Painepesuriin korjausvinkkejä?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Painepesuriin korjausvinkkejä?
Se käynnistyskara ja kytkin on helppo löytää, ainoa osa johon pumpussa menee sähköjohto, hmm
Tuli vaan mieleen että oon nähny sellasenkin jossa liikkuu putkilossa magneetti kun kahvan avaa ja ulkopuolella on silloin pickuppi joka käynnistää moottorin.
Kuva vois auttaa
Tuli vaan mieleen että oon nähny sellasenkin jossa liikkuu putkilossa magneetti kun kahvan avaa ja ulkopuolella on silloin pickuppi joka käynnistää moottorin.
Kuva vois auttaa
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Ei jää hurisemaan kun kahvasta päästää, syöttövesi on kasteluletkuliitännästä ja siis kylmää ja varmasti riittää kun 370l tolle koneelle oli ilmotettu, käyttöohjeet kyl luettu vaikkakaan ei enää varmaan mistään löytyisi kuin tuurilla (siitä takuun päättymisestäkin jo jokunen vuosi). Kyljessä lukee vain Kärcher 480. Ja avaaminen vaati jotain erikoista meisseliä, tähän on tietty jollain joku oivallinen patenttiratkasu 
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
No eihän se sitten kauaa kestänytkään. Pari kertaa ehdin käyttää, mutta nyt ei enää inahdakkaan. Tarkastin myös painekytkimen toiminnan, mutta se tuntui toimivan oikein. Yritin myös tutkia liitokset ja kytkennät, mutta mistään en löytänyt mitään erityistä.
Onkohan siitä sitten moottori tullut tiensä päähän? Kättä taskuun ja uutta ostamaan, kun takuukuitistakaan ei saa enää selvää?
Onkohan siitä sitten moottori tullut tiensä päähän? Kättä taskuun ja uutta ostamaan, kun takuukuitistakaan ei saa enää selvää?
[quote="THA"]Mielenkiintosta. Osaakos joku kertoo mikä mun kärsherissä on vikana kun toimii ok paine päällä, kun lopetta apesun hetkeksi niin ei ala tehdä painetta kunnes kääntää suuttimen vapaalorotukselle, samaan aikana kahvasta painaen kääntää paineelle niin paine syntyy ja pelaa taas normaalisti, kunnes päästää kahvasta ja sama rituaali uusiksi. Takuuaikana teki tän, korjaukseen ei muka takuuvika ja kolmannes pesurin hinnasta laskua, toista kertaa, takuuaikana edelleen, en sit vieny enää korjaukseen. Ottanu himppasen päähän kun en ostanu alk. mallia vaan 140bar pesurin, enkä oo ikinä lorottanu esim. mitään pesuainetta läpi vaan pumppupullolla suihkinu mitä oon joskus käyttäny.[/quote]
2 vaihtoehtoo : Painekytkin tai ohivirtaus venttiili. Eisunkaan kumminkin o ihan vahingos laskettu Mäntysuopaa koneen läpi? :p Näille vehkeille myrkkyä on esim. toi perinteinen mäntysuopaliuos.
http://www.puhdaskoti.fi/tuotesivu?group=5.0&id=1681302
Tääkin sisältää senverran hartsia ,et sillä tahtoo olla työllistävä vaikutus pesurihuolloille.
2 vaihtoehtoo : Painekytkin tai ohivirtaus venttiili. Eisunkaan kumminkin o ihan vahingos laskettu Mäntysuopaa koneen läpi? :p Näille vehkeille myrkkyä on esim. toi perinteinen mäntysuopaliuos.
http://www.puhdaskoti.fi/tuotesivu?group=5.0&id=1681302
Tääkin sisältää senverran hartsia ,et sillä tahtoo olla työllistävä vaikutus pesurihuolloille.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- SS
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Hyviä vinkkejä vastaanotetaan...
Vanha Kärcher K5.50 hakkaa sekunnin välein päälle kun on lepotilassa ja virta päällä, ihan niinkuin tuossa aiemminkin kerrottiin.
Jollain lailla peseekin, mutta kaikki puhti ei oo tallella
Sain sen purettua osittain kuten kuvista näkyy, mutta nyt ois kiva tietää mistä tuota pumppua alkais houkutella auki...tuo muovi kun tuppaa hajoamaan mun käsissä aika yllättäen...
Räjäytyskuvakin on ja siinähän noi sisuskalut on nätissä järjestyksessä, pääsis vaan kattoon tarkemmin.
Sumujen saarelta näkyis saavan osiakin, jos sais katottua mikä kaipaa uusintaa. Vai onko se koko laite...
SS
Vanha Kärcher K5.50 hakkaa sekunnin välein päälle kun on lepotilassa ja virta päällä, ihan niinkuin tuossa aiemminkin kerrottiin.
Jollain lailla peseekin, mutta kaikki puhti ei oo tallella
Sain sen purettua osittain kuten kuvista näkyy, mutta nyt ois kiva tietää mistä tuota pumppua alkais houkutella auki...tuo muovi kun tuppaa hajoamaan mun käsissä aika yllättäen...
Räjäytyskuvakin on ja siinähän noi sisuskalut on nätissä järjestyksessä, pääsis vaan kattoon tarkemmin.
Sumujen saarelta näkyis saavan osiakin, jos sais katottua mikä kaipaa uusintaa. Vai onko se koko laite...
SS
Kärsserissä on kiusallisen lyhyt virtajohto ja näppärä vaihtaa siihen kätevästi vanhasta roikasta pidemmän. Kannattaa kokeilla varalta että roikkajohto on ehjä ennen vaihtoa. Se käy näppärästi kun tökkää töpselin seinään ja sitten jonkun sähköhäppäkeen pistotulppa roikaan kiinni ja jos pelittää niin roikka on ehjä. MUISTA IRROTTAA ROIKKA TÖPSELISTÄ ennen kuin purat naaraspään asennusta varten, sillä muuten sattuu aivan saatanasti...

Weteraani kurapyöräilijä
-
-MV-
- Pyörä: KTM, Jawa, Suzuki
Sama vika munkin vajaa 10-v ikäsessä Kärcherissä. Pumppu hakkaa päälle lepotilassa ja käydessä ei anna täyttä puhtia. Taitaa olla tyyppivika, olen ajatellut sen johtuvan väljästä pumpusta. Kerrohan, jos saat homman ratkaistua...
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Jos purkamisen sijaan käytät Fiskarsseja johdon poikkasuun niin silloinkin kannattaa muistaa irroittaa töpseli seinästä... tullee kamala kolo fiskarssiin eikä sillä enään paperia askarrella...ATC kirjoitti:MUISTA IRROTTAA ROIKKA TÖPSELISTÄ ennen kuin purat naaraspään asennusta varten, sillä muuten sattuu aivan saatanasti...![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
- SS
Se ei tuo verkkojohto oo ongelmana vaan miten aloittais itse pumpun purkamisen......kuinka isolla varalla ja meisselillä....
SS
SS
- SS
Nojoo, sehän meni palasiks kun pikkasen osia kisko toisistaan erilleen.
Vielä ei mitään menny rikkikään...
Nyt tiivistesarjaa mettästään....katotaan mistä löytyy helpoimmin...
SS
Vielä ei mitään menny rikkikään...
Nyt tiivistesarjaa mettästään....katotaan mistä löytyy helpoimmin...
SS
Mulla on tuollainen KM5.50 malli, semmoinen jossa kone makaa tynnyrin näköisenä kyljellään.
Takuuaikana jo teki ekat källit, eli just tuota käynnisty/sammu jouten ollessaan, ja puhti pois.
Kuulemma vaihdettiin yksi O-rengas, en tiedä valitettavasti mihin, mutta sillä tokeni.
Noh, takuuajan jälkeen sitten alkoi tuo vaikeus saada painetta, siihen auttoi tuo painekytkimen avaus ja rasvaus jollain muoville tarkoitetulla rasvalla, mitä tallista löytyi.
Viime syksyllä sitten alkoi taas näköjään tuo "pumppaus" jouten ollessaan, eli kyllä merkki vaihtuu, kun kevät koittaa.
Tuossa SS:n kuvissa tuo kuori on metallia, mulla sekin on muovia ja siitäkin tihkuu vesi läpi ennen tuota jenga osuutta, eli kyllä tuo merkki on susipaska nykyään.
Takuuaikana jo teki ekat källit, eli just tuota käynnisty/sammu jouten ollessaan, ja puhti pois.
Kuulemma vaihdettiin yksi O-rengas, en tiedä valitettavasti mihin, mutta sillä tokeni.
Noh, takuuajan jälkeen sitten alkoi tuo vaikeus saada painetta, siihen auttoi tuo painekytkimen avaus ja rasvaus jollain muoville tarkoitetulla rasvalla, mitä tallista löytyi.
Viime syksyllä sitten alkoi taas näköjään tuo "pumppaus" jouten ollessaan, eli kyllä merkki vaihtuu, kun kevät koittaa.
Tuossa SS:n kuvissa tuo kuori on metallia, mulla sekin on muovia ja siitäkin tihkuu vesi läpi ennen tuota jenga osuutta, eli kyllä tuo merkki on susipaska nykyään.
Mulla kärcher teki myös lepotilassa samaa, että käynnistyi ja sammui kokoajan. Mulla oli syynä o-rengas letkun koneeseen tulevassa päässä. Siitä oli pieni siivu pois, joka aiheutti ihan pienen tippavuodon. Suomesta tuntui olevan mahdotonta löytää sopiva o-rengas (Kärcherin sivuilla neuvottiin viemään pesuri valtuutetulle korjaajalle, joopa joo...). Ebaysta löytyi halvalla Kärcherin omia o-renkaita, jolla ongelma poistui.
Tälläista infoa löytyi, kun yritin etsiä o-rengasta:
"Arvoisa asiakas,
Aiemmin tällä sivulla ollut varaosahaku ei valitettavasti ole enää käytössä. Takuun raukeamisen ja mahdollisten lisävahinkojen välttämiseksi emme suosittele Kärcher-tuotteiden omatoimista avaamista, purkamista tai korjaamista.
Huollon ollessa tarpeen pyydämme, että otatte yhteyttä valtuutettuun Kärcher-huoltoon. Lähimmän Kärcher-huoltoliikkeen yhteystiedot löydät huoltoliikehaulla." ---> Meinasin lempata vuoden vanhan koneen mäkeen pienen o-renkaan vuoksi
Tälläista infoa löytyi, kun yritin etsiä o-rengasta:
"Arvoisa asiakas,
Aiemmin tällä sivulla ollut varaosahaku ei valitettavasti ole enää käytössä. Takuun raukeamisen ja mahdollisten lisävahinkojen välttämiseksi emme suosittele Kärcher-tuotteiden omatoimista avaamista, purkamista tai korjaamista.
Huollon ollessa tarpeen pyydämme, että otatte yhteyttä valtuutettuun Kärcher-huoltoon. Lähimmän Kärcher-huoltoliikkeen yhteystiedot löydät huoltoliikehaulla." ---> Meinasin lempata vuoden vanhan koneen mäkeen pienen o-renkaan vuoksi