Aikaisemmin se on nikotellut vaan alhaista akun jännitettä.
Homma ilmeni niin, että ABS-valot alkaa vilkkua heti virran kytkennän jälkeen vuoronperään, vaikka moottori ei edes käy. Ja vilkkuvat myös ajossa.
Tutkin hieman vikakoodiohjeita tuolta
http://www.ibmwr.org/ktech/abs-diagnostics.shtml
Ja homma selkisi.
Vikakoodi antoi tulokseksi vian koodi nro 4, eli takapyörän sensori ei oikein toimi.
Vikakoodi löytyi helposti myös digitaalisella yleismittarilla.
Mittasin sitten anturin vastukset irrottamalla sen anturin johdon ekasta liittimestä satulan alla ja tulos oli, että ei mitään vastusta. Piti olla 135 Ohm +/-20 Ohm.
No asiaa tutkimaan. Anturin johto oli ihan siitä juurestaan vähän kärsineen näköinen, mutta ei poikki. Avasin kohtaa hieman ja poikkihan se oli kuoren sisältä.
Sitten veistelin anturista johtoja näkyviin sen verran, että pääsin juottamaan johdot kunnolla kiinni ja päälle monta kerrosta kutistesukkaa.
Mittaus antoi 144 Ohm ja ABS-jarrut toimii taas mainiosti.
Pekka
PS. Huh, uusi anturi maksaa muuten 140€