Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Soita suitzamannille. Voi hyvinkin löytyä.
jyrki
Viestit: 470
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Nyt on kiihdytyspumpullinen Mikuni TM 40 asennettu.

Kokemuksia:

Asennus oli suhteellisen helppo. Alkuperäiset vaijerit käyvit, kaasuvaijereiden vapaavaran säätö on äärirajoilla, mutta riittävä. Uusi kaasutin on vajaan sentin pitempi kuin alkuperäinen, joten ilmaboxiin tulevaa imukurkkua oli lyhennettävä hieman.

Uusi kaasutin toimii omassa pyörässäni paljon paremmin kuin vakio. Reagointi kaasuun on selkeästi nopeampaa ja vääntöä löytyy laajemmalta kierroslukualueelta. Uusi kaasari on immuunimpi kuorman muutoksille. Esim. ylämäkeen noustessa ei nopeuden laskua tarvitse kompensoida kaasulla läheskään niin paljon kuin ennen. Huipputehoa ei varmaankaan ole tullut juuri lisää.

Olen hyvin tyytyväinen hankintaan ja minusta kaasariin sijoitetut eurot ovat paras viritykseen tehty sijoitus toistaiseksi. Jos sijoituskohde pitäisi esim. valita SXC-putken ja tuon kaasarin (suurinpiirtein samanhintaisia tuotteita) väliltä, niin näillä näkymin päätyisin kaasariin.
Huono tie, parempi mieli.
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JSL »

jyrki kirjoitti:Nyt on kiihdytyspumpullinen Mikuni TM 40 asennettu.

Kokemuksia:

Asennus oli suhteellisen helppo. Alkuperäiset vaijerit käyvit, kaasuvaijereiden vapaavaran säätö on äärirajoilla, mutta riittävä. Uusi kaasutin on vajaan sentin pitempi kuin alkuperäinen, joten ilmaboxiin tulevaa imukurkkua oli lyhennettävä hieman.

Uusi kaasutin toimii omassa pyörässäni paljon paremmin kuin vakio. Reagointi kaasuun on selkeästi nopeampaa ja vääntöä löytyy laajemmalta kierroslukualueelta. Uusi kaasari on immuunimpi kuorman muutoksille. Esim. ylämäkeen noustessa ei nopeuden laskua tarvitse kompensoida kaasulla läheskään niin paljon kuin ennen. Huipputehoa ei varmaankaan ole tullut juuri lisää.

Olen hyvin tyytyväinen hankintaan ja minusta kaasariin sijoitetut eurot ovat paras viritykseen tehty sijoitus toistaiseksi. Jos sijoituskohde pitäisi esim. valita SXC-putken ja tuon kaasarin (suurinpiirtein samanhintaisia tuotteita) väliltä, niin näillä näkymin päätyisin kaasariin.
Hmm.. kuulostaa aika houkuttelevalle. Mistä hommasit ja mitä maksoi?
jyrki
Viestit: 470
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

n00b kirjoitti: Hmm.. kuulostaa aika houkuttelevalle. Mistä hommasit ja mitä maksoi?
Schneideriltä (KTMax). Hinta postikuluineen n. 330€. Mukaan tuli viisi erikokoista suutinta.
Huono tie, parempi mieli.
Ps*
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 10:48 pm
Paikkakunta: Turku/Laitila

Viesti Kirjoittaja Ps* »

Täälläkin heräs mielenkiinto. Kuinka pitkä oli toimitusaika?
jyrki
Viestit: 470
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Ps* kirjoitti:Täälläkin heräs mielenkiinto. Kuinka pitkä oli toimitusaika?
Viikossa tuli kotiin.
Huono tie, parempi mieli.
Avatar
talkku
Viestit: 1086
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

täällä olis " edullinen" mikuni , mutta miten onnistuu tilaus? http://www.bergos.de/shop/artikeldetail ... ade50194b7
Avatar
JPS
Viestit: 172
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 9:20 pm
Pyörä: polkupyörä
Paikkakunta: Suolahti

Mikuni TM 40

Viesti Kirjoittaja JPS »

En tiä tuosta, mutta itte tilasin k.o. kaasuttimen Kedolta (kedo.de). Maksoi 219 Eur - joku 3% alepa, eli 212 ecua. Postimaksu 20 eur.
Ei tosin tullu kuin 165 suutin mutta eipä ne paljoa maksa.

T: Janne
Ps*
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 10:48 pm
Paikkakunta: Turku/Laitila

Viesti Kirjoittaja Ps* »

http://kedo.de/com/ssl/php/art_detail.p ... e2bdcd3db2

Onko tuo vastaava mitä ktmax myy. Eli pitäis mennä yhtä lailla kotariin?

30264 TM40 telex carburetors WITHOUT kits, without TUEV

Tarkoittanee ilmeisesti että ilman suuttimia tai vaijereita, mutta mitä TUEV tarkoittaa?
Topponen
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
Pyörä: G650 XChallenge
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Topponen »

Itekkin sain laittettua LC4:een Mikunin kiinni. Pikaisella testillä tarvii säätöä: lambdan mukaan tyhjäkäynnillä käy laihalla ja kun kaasua vähän avaa meinaa tukehtua, kovemmilla kierroksilla röpöttää eikä ota täysiä kierroksia.

Itellä 165 pääsuutin, pilot air suutin kokoa 1.2, 17.5 tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvi 3 kierrosta auki. Kiihdytyspumppu säädetty siten että toimii 1/8 kaasulta 3/8 kaasulle. Nämä asetukset löysin jostain ulkomaiselta foorumilta. Lisäksi laitteessa virinokka, slipari sekä hengitystä helpotettu. Eli täytyy ruveta säätöhommiin kunhan kerkiää...
jyrki
Viestit: 470
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Ps* kirjoitti:http://kedo.de/com/ssl/php/art_detail.p ... e2bdcd3db2

Onko tuo vastaava mitä ktmax myy. Eli pitäis mennä yhtä lailla kotariin?
Paha sanoa. Linkkiä kun klikkaa niin tulee: "This session has expired. Please restart our website." Oliko jossain DR-keskustelussa eroja noiden Mikunien sovituksista?
Ps* kirjoitti: 30264 TM40 telex carburetors WITHOUT kits, without TUEV

Tarkoittanee ilmeisesti että ilman suuttimia tai vaijereita, mutta mitä TUEV tarkoittaa?
Tarkoittanee withtout TÜV, eli Saksassa ei saa käyttää maantiellä.
Huono tie, parempi mieli.
jyrki
Viestit: 470
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Topponen kirjoitti:Itekkin sain laittettua LC4:een Mikunin kiinni. Pikaisella testillä tarvii säätöä: lambdan mukaan tyhjäkäynnillä käy laihalla ja kun kaasua vähän avaa meinaa tukehtua, kovemmilla kierroksilla röpöttää eikä ota täysiä kierroksia.

Itellä 165 pääsuutin, pilot air suutin kokoa 1.2, 17.5 tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvi 3 kierrosta auki. Kiihdytyspumppu säädetty siten että toimii 1/8 kaasulta 3/8 kaasulle. Nämä asetukset löysin jostain ulkomaiselta foorumilta. Lisäksi laitteessa virinokka, slipari sekä hengitystä helpotettu. Eli täytyy ruveta säätöhommiin kunhan kerkiää...
Itsekin olen lambdan kanssa säätänyt ja seokset pysyvät mielestäni kohtuudella kohdallaan.

Kiihdytyspumppu toimii lähes koko sillä alueella kuin se voi.
Pääsuutin on kokoa 155, jonkin verran isompikin voisi kenties olla.
Muita suuttimia en ole vaihtanut. Neula on keskiasennossa. Tyhjäkäynnin seosruuvin asentoa en muista.
Huono tie, parempi mieli.
Avatar
JPS
Viestit: 172
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 9:20 pm
Pyörä: polkupyörä
Paikkakunta: Suolahti

Mikuni TM 40

Viesti Kirjoittaja JPS »

Katos Ps* motorcyclecarbs.com. Löytyy kaikki mitat ja pelit. Oletan, että kaikki Mikunin TM40-mallit on mitoiltaan samoja. Ja tosiaan se TUV on Saksan katsastusviranomainen. Kyseinen kaasari ei Saksanmaalla ole heidän tieliikenteeseen hyväksymä.
Ps*
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 10:48 pm
Paikkakunta: Turku/Laitila

Viesti Kirjoittaja Ps* »

Hän kiittää.

Kyllä sen luulis olevan samoilla mitoilla vaikkei tuolla kedossa sitä myydäkkään ktm:ään. Täytyy pistää 1 kappale tilaukseen.
Avatar
Tuppuzx6
Viestit: 14
Liittynyt: La Loka 21, 2006 11:01 am
Paikkakunta: Unkari

Viesti Kirjoittaja Tuppuzx6 »

Topponen kirjoitti:Itekkin sain laittettua LC4:een Mikunin kiinni. Pikaisella testillä tarvii säätöä: lambdan mukaan tyhjäkäynnillä käy laihalla ja kun kaasua vähän avaa meinaa tukehtua, kovemmilla kierroksilla röpöttää eikä ota täysiä kierroksia.

Itellä 165 pääsuutin, pilot air suutin kokoa 1.2, 17.5 tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvi 3 kierrosta auki. Kiihdytyspumppu säädetty siten että toimii 1/8 kaasulta 3/8 kaasulle. Nämä asetukset löysin jostain ulkomaiselta foorumilta. Lisäksi laitteessa virinokka, slipari sekä hengitystä helpotettu. Eli täytyy ruveta säätöhommiin kunhan kerkiää...
Onko säätöjä löytynyt? Tuli hommattua vastaava kaasari ja asennus hommiin täytyisi mennä ensi viikolla ja hakea pyörä samalla talvijemmasta. Oma kaasari olisi nyt noilla samoilla asetuksilla laatikossa odottamassa ja mietin, että tarvisiko hommata jo tallille meno vaiheessa jotakin extraa mukaan vai kokeileeko ensin tuolla ja miettii sitten uudelleen.

jyrkillä näytti olevan 155 pääsuutin ja toimii ilmeisesti ihan ok, eli ei röpöttele kovemmillakaan kierroksilla?

Oliko asennuksessa muuten mitään ihmeellistä mihin kannattaisi varautua jo ennen tallille menoa? jyrkin viestissä näytti olevan, että imupuolen kurkkua täytyy lyhentää pätkä, muuten ilmeisesti sopii kuten BST:kin? Eli ei tarvitse alkaa sorvata holkkeja tms.?
Vastaa Viestiin