KTM 690 E/R TuneECU
Valvoja: Moderaattorit
-
eero1989
- Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
Re: KTM 690 E/R TuneECU
mulle tulee harrastetyöpaikalle(ei saa palkkaa niin harrastettahan se on) dyno(siinä on vissiin laajempaa kaistaa käyttävä lambada
) tarvii vissiin hankkia semmonen piuha ja ja,, 
- AMa
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
Tein sellaisen kartan, jossa ainoa muutettu asia tuohon mun toimivaan karttaan on F-L, koska se on laajalti havaittu toimivaksi 654cc mopoissa. Eli tämä 10,10,0,0,0,0,0,0. Voi toki olla että noin tökeröllä kaasunkäytöllä mitä tuossa videossa esitetään stuppaisi mikä tahansa mopo tai kartta. Yleishavainto oli se, että tyhjäkäynniltä kaasun käytössä sai olla risteyksissa jne tarkkana ja kaasun vaste oli siellä muutenkin erilainen kuin L-kartalla ajettaessa, ikään kuin viivettä ennen kierrosten nousua.
Kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa ja 60 kuvaa sekunnissa ei jätä edes hölmöilyjä piiloon
Onhan tuo L-kartta väkisinkin adaptiivisempi kuin F, joka ei ota mitään muuta huomioon kuin kaasun asennon. Kauttaaltaan tuo 10,10,0,0,0,0, (montako nollaa) tuntui pehmeämmältä kuin L, joka vaihtuu 690cc mopoissa F-kartaksi muuten vasta 55% kohdalla 3000 rpm:ssä ja 59% kohdalla 4000 rpm:ssä. En tykännyt tästä, tykkään terävämmästä.
Muistin väärin tuon mun "toimivan modin" siltä osin, että kyllä siinä oli L-karttaa puukotettu samalla rosentilla kuin F-karttaa. Eli 1: 0%, 2:+3% ja 3: +6%.
Kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa ja 60 kuvaa sekunnissa ei jätä edes hölmöilyjä piiloon
Onhan tuo L-kartta väkisinkin adaptiivisempi kuin F, joka ei ota mitään muuta huomioon kuin kaasun asennon. Kauttaaltaan tuo 10,10,0,0,0,0, (montako nollaa) tuntui pehmeämmältä kuin L, joka vaihtuu 690cc mopoissa F-kartaksi muuten vasta 55% kohdalla 3000 rpm:ssä ja 59% kohdalla 4000 rpm:ssä. En tykännyt tästä, tykkään terävämmästä.
Muistin väärin tuon mun "toimivan modin" siltä osin, että kyllä siinä oli L-karttaa puukotettu samalla rosentilla kuin F-karttaa. Eli 1: 0%, 2:+3% ja 3: +6%.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Tosiaan, molemmat kartat on tällä hetkellä täysin vakiot. Putsarin kansi vakio ja avarampi vaimennin. Kyse on juuri siitä pintakaasulla vedon rajamailla olevasta nykimisestä 3000-4000rpm alueella. Sama nykiminen oli täysin vakiossa -12 mallissa.
Nyt olen motokumeilla jumissa metän keskellä joten palataan pohdintoihih sunnuntaina. Miks mulla on aina väärät renkaat alla?
Nyt olen motokumeilla jumissa metän keskellä joten palataan pohdintoihih sunnuntaina. Miks mulla on aina väärät renkaat alla?
Kylätason kurapyöräilijä.
Niin tai näin niin pelaa kyllä. Kaverilla täsmälleen samalla kokoonpanolla (evo1-kansi + akrapovic slipari) akramappi ja minulla (evo1-kansi + wings slipari) evo1-mappi. Hyvin samalla tavalla nuo vetää. Henkilökohtaisesti väittäisin, että omassa yksilössäni evo1 mappi sattuu yläkierroksilla paremin kohdalleen. Lähinnä keulan leijumisesta kolmosella rajottimeen saakka päättelisin. Akramapilla keula oli kolmosella himpun verran raskaampi.gff-3 kirjoitti:Vilkaisin myös noita omaan sopivia (08-10) karttoja ja niissä kuriositeettinä on että akra-kartta on paksummalla yläkierroksilla kuin evo1. Itselläni on tuo akrakartta (KM765EU0804031) käytössä ja noisekillerin päästä kyllä huomaa että ei se ainakaan laihalla käy.
Meinasin heittää evo1 putsarikannen suoraan kiinni koskematta karttoihin, jos jotain teen niin lisään soppaa kartan keskivaiheille evo1:n mukaisesti mutta annan akran paksun yläpään olla sellaisenaan. Tai sitten heitän evo1-kartan koneeseen ja unohdan kikkailut kun ei sitä laajakaistaa ole putkessa.
btw. Tuo kolmosvaihteen pirteys on pistänyt silmään yhä useammin sen jälkeen kun olen tankannut Shellin nitro+:aa. Markkinoinnin mukaan liuottaa karstaa ja vähentää sisäistä kitkaa kuten joku motorup.
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
duplikaatti 
Viimeksi muokannut mjtee, Ti Touko 07, 2013 11:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- AMa
Kokeilut jatkuu. Palautin 10,10,0,0,0,0,0 -F-L kartan takaisin alkuperäiseksi ja askartelin Proge mod -kartan hyvin pelaavasta Proge-kartasta, jossa on mukana kierroslukuriippuvuus. Hyvin pelasi ja oli melko lailla mahdoton saada tumppaamaan kaasun käytöllä. Proge tumppas kerran (ei näy videolla) mutta Proge modia en saanut sammumaan. L-kartta +3% tuntuu pelaavan hyvin ainakin mun palikoilla.
Kokeilin samalla myös sellaista I-karttaa, jossa oli tehoalueella +2 lisää ennakkoa ja sen lähialueilla +1. En huomannut mitään eroa. Taidanpa jättää pois "lopullisesta" käyttökartasta.
Nykiminen tasakaasulla on varmasti melko henkilökohtainen juttu, itse en ole ikinä ajanut muuta kuin yksimukista enkä välttämättä tajua miten tasaista kyyti voi olla. Minusta tuo ei nytkyttele häiritsevästi. Videolla ajelen tosi loivaan alamäkeen 30-50 km/h 3, 4 ja 5 -vaihteella. Välit on 15-48 eli vakion verrattuna takana +3.
Tuossa sitä taas turrataan
Kokeilin samalla myös sellaista I-karttaa, jossa oli tehoalueella +2 lisää ennakkoa ja sen lähialueilla +1. En huomannut mitään eroa. Taidanpa jättää pois "lopullisesta" käyttökartasta.
Nykiminen tasakaasulla on varmasti melko henkilökohtainen juttu, itse en ole ikinä ajanut muuta kuin yksimukista enkä välttämättä tajua miten tasaista kyyti voi olla. Minusta tuo ei nytkyttele häiritsevästi. Videolla ajelen tosi loivaan alamäkeen 30-50 km/h 3, 4 ja 5 -vaihteella. Välit on 15-48 eli vakion verrattuna takana +3.
Tuossa sitä taas turrataan
- Lerssi
- Pyörä: KTM 1290 Adventure
On se tuo AMA pätevä nörtti!
Kaiken lisäksi jakaa tietonsa auliisti muillekkin. Tästä isokäsi AMAlle.
Oma kikotin homehtuu tallissa vielä piikit alla. No tuostahan sitä sai motivaatiota väännellä stonekingit alle ja laittaa uutta softaa purkkiin
Kaiken lisäksi jakaa tietonsa auliisti muillekkin. Tästä isokäsi AMAlle.
Oma kikotin homehtuu tallissa vielä piikit alla. No tuostahan sitä sai motivaatiota väännellä stonekingit alle ja laittaa uutta softaa purkkiin
Eihän sitä kukhan jaksa!
-
eero1989
kun noissa "kaupan" johdoissa on ainakin kuvan perusteella OBD liitos välissä, niin onko sellainen ihan pakollinen, mietiskelin että jos pyörässä on "sokeeksi" tehty liitin ja mulla olis siihen pinnejä ,,sit mulla on ylimääräisiä usbi johtoja..
Onko mulla tietämättäni tune ecu kaapeli
oliko vielä jossain ohjetta että mikä karva tulee ja mihin
Onko mulla tietämättäni tune ecu kaapeli
- AMa
eero1989 kirjoitti:kun noissa "kaupan" johdoissa on ainakin kuvan perusteella OBD liitos välissä, niin onko sellainen ihan pakollinen, mietiskelin että jos pyörässä on "sokeeksi" tehty liitin ja mulla olis siihen pinnejä ,,sit mulla on ylimääräisiä usbi johtoja..
Onko mulla tietämättäni tune ecu kaapeli![]()
![]()
Tämän saman ketjun kuudes viesti.
Ei se ktm nyt sentään usbta puhu. Sarjaportti muunnos ja signaalitasomuunnos tarvitaan väliin. Tällä saadaan ISO 9141-2 yhteensopiva kaapeli, joka on Keihinin ruiskun puhuma kieli. Käytännössä halvimmalla saa ostamalla usb-vag kkl johdon. Mutta tällä hetkellä myytävissä halvoissa VAG KKL johdoissa on melkein kaikissa epäkelpo sarjaporttipiiri sisällä. Toimi vaginoiden kanssa, mutta ktm:n kassa ei toimi. Täytyy olla tarkkana.
- jani
-
eero1989
nyt on piuhat sitten tilattu,, oikeen pyöree 30€ niihin meni,, saas nähä mitä tulee,, piti ainaskin olla KTM tune ecu fittaavia
-
kafuusti
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm 690Enduro 20vm
Oisko jollaki rovaniemen kaverilla lainata piuhaa että sais oikeat kartat koneeseen? Pitäs pyörä vaihtaa... oma piuha on tilattu mutta ei oo näkyny eikä kuulunu. Pientä korvausta vastaan esim??
Mulla on toi aman prog ep kartta lievästi muokattuna toiminu omassa 2011 mallissa toiminu hienosti, perus evo1 fi-kartalla jota rikastettu 1napsulla koko alueella. F-L switchin arvoiksi 10 10 5 5 5 0 0 0 ja Sai, sekä lambda pois, nyt on pirun tasasta ajoa. Akran koko putkella ja evo2 putsarilla.
- Lerssi
- Pyörä: KTM 1290 Adventure
KTM 690 E/R TuneECU
11-12 malleissa on erikokoiset koneetkin. Noinkohan ne softat passaa ristiin....
Eihän sitä kukhan jaksa!
Mikäli tää oli mulle tarkotettu, niin ihan 2011 mallin evo1 kartoista nää oli muokattu, matkittu vaan aman ep kartan arvoja ja muutettu f-l switchin arvoja.Lerssi kirjoitti:11-12 malleissa on erikokoiset koneetkin. Noinkohan ne softat passaa ristiin....