Tykkilavetin pensapumppu
Valvoja: Moderaattorit
Sanokaas nyt vielä arvon afrikanisti-kolleegat onko tuo pumppuvaiva yksinomaan RD07-kuskien yöunien ohjelmistossa vai pitääkö RD04:llä köröttelevien myös valpastua? Ainakin pensaputsarista tarkastellen pumppu sykkii vielä varsin rauhalliseen tahtiin, muttei tiellejääminen puhumattakaan tahattomasta juhannuskokosta ajatuksena tunnu houkuttelevalta.
Sen toisen sähkövaivan, eli hapettuvan/palavan "isovirta"-liittimen akun lähellä olen käsitellyt vaselilla ja todennut kunnoltaan hyväksi.
Sen toisen sähkövaivan, eli hapettuvan/palavan "isovirta"-liittimen akun lähellä olen käsitellyt vaselilla ja todennut kunnoltaan hyväksi.
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Mikä niissä menee?an13 kirjoitti:RD03:ssa ainakaan ei esiinny tuo pumppuongelma, pumppu on hieman erimallinen. CDI-bokseja menee sitten senkin edestä.
Eikö ainakin yksi tyypillinen vika ole jonkin sortin kylmäjuotokset tai ainakin niin että juotos irtoaa ajan saatossa. Eli ei muutakun puukkoo käteen ja muovi piirilevyn edestä huitsin nevadaan ja kolvilla sulatellaan uusiksi kaikki liitokset. Auttoi ainakin mun ranssussa ja olen jostain lukenut että tämä olisi hyvin tyypillinen vika.
- kurapeltsi
- Pyörä: 1200 GS
RD07:n ongelma on ainakin tuo pensapumppu - niin paljon siitä on näilläkin sivuilla puhuttu. Enkä yhtään ihmettekään, kun sen alkuperäisen pumpun purin viime kesänä. Katkojan kärjet jne, luulin niiden olevan historiaa jo 90-luvulla
. Kyllähän pumpun pitäisi kestää se, että varatankkia joutuu joskus käyttämään - eli pumppu hiukan haukkaa "ilmaakin".
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Niinhän sen pitäisi, vaan eipä kestä.kurapeltsi kirjoitti: Kyllähän pumpun pitäisi kestää se, että varatankkia joutuu joskus käyttämään - eli pumppu hiukan haukkaa "ilmaakin".
Pierburg on nyt ruuvattuna kiinni. Sain sen lopulta aika tukevasti ja hyvään asentoon taivuttamalla rungossa olevaa yläkiinnikettä ylöspäin ja laittamalla pumpun kiinni mukana tulevalla pannalla siten, että pumppu tulee aivan runkoon kiinni (pannan kumi jää väliin).
Pumpulle tulevan sähkön napaisuutta mittarilla tarkistaessani kiinnittyi huomio sellaiseen seikkaan, että mopon ollessa sammuksissa (virta päällä) liittimeen tuli reipas voltti. Startatessa jännite nousi 2-3 volttiin ja mopon käydessä tyhjäkäyntiä (lähti mokoma käyntiin parin kuukauden tauon jälkeen, vaikka starttasin lyhyesti kylmässä tallissa ilman ryyppyä, kaasuun koskematta ja puolityhjällä akulla, pensaa vain kaasareissa) n. 8 volttiin. Tuntuu vähän oudoilta lukemilta, mutta pumppu kuitenkin toimii hienosti.
Make & Laku
Kylmäjuotoksethan ne http://www.atic.org/faq/cdi.html. Olen itsekin pariin otteeseen omasta pyörästä noita korjannut, pitäisi taas jaksaa elvyttää, että saisi varalle yhden poksin.mopopoitsu kirjoitti:Mikä niissä menee? Eikö ainakin yksi tyypillinen vika ole jonkin sortin kylmäjuotokset tai ainakin niin että juotos irtoaa ajan saatossa.an13 kirjoitti:RD03:ssa ... CDI-bokseja menee sitten senkin edestä.
Laitoin AT RD07:ään BIlteman pumpun 523228, Facetin tekele kuulemma. Hiukan on painetta liikaa. Pyörän alle ilmestyy silloin tällöin lätäkkö tyhjäkäynnillä. Veikkaan, että kohokammion neula ei aina jaksa pitää vastaan ja kaasutin pääsee tulvimaan. Mietin tässä, että löytyiskö jostakin paineenalennusventtiiliä vai panenko suosiolla toisen pumpun. Mistä niitä Pierburgeja saa?
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku