Yamaha Xt 600 2kf

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Velzou
Pyörä: Honda Xrv 750 -99

Re: Yamaha Xt 600 2kf

Viesti Kirjoittaja Velzou »

Dassault kirjoitti:Kedo ei petä ja ko. paikassa kyllä palvelu pelaa. Positiivisia kokemuksia itselläkin.

3AJ pumppu vaatii tuohon moottoriin uuden muovisen käyttörattaan, koska pumppu tulee syvemmälle.

Kyllä mä vaihtaisin ainakin sen nokkaketjun kiristimen jousen, jos lukitukset pelaa ja liuku ei takertele, niin perusteelinen puhdistus ja voitelu riittää.

Harkinnan alle antaisin vinkin, että vaihda latausstaattori (koilit) 3YF moottorista (antaa 24A). Tällöin saa hieman enemmän virtaa lisävaruste käyttöön jos tarvista tulee.
Noni täytyy laittaa toi 3AJ pumppu rattaineen sitte tilaukseen. Tiedätkö jonkun paikan missä myydän pelkkää jousta siihen kiristäjään? Nopealla googlettelulla en löytänyt.

Täytyy toi koilihomma suunnitella siihen toiseen xthen mikä jäis ns. käyttöpyöräksi. Vois olla ihan hyvä parannus kyllä!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dassault
Pyörä: CRF250L

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Oli näköjään kipannut se firma mistä aikanaan otin omaan pelkän jousen ihan pituus/paksuus/puristusvoima tiedolla.
Taitaapi olla viisain etsiä uusi komplitti kiristin.
OEM on 3TB-12210-00 ja sama kiristin on ollut käytössä todella monessa laitteessa.

Itse tilailen OEM numeroilla tuolta. - > https://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/g ... pare-parts

Näky olevan karvan auki 73€ kiristin.
Kyllä se siitä...
Velzou

Dassault kirjoitti:OEM on 3TB-12210-00
Näinkö meinaat että toi sopii paikoilleen? On meinaan 100€ halvempi kuin se mitä tolle moottorille myydään oikeana

Dassault

Velzou kirjoitti:
Dassault kirjoitti:OEM on 3TB-12210-00
Näinkö meinaat että toi sopii paikoilleen? On meinaan 100€ halvempi kuin se mitä tolle moottorille myydään oikeana

Tuo on 3YF.n numero ja en ole aivan varma mikä sun kiristimen OEM on.
https://www.cmsnl.com/yamaha-xt600-1987 ... 4k1221000/

Näyttääkö tuo tutulta? Nopealla haulla löytyi.
Jos jostain vain löydät varaosaluettelon, niin siitä on helppo poimia OEM numerot ja sitten niitä osia rupee löytämään helpommin.

Muoks* tuosta osoitteesta löytyy näköjään myös räjäytyskuvat ja OEM numerot. *
Kyllä se siitä...
Velzou

Dassault kirjoitti:
Joo näyttää tutulta, toi olis just se ”oikea” mutta kuvan perusteella se sun linkkaama kiristin näytti ihan samalta. Täytyy vähä selvitellä tässä ennenku tilaa yhtää mitään.

Cmsnl ltä oon kanssa tilannu jonkinverran tavaraa (mm punaset tankin ilmanohjaimet mitä jostain syystä ei replicana oo löytyny mistään), ei mitään moitittavaa siitäkään.
Ainoa että listahinnoissa ei ole vat:ia tai siis alvia vaan se lisätään ostoskorissa... Monta kertaa kattonu että onpas halpaa kamaa kunnes totuus selvinny maksuvaiheessa.

Dassault

Jos sulla on kiristin irtaallaan, niin laitas kuva ja mitat. Mun täytyisi paikata omasta 3YF koneesta kiristimen tiiviste, niin voisin ottaa vertailevat mitat tässä viikonlopun aikana. Nyt olen sähköjä siistimässä, niin pääsee helposti käsiksikin.
Kyllä se siitä...
Velzou

Kuva

Saiskohan tosta selvää

Dassault

Vaikuttaisi tämä 660n kiristin olevan lähellä. Kiinityspulttien sijainti taitaa ratkaista, et käykö tämä uudempi tuohon 600.en.

KuvaKuva
Kyllä se siitä...
Dassault

Parempi mittakuva
Liitteet
Screenshot_20200425-130321__01.jpg
Kyllä se siitä...
Velzou

Dassault kirjoitti:Parempi mittakuva
Joo vaikuttais siltä että kiristimet sopii ristiin. Laitoin sellasen jo tilaukseen yamahalta.
Kiitokset paljo avusta!

-H-
Pyörä: TT600RE/R

Viesti Kirjoittaja -H- »

Yamahaan osien tilaamisesta, tuolla jo olikin esillä cmsnl ja kfz.

Itse olen käyttänyt Yamaha Europen sivuja osanumeroiden hakuun:

https://ypec-sss.yamaha-motor.co.jp/ype ... f_use.html

ja sitten paikallista huoltoa tilaamaan osat. Tulee viikossa (eivät kierrä maahantuojan kautta) ja pikana (+20€) parissa päivässä.

Tuolta löytyy hinnatkin:

https://www.bike-parts-yam.com/

mutta samasta varastosta ne tilaa (hitaampi koska kiertää brittein kautta).

Koronavirus on nyt kyllä pistänyt toimitukset jäihin. Onneks on vielä kesään aikaa ...
Velzou

-H- kirjoitti:...ja pikana (+20€) parissa päivässä.
No tuo on jo todella nopeaa toimintaa!

Tuossa vertailin tuota minulle uutta KFMää ja Cmsnlää hintojen puolesta.
Keräsin 2kfään linkuston korjaussarjan kaikkine heloineen, tappeineen ja suojakuppeineen. Tätä en ole siis löytänyt tarvikkeena toistaiseksi mistään. Ainoastaan takahaarukan korjaussarjaa.

Yhtä pulttia lukuunottamatta kaikkia osia löytyi molemmista paikoista, hinnassa vain melko tuntuva ero..

Cmsnl 314€
Kfm 256€

Siis 58€ halvempi kfmllä. Nyt tuli hieman huijattu olo kun melko paljon olen osia tilannut Cmsnltä :D
Tämä selittää sen miksi marmoritiskillä on joskus ollut jopa halvempia osia mitä cmsnllä, tosin africa twiniin.

-H-

Viesti Kirjoittaja -H- »

Kannattaa kysyä paikalliselta Yamaha-huollolta myös hinnat. Eivät välttämättä ole kalliita/kalliimpia. Vanhempiin (varmaan uudempiinkin) ne alkuperäiset osat Euroopassa kuitenkin tulee samasta Hollannin varastosta.
Nykyään suoraan paikalliseen huoltoon. Yamaha-Center ja Allwrong eivät enää ole välissä :?
Mun pyöriin ei enää kaikkia osia valmisteta mutta sitten osanumero ja googl hommiin, paikallisilla kauppiailla on vielä osia. Viimeksi tuli sivutuki Puolasta, Australiasta on tulossa öljynjäähdyttimen suoja (viritteillä 5CH ja 34L hybridi).
TT350 etulokaria en löytänny enää kun Australiasta yhdeltä kauppiaalta kaksinkertaiseen hintaa, ryöstöksi menee :evil:. Pitäis löytää osaava muovin hitsaaja... :?:
Palle650
Pyörä: IT490, TT350, 300RR

Viesti Kirjoittaja Palle650 »

[quote]TT350 etulokaria en löytänny enää kun Australiasta yhdeltä kauppiaalta kaksinkertaiseen hintaa, ryöstöksi menee :evil:/quote]

Oliko löytämäsi etulokari sellainen, missä "jäähdytysrivat" takapuolella, et kone saa paremmin ilmaa, niinkuin orkkiksessa? Sellainen mulla hakusessa, ilman noita reikiä löytyy n. 120€ hintaan Yamaha TT350/600 etulokaria esim. saksan ebaystä. Ostin just ebaystä Ufon tarvikekopio TT350/600 etulokarin 30€, sillä mennään kunnes oikea löytyy. Kohta mun TT350 nipussa perusteellisen 33 vuotis määräaikaishuollon jälkeen.
-H-

Viesti Kirjoittaja -H- »

Palle650 kirjoitti:Oliko löytämäsi etulokari sellainen, missä "jäähdytysrivat" takapuolella, et kone saa paremmin ilmaa, niinkuin orkkiksessa? Sellainen mulla hakusessa, ilman noita reikiä löytyy n. 120€ hintaan Yamaha TT350/600 etulokaria esim. saksan ebaystä. Ostin just ebaystä Ufon tarvikekopio TT350/600 etulokarin 30€, sillä mennään kunnes oikea löytyy. Kohta mun TT350 nipussa perusteellisen 33 vuotis määräaikaishuollon jälkeen.
Juu, semmonen kohtuuhintainen on haussa. Tuohon TT600RE:hen (04) saa vielä alkuperäisiä ja ostinkin juuri, olikohan 33 € Suomeen toimitettuna. Paikallisen huollon kautta.
Pitikin katsoa mutta ei kiinnitysreiät osu kohdilleen. 600:n on sininen, 350:n valkoinen, väritkin poikkeavat.
350:ssä on nyt aiemmin ostettu tarvike, täytyy sahata siihen reiät. Kunnes saan jonkun osaavan korjaamaan alkuperäisen.
Tuolla ebay:ssä on paljon yrittäjiä, älyttömiin hintoihin tarjoavat tavaraa.
Välillä täytyy huoltaa, onneks aika harvoin :wink:
Ja näissä vanhoissa ilmajäähdytteisissä kannattaa oikeasti katsoa se ilman kulku, olen torven poistanut kokonaan 350:stä ja 600:ssa käännellyt sivummalle. Vuosien saatossa on monesta alkuperäiset asetukset hukassa.
Vastaa Viestiin