karmolis kirjoitti:Moi Ilkka (ja muut),
Olen tilaamassa tuolta Sudcolta FCR:ää.
Ensinnäkin, kannattaako ottaa ryypyllinen vai ei? Ryypyllinen maksaa $477(n.385e) ja ryypytön $403(n.325e). Sen verran otin ite selvää että nuo on FCR:iä. Samasta puljusta saa myös MX:iä, perus $466, hotstartilla $535 ja hotstart+tps $593. Onko perus-FCR:ssä jonkinlainen hotstart-mahdollisuus? Näistä vaihtoehdoista ilmeisesti kallistun tuohon ryypylliseen FCR:ään.
Mitäs muuta sitten tarvitaan? Pyörä on DRZ-SM, ilmaboxi on puukotettu ja kokoputki on kohtapuoliin. Suuttimia ilmeisesti saa kotomaastakin joten turha niitä on tilailla, ellei sitten neula-suutin-kittiä tilaa.
Vissiinkin FCR air cleaner/airbox adapter, 021-216A (tästä luki thumpertalkissa että "fitment sucks", onko totta??), ja tuo Pilot Air Screw (osanro?). Edit: nämä on vissiin pas:n tarvittavat osat: Air screw: 021-230 ( description - 1014-817 A/SCRW) $5.78
Spring: 021-235 ( description-16052-KM4 SPRNG) $6.56
Näiden lisäksi ei vissiin muuta tarvi kuin
Intake.................13111 29F00 = kurkku kaasarin ja pytyn väliin
Clamp................09402 58208 = klemmari kaasarin kurkkuun kiinnittämiseksi
Pärjääkö tolla vakioneulalla, vai kannattaisko joku malli tilata? JD? DJ?
Kyllä noilla osilla pitäis hommasta selvitä.
Tuosta kaasarin mallista Pasi jo kirjoittelikin ja oon samaa mieltä. Mulla on tuo vanhempi malli ryypyllä ja TPSllä. TPS ei ole tosin kytkettynä.
Mulla on tuo adapteri 021-216A, mutta sopivuudessa ei ollut ongelmia, vaan passas hyvin S-mallin putsarin kumi tötteröön. Nuo pilot air screw osat näyttäis olevan samat kuin mullakin, eli ovat oíkeat.
S(M)-mallin kaasuvaijereita kannattaa kokeilla, monilla ne tuntuvat toimivan FCRn kanssa. Mulla toimii paremmin E-mallin vaijereilla, jotka saa tilattua vaikka Stormilta.
EMM neulaa on kehuttu, eikä se paljoa Sudcolla maksa. Mulla on DTM ja EMM neulat, jotka molemmat tuntuivat toimivan. Paras neula lienee tuo JD.
Extended pilot screw ei viime talvena kuulunut Sudcon valikoimaan, joten tilasin sellaisen
http://www.kientech.com/ExtendedFuelScrews.htm. Ruuvi (20 USD) tuli kirjeessä suoraan kotiin ja postikulut oli vain 2,5 USD. Tässä tapauksessa yksin tilaaminen kannattaa, koska noin pienistä ostoista ei mene tullia ja alvia.
Minkä putken muuten tilasit?