Sigman monitoimimittarit

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Juhana L
Viestit: 15
Liittynyt: To Loka 05, 2006 11:00 am
Paikkakunta: Kiukainen

Viesti Kirjoittaja Juhana L »

Mittarin voipi tarkistaa ainakin ulvilassa,näytti 75 :ttä 80:n vauhdissa xtz:talle...



"Neljä kertaa kuskin paino on pakko näkyä jossain"
Avatar
tuomas996
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 12:05 pm
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuomas996 »

GPS on näppärä apu tuohon kalibrointiin..tai sen tarkastukseen.

-tkk
-tkk
Wesihiisi
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 9:49 am
Pyörä: KTM LC4 640
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Wesihiisi »

Ossy-57 kirjoitti:kats.Lousin sivuilta, myyvät Sigmaan myös valaistusta. Mutta eihän pimeällä tartte nopeutta tietää :roll:
Aika kökön näköinen viritys kyllä :)
Sigman omilla sivuilla löytyy jo malli, missä on taustavalaistus. Enpä sit tiedä missä noita vielä myydään, ja mitä maksavat.
Avatar
Pallokala
Viestit: 941
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Wesihiisi kirjoitti:
Ossy-57 kirjoitti:kats.Lousin sivuilta, myyvät Sigmaan myös valaistusta. Mutta eihän pimeällä tartte nopeutta tietää :roll:
Aika kökön näköinen viritys kyllä :)
Sigman omilla sivuilla löytyy jo malli, missä on taustavalaistus. Enpä sit tiedä missä noita vielä myydään, ja mitä maksavat.
Kuukkeli sanoi, että Intersportista saa ja hintaa on 39,90€
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
t24
Viestit: 164
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 12:13 pm
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja t24 »

Saakohan sen valon palamaan muuten kuin sillä paristolla. Varmaan ei ainakaan pidennä pariston käyttöikää, se valon käyttö. :shock:
Avatar
petev
Viestit: 772
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Näissä taustavalistuissa fillarin mittareissa on ollut sellainen ominaisuus, että se valo ei pala kuin muutaman sekunnin aina viimeisimmän näpelöinnin jälkeen, liekkö tämä sitten erilainen, en ainkaan tuosta ominaisuudesta löytänyt äkkilukemalla mitään mainintaa.
Wesihiisi
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 9:49 am
Pyörä: KTM LC4 640
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Wesihiisi »

Niin joo toi ei tullu mieleen.
Vaatii siis "pikku" näpräämistä jos tosta tekis ainoan nopeusnäytön.
Mutta jos sille tielle lähtee, niin ainakin valaistus on tasaisempi, kun ledi(t) ja valojohde on mekaniikassa valmiina.
Toisaalta jos kuoret on uä-hitsattu, tai muuten "yhtä puuta", niin ei ehkä kannata :?
alfred
Viestit: 15
Liittynyt: To Elo 03, 2006 12:26 pm
Pyörä: Duke I
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja alfred »

Sanokaa jos mä oon väärässä, mut mun miehenvaistoni sanoo, että laki vaatii mittarivalot.

Luin jostain luotettavaksi luulemastani lehdestä kyseisen tiedon ja jos jollakulla on asiasta varmuus niin kiinnostaa kyllä.
-- sitä saa mitä tilaa --
Avatar
jonkko
Viestit: 3558
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Ainakin mulle on aikoinaan siitä moralisoitu et valot pitää olla mittaris,kierroskiekossa ei pakolista mut vauhti mittarissa kyllä.
Polisin suusta mitä nytt ei aina sano et ne tietää mistä ne puhuu!!!
alfred
Viestit: 15
Liittynyt: To Elo 03, 2006 12:26 pm
Pyörä: Duke I
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja alfred »

Tarkistelin eilen lukemisiani ja Spinneri-lehdessä oli artikkeli, jossa toimittaja oli LP:n partion mukana kierroksella. Bomber-weekend sattui samaan ajankohtaan ja jutussa juuri mainittiin että fillarin mittari kai muuten käy mopoon, mutta valon puuttuminen tekee siitä laittoman (puhuttiin vielä taustavalosta - tiedä häntä)
-- sitä saa mitä tilaa --
Avatar
jmka
Viestit: 661
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Pyörä: EXC-F 450
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja jmka »

Nuo laillisuushommat on niin kauan marginaalisia ongelmia kun pyöriä ei tarvi katsastaa :) Minivilkut, änkkärit, nastarenkaat yms. menee samaan kategoriaan...

Oli mulla yx kysymyskin, miten sigma pelittää kylmässä, luulisin että lcd on aika tahmea kun kelit menee kylmiksi.
Avatar
Happi
Viestit: 2866
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Happi »

jmka kirjoitti:
Oli mulla yx kysymyskin, miten sigma pelittää kylmässä, luulisin että lcd on aika tahmea kun kelit menee kylmiksi.
Hidastuu aikalailla, mutta ei ota nokkiinsa.

Happi
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 918
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Pari vuotta sitten etsiskelin mittaria, jossa tripin nollaaminen kävisi yhdellä hipaisulla. Ei onnistanut. Onkos tätänykyä tarjolla sellaisia malleja, jossa nollaus ei vaadi esim. kolmen sekunnin mittaista painallusta. A**osuunnistuskäyttöön sellaista etsiskelin. Siinä kun trippiä pitää nollailla alvariinsa. Ja harmittaa tuo pitkään napilla roikkuminen risteyksissä, varsinkin pehmeällä soralla, TransAlpinkin kanssa.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1466
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Timo Tasakaasu kirjoitti:Ja harmittaa tuo pitkään napilla roikkuminen risteyksissä, varsinkin pehmeällä soralla, TransAlpinkin kanssa.
Myönnän heti alkuun, että tämä ampuu yli pelkässä mopoilukäytössä, mutta jos sulla on samalle mittarille käyttöä myös a***suunnistuksessa, niin silloin tämän hankinnan voisi perustella:

Eltrip-R10, Tuossa voi haluttaessa asentaa myös ulkoisen nollausnapin.

Sitten hieman vastaavia mp käyttöön suunnittuna Touratech cocpit, mutta näissäkin on hinta kohdallaan!

Terveisin
Mika TA-91
Avatar
Happi
Viestit: 2866
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Happi »

Timo Tasakaasu kirjoitti:Pari vuotta sitten etsiskelin mittaria, jossa tripin nollaaminen kävisi yhdellä hipaisulla. Ei onnistanut. Onkos tätänykyä tarjolla sellaisia malleja, jossa nollaus ei vaadi esim. kolmen sekunnin mittaista painallusta. A**osuunnistuskäyttöön sellaista etsiskelin. Siinä kun trippiä pitää nollailla alvariinsa. Ja harmittaa tuo pitkään napilla roikkuminen risteyksissä, varsinkin pehmeällä soralla, TransAlpinkin kanssa.
Itse olen käyttänyt TA:n omaa trippiä apuna suunnistuksessa, sehän nollaantuun yhdellä painalluksella. Nyt on lisämittarina joku gyntterin laittama, joka oli vain kello käytössä, kunnes lisäsin reedreleen ja magneetin. Yllätys oli ettei näytä kuin 99 km/h max. Tiedetään eihän se TA enempää kuljekkaan, mutta jos alamäessä sattuis ehkä.

Happi
Vastaa Viestiin