Sigman monitoimimittarit

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Pekkavee
Viestit: 4761
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ossy-57 kirjoitti:.... matkamittaria en ole tarkastanut kun nopeus vain kiinnostaa.
No mä kalibroin ton mittarin siellä 1000 metrin mittaradalla. Jos matka täsmää niin nopeus täsmää kanssa.

Nopeus= tietyssä ajassa kuljettu matka. Esim 1000 m 36 sekunnissa on 100 km/h. Kellot noissa mittareissa on tarkkoja.

Virhe on mulla alle promillen matkassa ja nopeudessa. Eli matkassa alle metrin/1000m ja nopeudessa alle 0.1 km/h 100 km/h nopeudessa. Mukava ajella, kun tietää täsmälleen kuinka paljon ajaa ylinopeutta. :lol: :lol: :lol:

Pekka
:shock: :shock:

PS. Toi kalibrointi on helppo tehdä, jos vaikka vaihtaa renkaat, rengaspaineet tai renkaat on kuluneet. Menee vaan sinne maantien mittaradalle ja mittaa paljonko heitto on siinä 1000 m:n matkalla.
Ja korjaa sitten mittariin eron.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4761
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ossy-57 kirjoitti:Sigma ei muuten ole vesitiivis vaan menee sateella sumuun, kuivuttuaan pelaa taas täysillä.
Jaa se on vissiin toi 1997 malli, joka menee sumuun. Mulla ainakin toi 906 Sigma pysyy aika kirkkaana sateellakin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4761
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

AM kirjoitti: Parin kilometrin heitto nopeudessa ei haittaa, kun renkaan läpimitta muuttu kulumisen ja rengaspaineiden vaikutuksesta.
No voi se haitata, tai ainakin tulla kalliiksi.
Yli 20km/h ylinopeuksista tulee päiväsakkoja, jotka voivat olla joillekin aika kalliita.

Parempi on kalibroida noi Sigman mittarit tasan tarkkaan, niin tietää missä mennään. Se kalibrointi on aika helppo homma vaikka renkaanvaihdon jälkeen, kuten tossa aikaisemmin kerrroin.

Mä ajelen ainakin ton päiväsakkorajan alapuolella ( tai ohituksissa voi mennä yli ). Tärkeintä on, että ohitustilanteessa ei ole vastaantulevia, jotka voisivat olla tutkapoliiseja.

En ole saanut sakkoja moottoripyörällä, mutta joskus autolla sain aika isot sakot, jotka ei tuntuneet ollenkaan mukavilta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Lauri
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Touko 15, 2006 6:36 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Ulkomailla voi käydä vieläkin huonommin, Norja lienee Euroopan ankarimpia maita ylinopeuksien suhteen. Siellä taitaa jo 1km/h ylinopeus maksaa enemmän kuin se Sigman mittari.

Jossakin mp-kaupassa taisin nähdä vastaavia mittareita VDO:n tekemänä, onkos sellaisista kokemuksia ?
Avatar
RTJ
Viestit: 1572
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Lauri kirjoitti: Jossakin mp-kaupassa taisin nähdä vastaavia mittareita VDO:n tekemänä, onkos sellaisista kokemuksia ?
Loisto peli.

WV-groupin tekeleitä.

Riku
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 918
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Jossakin mp-kaupassa taisin nähdä vastaavia mittareita VDO:n tekemänä, onkos sellaisista kokemuksia ?[/quote]

Mulla on muutaman vuoden TA:n tangossa sellainen ollut kesät talvet ja toimii vielä. Toissa kesänä Norjassa kovien vesisateiden jälkeen näytti jotain aivan omiaan hetken aikaa, mutta alkoi muutaman kilometrin jälkeen taas toimia kuten pitääkin. Nopeusnäyttöä riittää jopa TransAlpiin. Juuri sillä Norjan retkellä näin mittarissa parhaimmillaan lukeman 396km/h :D Sitten löysäsin kaasusta, kun vuoren huippu alkoi lähestyä, enkä ollut varma sopiiko seuraavan vuoren takareuna alastuorinteeksi. VDO taitaa olla hieman kalliimpi kuin Sigma, mutta työn jälki on todella laadukasta. Töissä teurastin yhden mittarin tutkimusmielessä. Taustavalo siihenkin pitää viritellä itse.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
kurapyörä
Viestit: 1542
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Pyörä: Africa twin 750
Paikkakunta: Teisko

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Onkos tässä kyseisessä sigma 1200 mittarissa mihin saakka nopeus näyttö :?: onko tässä myös 299km/h saakka. No mutta eipä tuollaista vauhtia tule kyllä ikinä ajettua ainakin tuossa edellisessä mikä oli itselle sigmaa 800 niin siinä oli ainakin nopeus näytää 299km/h saakka pitäisi laittaa taas uuteen pyörään mittari.
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Ande749
Viestit: 771
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: 12GS
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Timo Tasakaasu kirjoitti: Nopeusnäyttöä riittää jopa TransAlpiin. Juuri sillä Norjan retkellä näin mittarissa parhaimmillaan lukeman 396km/h :D Sitten löysäsin kaasusta, kun vuoren huippu alkoi lähestyä, enkä ollut varma sopiiko seuraavan vuoren takareuna alastuorinteeksi.
Transalppihan onkin huomattavasti hätäisempi peli kuin olen kuvitellut.
EsaM
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 11:27 am
Pyörä: Honda XR 600 + Sherco SER300
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja EsaM »

itselläni ei ole juurikaan myteisiä mielipiteitä sigmasta.. edellisestä katkesi johto 6 km jälkeen ja sit kinnahti koko mittari. nykyinen simahti viikon jälkeen,en ole kajsanut kokeilla uusilla pattereilla mut viikon kestävyys tuntuu melkoisen pieneltä. kellään muulla vastaavia kokemiksia?
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4761
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

EsaM kirjoitti:itselläni ei ole juurikaan myteisiä mielipiteitä sigmasta.. edellisestä katkesi johto 6 km jälkeen ja sit kinnahti koko mittari. nykyinen simahti viikon jälkeen,en ole kajsanut kokeilla uusilla pattereilla mut viikon kestävyys tuntuu melkoisen pieneltä. kellään muulla vastaavia kokemiksia?
No mulla on patterit kestänyt sen mitä se on kiinni ollut eli noin 8 kk. Ja vielä toimii mainiosti.

Pekka
:shock: :shock:
EsaM
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 11:27 am
Pyörä: Honda XR 600 + Sherco SER300
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja EsaM »

ostin siihe uudet patterit mut ei se heränny vieläkään :x en tiedä mikä mahtoi vaivata, kyllästyin ja nyppäsin johdot irti..
EsaM
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 11:27 am
Pyörä: Honda XR 600 + Sherco SER300
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja EsaM »

ostin siihe uudet patterit mut ei se heränny vieläkään :x en tiedä mikä mahtoi vaivata, kyllästyin ja nyppäsin johdot irti..
Avatar
Ossy-57
Viestit: 385
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 5:54 pm
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350
Paikkakunta: Liikola

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

samoilla pattereilla on ny menny joku 4 vuotta...... enkä ole viittiny edes talveksi irrottaa.
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JSL »

Mulla oli polkupyörässä VDO:n mittari. Ostin langattoman mallin. Ei toiminu. Kävin kaupassa vaihtamassa uuteen samanlaiseen. Ei toiminu sekään. Vaihdoin vastaavaan langalliseen ja hyvin toimi. Ainoa ongelma oli se, että siinä ei ollut taustavalaisua. Ne ei taida siellä keskemmällä eurooppaa sitten ajella pimeällä lainkaan.

Vettä se kyllä piti ihan hyvin, niinkuin aikaisemmin ollut Sigmakin (wanha 1200). Sigma kävi vahingossa pesukoneessakin pari kertaa jolloin meni vettä sisälle, mutta tokeni molemmilla kerroilla entiselleen kun avasi takakannen ja antoi kuivua pari päivää.

Tekisivät enemmän/myös mopokäyttöön suunnitellun mittarin jonka sais kytkettyä mopon sähköihin jolloin taustavalo palais kokoajan.
Avatar
Ossy-57
Viestit: 385
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 5:54 pm
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350
Paikkakunta: Liikola

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

kats.Lousin sivuilta, myyvät Sigmaan myös valaistusta. Mutta eihän pimeällä tartte nopeutta tietää :roll:
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Vastaa Viestiin