksisuuntainen liikenne vaatii vähintään kolme karvaa, joskus enemmänkin.
Ovatko asetukset oikein: nopeus, bittimäärä, pariteetti, stopbitit, kättelyt. Noita ei välttämättä pääse/tarvitse muuttaa jos tietokonesofta hoitaa asiat.
Aten USB-sarjaporttimuuntimen ledin vilkkuminen tarkoittanee sitä että ohjelmasta on valittu oikea sarjaportin numero ja dataa lähetetään sarjaliikennepiuhaan. Sen enempää ei tuon ledin vilkkumisesta voi päätellä, koska tuossa muuntimessa ei ole erillisiä ledejä lähtevälle ja tulevalle datalle.
Sarjaliikenteen ongelmat ovat yleensä joko kaapelissa tai sitten asetuksissa.
Onko kaapeli oikein tehty? Toimiva kaksisuuntainen liikenne vaatii vähintään kolme karvaa, joskus enemmänkin.
Ovatko asetukset oikein: nopeus, bittimäärä, pariteetti, stopbitit, kättelyt. Noita ei välttämättä pääse/tarvitse muuttaa jos tietokonesofta hoitaa asiat.
Huono tie, parempi mieli.
Mikä käyttis on käytös?
Ihtelläni on/oli ongelmia melkein vastaavan rs/usb kaapelin kanssa, kun yritin kytkeä gps:ää tietokoneeseen. Käyttöjärjestelmänä oli windows xp. vanhemmassa 98 käyttiksessä toimi moitteetta. En edes uskalla kokeilla nykypäivän vistassa..
Samoiten kävi yhden itsetekoisen ohjelmointikaapelin kanssa. Ei suostunut xp päästään signaalia läpi vaikka koneessa olis sarjaportti suoraan. 98:lla taas toimi.
Että tämmöstä. Ois se kivaa ku motot toimis kuin nykypäivän windows... taitais omalta kohalta jäädä ajelut vähiin..
t. AK
Ihtelläni on/oli ongelmia melkein vastaavan rs/usb kaapelin kanssa, kun yritin kytkeä gps:ää tietokoneeseen. Käyttöjärjestelmänä oli windows xp. vanhemmassa 98 käyttiksessä toimi moitteetta. En edes uskalla kokeilla nykypäivän vistassa..
Samoiten kävi yhden itsetekoisen ohjelmointikaapelin kanssa. Ei suostunut xp päästään signaalia läpi vaikka koneessa olis sarjaportti suoraan. 98:lla taas toimi.
Että tämmöstä. Ois se kivaa ku motot toimis kuin nykypäivän windows... taitais omalta kohalta jäädä ajelut vähiin..
t. AK
Ducati DesertX, Ducati S2R1000, MZ ETZ 250, BMW K100LT, MZ ES250
- mti
- Viestit: 518
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Windows xp on ollut molemmissa koneissa millä olen kokeillut.
R100RS kirjoitti:Mikä käyttis on käytös?
Ihtelläni on/oli ongelmia melkein vastaavan rs/usb kaapelin kanssa, kun yritin kytkeä gps:ää tietokoneeseen. Käyttöjärjestelmänä oli windows xp. vanhemmassa 98 käyttiksessä toimi moitteetta. En edes uskalla kokeilla nykypäivän vistassa..
Samoiten kävi yhden itsetekoisen ohjelmointikaapelin kanssa. Ei suostunut xp päästään signaalia läpi vaikka koneessa olis sarjaportti suoraan. 98:lla taas toimi.
Että tämmöstä. Ois se kivaa ku motot toimis kuin nykypäivän windows... taitais omalta kohalta jäädä ajelut vähiin..
t. AK