Meni Norjan reissulla etuvanne kieroon routareijässä.
Nyt voblaa 40-60km/h välissä niin että vedet lähtee korvista
Valvoja: Moderaattorit
Syynä Gessun oikutteluun taisi olla ajamattomuus, kirjoittelinhan jo edellisessä viestissä tuosta parin viikon ajamattomuudesta...Kurantti kirjoitti:Olisiko arvon BMW Guruilla valistunutta arvausta tai peräti kokemusta 1100 GS:n nopeusmittarin toimimattomuuteen liittyen. Matkamittariin lukemat lisääntyy mutta nopeusmittarin viisari osoittaa sitkeästi nollaa.
Aiemmin tapahtunutta: Ilmeisesti mittarinvaijerin jumituksen seurauksena mittarinpyörittäjän muovirattaan hampaat sorvautuivat heikkoon kuntoon. Tässä yhteydessä hyytyi myös matkamittari. Pyörittäjän ja vaijerin uusimisen jälkeen mittaristo toimi lyhyen testilenkin ajan. Seuraavalla ajokerralla (pari viikkoa myöhemmin) mittaristo oli taas mykkä. Nyt uusin sen peltilirpakkeen joka pyörittää muoviratasta renkaan päässä. Tämän toimenpiteen jälkeen tilanne on se että matkamittari toimii mutta nopeusmittari ei.
Luvattiin suoristaa, katsotaan miten käy jahka ehdin....jiitee kirjoitti:Tuolla kasattiin mulle 21" etuvanne, joten tuolta luulisi löytyvän apuja...
http://www.kalevanmphuolto.com/

Kiitos tiedosta. Tätä vähän ajattelinkin, että voisi olla isompi homma. Eipä tuo öljy onneksi paljoa maksa ja se on helppo vaihtaa. Hyvä idea laittaa vaikka eri väristä seuraavalla kerralla, niin näkee mistä on tullut.Pekkavee kirjoitti:Tuo Motonetin tiiviste on se perän ison laakerin stefa.
Osa 1 tuossa kuvassa.
Jos se kardaanin suuntaan oleva tiiviste vuotaa, niin sen vaihto onkin sitten isompi homma, johon tarvitaan myös erikoistyökalua (jollainen minulla kyllä on)
Olen samaa mieltä viitsun kanssa, että ei sitä kardaanin suunnan stefaa kovin helposti lähdetä vaihtamaan.
Ei ollut vika vanteessa. Reissussa olleesta renkaasta meni kudos todennäköisesti rikki. Asennutin uuden Tourancen joka oli jo uutena viallinen.viitsu kirjoitti:Kukahan rihtaa gessun pinnavanteita eteläsuomessa?
Meni Norjan reissulla etuvanne kieroon routareijässä.
Nyt voblaa 40-60km/h välissä niin että vedet lähtee korvista
Mielestäni paras kompromissi Mitas E07. Kestää 10 tkm ja pitoa riittää niihin paikkoihin mihin gessulla tarvii mennä. Kuvio on sama mitä käytetty jo sivuvaunu Zyndapissa.Riku76 kirjoitti:Näin uutena Gessu kuskina täytyy heti kysyä että minkälaista rengastusta ukot on näissä käyttäny?
Onko joku rengasmerkki/ malli yli muiden vai kaikki toimii kunhan hinta on sopiva?
Ajo on varmaan enempi kestopäällystettä kun soraa jos sillä nyt mitään vaikutusta on.
Michelin Anakee II oli ko. käyttötarkoituksessa hyvä, pitoa riitti ja kesti hyvin. Nyt on ollut Heidenau K60 Scout ja tuntuu kuluvan vähän nopeammin. Märällä pitoa tuntuu olevan vähän vähemmän.Riku76 kirjoitti:Näin uutena Gessu kuskina täytyy heti kysyä että minkälaista rengastusta ukot on näissä käyttäny?
Onko joku rengasmerkki/ malli yli muiden vai kaikki toimii kunhan hinta on sopiva?
Ajo on varmaan enempi kestopäällystettä kun soraa jos sillä nyt mitään vaikutusta on.